- 537 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BÜYÜLÜ SÖZCÜKLER
Toplumsal bir varlık olan insanın en önemli özelliklerinden biri de iletişimdir. Bu durumda iletişimi en iyi şekilde gerçekleştirmek de insanı toplum içinde öne çıkartır.
İyi konuşmak elbette sanattır ve Allah vergisidir de. Aynı zamanda uzun bir çalışma da gerektirir çoğu zaman. İşte bu yüzdendir ki okullarda ve kişisel gelişim kurslarında diksiyon çok önemlidir.
Peki, bizim diksiyona ayıracak zamanımız yok, diyelim. O zaman ne yapmalıyız? İnanın çok zor değil. Belki şu yazacaklarımı yapmakla hatip olmayacaksınız ama, inanın farkı fark edeceksiniz.
Biz Çorumlular kaba olmasak da bazı sözcükleri kullanmaya alışkanlığımız yoktur. Kullanmayı belki ayıp gibi görenlerimiz bile vardır. Her şeyden önce bu fikrimizi değiştirmek zorundayız.
Her kapıyı açan “lütfen” sözcüğünü kullanmayı bir alışkanlık haline getirelim mesela. Hiç denediniz mi bilmiyorum ama emin olun bir insandan isteğiniz var ve siz istekten önce “lütfen” diyorsunuz. Belki diyeceksiniz, onlar benim dediklerimi zaten yapmak zorunda. Olsun sizin arzularınızı istekli bir şekilde yapılması sizse mutluluk vermez mi?
Bir hata yaptınız. İnsanlar genellikle hata yapar ve karşınızdaki insanlar da bunu bilirler. Çoğu zaman da sizden sadece bir özür beklerler. İşte burada karşınızdaki insana “Özür dilerim.” veya ”Affedersin.” demek çok güzeldir. Yüce yaratıcımız bile bizden bunu beklemektedir. Özür dilemek genel kanaatin aksine insanı yüceltir.
Teşekkür de bir insanın boyun borcudur. Karşınızdaki insan size bir iyilik yapmışsa, hatta görevini yapmışsa bile ne olur bir teşekkürü çok görmeyin. Teşekkür etmenin tek yolu da “Teşekkür ederim.” demek değildir. Sözcüklerin önemi yok, “sağ ol” deyin veya eğer hoş görüyorsanız İngilizcesini bile söyleyebilirsiniz. Hatta bir söz söylemeyin de bir tebessümle memnuniyetinizi iletin.
Çevrenize gülücükler dağıtın. İnsanlara verecek bir şeyiniz varsa verin. Yoksa ya da verdiğiniz şey karşınızdakinde zaten varsa ona bir tebessüm gönderin. Memnuniyetle alacaktır.
Selam verin. Bol bol selam verin. Tanıdık, tanımadık demeden selam verin. İnsanlar sadece tanıdıklarına selam verselerdi tanıdıklarını hiç çoğaltamazlardı.
İnsanlarla ilgilenin ve hatırlarını sorun. İnsanların gönlünü almak için gerekirse doğruyu söylemeyin. İyi olmuşsun, yakışmış, senin başaracağını zaten biliyordum, çok anlayışlısın, çok iyisin, çok güzel olmuşsun… deyin onlara.
İnanın çok zor değil. Ve şundan emin olun ki, bu dediklerimi yaparsanız gününüz dünden daha güzel olacak. Başkalarına iyilik için yapmayın bunu, kendinize iyilik için, hadi kolay gelsin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.