- 575 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞAPŞAL DEDEKTİF VE ÇAYLAK BURCU Bölüm-1
ŞAPŞAL DEDEKTİF
VE
ÇAYLAK BURCU
Bölüm-1
‘’ Merhaba çirkin kız bakıyorum büroya benden önce gelmeye başladın. Bunu neye borçluyuz?
Çaylak_ Ne yazık ki sana borçluyum patron. Bir, kahvaltı yapmadan geliyorsun. Öğle yemeği hak getire, akşama kadar sigara üstüne sigara. İkincisi ve en önemlisi ilaçlarını zamanında almıyorsun. Yanılmıyorum değil mi?
A. Şükrü_ Haklısın galiba son zamanlarda kendimi biraz ihmal ediyorum.
Çaylak_ Biraz mı patron?
A. Şükrü_ Tamam, tamam işimize dönelim elimiz de ne var?
Çaylak_ Patron elimizde ödenmemiş elektrik su faturaları ile ödeyemediğimiz bu ayki kira var.
A. Şükrü_ Kızım sana işimize dönelim dedim sabah, sabah moralimi boz demedim
Çaylak_ Sahi söylemeyi unuttun iki aylıkta benim maaşım.
A. Şükrü_ Nasıl olsa meydanı boş buldun vur abalıya.
Çaylak_ Müşterimiz kocasının kendisini aldattığından şüpheleniyor. Bizi kocasını takip etmemiz için tutmak istiyor.
A. Şükrü Reddet Çaylak, bu işlerle kaybedecek vaktimiz yok.
Çaylak_ Ama patron neredeyse açlıktan nefesimiz kokacak. Annem evde maaşımı bekliyor. Bu kadınla bir kere görüşün ne olur.
A. Şükrü_ Galiba en iyisi bu işi alalım sonrasını düşünürüz. Kadının telefonu sende vardı değil mi?
Çaylak_ Evet var patron.
A. Şükrü_ Hemen ara büroya davet et gelsin görüşelim.
Çaylak_ Hemen arıyorum patron.
A. Şükrü_ Ee nereye gidiyorsun?
Çaylak_ Benim telefonda kontör yok. Sendede yoktur Ahmet abiden arayacağım.
A. Şükrü_ Hadi bakalım git ara. Kız haklı bu işi kaçırmamak lazım. Artık parasızlık canımız tak etti.
Tamam, patron kadın öğleden sonra burada olacak. Ben etrafa çeki düzen vereceğim. Ne de olsa ilk müşterimiz olacak.
A. Şükrü_ Bırak şimdi çeki düzen vermeyi. Beni dinle. Kadın geldiğinde ben burada olmayacağım.
Çaylak _ Patron pazarlığı ben mi yapacağım?
A. Şükrü_ Bana karşı dilin kürek gibi. Bu işi al bakalım. İş için kaç lira teklif ederse biraz diren kabul et. Evin, kocasının işyeri adreslerini almayı unutma. Kameralar çalışıyor değil mi? Kadının bir resmi lazım olacak bana. Peşinat almayı unutma. Ben çıkıyorum. Kadın gidince beni aramayı unutma.
Çaylak_ Ama patron?
A. Şükrü_ Bugün patron sensin.
Ben Sultanahmet’te dolaşırken acaba benim Çaylak ne yapıyordu. Göstersin kendini.
Bu sırada telefonum çaldı arayan bizim Çaylak’tı. Telefonda bir göbek atmadığı kalmıştı. Beni hemen büroya çağırdı. Hiç vakit kaybetmeden geri döndüm.
Çaylak_ Patron harika iş çıkardım. Kadından beş bin lira avans aldım. İş bitince de beş bin alacağız. Masraflar hariç
A. Şükrü_ İş ne?
Çaylak_ Kocasının kendisini aldattığını düşünüyor. Bizden suçüstü yapmamızı istiyor.
A. Şükrü_ Tahmin etmiştim. Resimlerden ne haber?
Çaylak_ O işi hallettim sana dört beş resim hazırladım.
Resimlere bakarken bir taraftan da düşünüyordum. Resimde bana bakan genç ve güzel bir kadındı. Bu ziyaretin arkasında muhakkak başka şeyler olmalıydı. Yoksa kadın neden o kadar parayı sokağa atsın. ‘’ Çaylak sen adamı takip edeceksin ben kadını. Anlaştık mı? Adamın attığı her adımdan haberim olacak.‘’
Çaylak_ Kadını neden takip edeceğiz patron.
A. Şükrü_ Soru sorma dediğimi yap. Adam senin kadın benim. Hadi iş başına.
Kadının evi ofisten pek uzakta değildi. Acele etmeden yürüyerek meydana çıktım evin karşısındaki kahveye girerek cam kenarında bir masaya oturdum ve evi gözlemeye başladım. Kadın beni fazla bekletmedi. Evden çıkarak telaşlı bir şekilde caddeye doğru yürümeye başladı. Bende peşine takıldım. Duraktan bir taksiye binince bende arkasındaki taksiye binerek öndeki arabayı takip etmeye başladık. Topkapı’da indi arkasından bende indim. Uzun bir yürüyüşten sonra sur kenarındaki sokaklardan birine girdik. Eski ahşap evlerden birinin kapısı önünde durdu sağına soluna bakındıktan sonra kapıyı çaldı. Açılan kapıdan içeri süzüldü hemen arkasından kapı kapandı. Müşterim beni tanımadığıma göre çekinmeme gerek yoktu. Sokağı baştanbaşa geçtim ve tekrar geri dönerek boş bir arsada oturarak dinlenmeye başladım. Fazlada dikkati çekmek istemiyordum. Geriye dönerek müşterimin evinin karşısındaki kahvede oturup beklemeye başladım.
Devamı var
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.