- 678 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
9 Ağustos,kuzuyu kurda verdiğim gün !
Yılını bilmiyorum.
Mekan da belleğimde değil.
Ama "gün" öyle mi?
Yıllar öncesi tam bugün yani 9 Ağustos.
Masum diyebileceğim "çocukluk" aşkımın ya da "ilk sevgilimin" evlendiği gündür bu tarih.
Aradan ne kadar zaman geçti,onu da bilmiyorum ama yakın zamanda bir "selamını" aldım.
Mutsuzmuş!
"Hayatı sana fatura etmem /edemem" diye söze başladı.Lakin hayat bana,beklediğim gibi mutlulukları sunmadı diye devam etti.
"Birlikte büyüyebilirdik ama olmadı "diye de ekledi.
İnsanın içini bir hüzün kaplıyor tabi.
Üstelik bir şeye karşılık da değil,sadece ayağımızın altından kayan-giden yıllara hayıflanırcasına...
.......................
Çocuktum.
Köy çocuğu olduğum için yazın tarlada çalışmak ve hayvan gütmek rutin işlerimizdendi.Bir tür çobanlık idi yaptığım...
Çobanlık olur da K.Kamu’nun şiiri olan "Bingöl Çobanlarına"sız olur mu hiç!
Bu şiir eski püskü kağıtlara yazdığımız şekliyle cebimizde ya da çıkınımızda olur,tam meraya vardığımızda da çıkarıp,okurduk.
Çoğu mısraları bundan olsa gerek hafızamdadır.
Hele hele şu satırlar:
"Şu karşıki bayırda verdim kuzuya kurda,
’Suna’mın başka köye gelin gittiği akşam."
Evet.
Adı Suna değildi tabi o "kızın".
Ama hayatım biraz da bu satırlara benzedi.
Ondan dolayı sevgileri,ötelememek/ ertelememek ve mutlaka konuşmak gerek demeliyim.
Ve şair Behçet Necatigil’in ta 1955’lerde yazdığı "Sevgilerde" şiirini yeniden yeniden okumak da şart gibi.
Ki şu satırlarda hep kulağımıza küpe olmalı.
"Sevgileri yarınlara bıraktınız!" dememek için de "dar vakitlerde de olsa bir sevgiyi söylemek" en güzeli.
Tabi onu söyleyecek cesarete sahip olmak bir başka güzellik.
Benim yaptığım bir tür içsel yolculuk ve de yüzleşme!
Bir gün aktris Shirley MacLaine’nin "Dışarıda Hiçbir Şey Var" adlı kitabını okuma şansınız olursa,kitabın, "İçsel yolculuk,insanın yapacağı en önemli yolculuktur."diye başladığını ama ilerideki sayfalarda yazarın bunu,İrlandalı şair Yeats ’e gönderme yaparak daha "derin" anlattığını görebiliriz:
-İçsel yolculuk,insanın yapacağı en önemli yolculuk değil,tek yolculuktur.
YORUMLAR
Merhaba.Bu yazıma katkı sunan ve yorum yazan okurların,olayı daha detaylıca "yakalamaları" için "Papatya tarlasından erguvan denizine "yazımı da okumalarını isterim.
Hikayedeki kız,oradaki "Misket".Ama gerçek adı değil tabi ki.
Sevginin daim olduğu nice yıllar dileğimle,hepinize sevgilerimi sunarım.
sabri ayçiçek
Kofle
Saygılar.
6 HAZİRAN 2006... iki mutlu aşıklardık ve bu tarih ayrılık ve bir veda tarihi oldu! onu bilmem fakat hala sanırım parasal mutluluğun verdiği hayatla devam ediyor. Ona mutluluklar dilerim. Bense hala orta direk bir vatandaş olarak hayatıma devam ediyorum.
Bu ayrılığa en çok üzüldüğüm şey ise tamamen parasal olmasına bağlıyorum ve "İki gönül bir olunca samanlık seyran olurmuş " maalesef öyle olmadı.
Her insanın hayatında yaşadığı büyük aşklar vardır; İşte bu yazı da unutalı yıllar olan bir eski aşkı anımsarken bir tuhaf oldum. aynı şehirde yaşıyoruz fakat yollarımız bir kez olsun hiç bir yerde kesişmedi. olsun hayat, her şeye rağmen istesek de istemesek de devam ediyor olacak.
Giden mi mutlu kalan mı?
Teşekkürler hocam
sabri ayçiçek
Eski "aşklar" biraz kırık acısı gibidir de denebilir.Sıcaklığı geçince "acısı" ortaya çıkıyor maalesef.
Ama hayat da böyle işte.Yazması biraz insana "hüzün "verse de böyle bir ilişkiyi yaşamın da mutluluğu başka şey.Teşekkür ederim,"kırılmasız" daha "içten" sevgilerde bulunmanız dileğimle diyorum.
DemAN
sabri ayçiçek
sabri ayçiçek
Yani düğüne şaşırır ve kuzusunu bile bir an koruyamayan "çoban"ın hüznünü anlamak gerek kanımca.
Ya da benim açımdan öyle...Teşekkür eder,iyi günler dilerim.
6 Ağustos, Hiroşima'ya atılan atom bombasından sonra bu gün de Nagazaki'ye atılandan bahsedeceğinizi sanmıştım. Ancak yazıyım okuyunca gördüm ki bu da bir atom bombası tesiri yapmış sizde.
Değerli Hocam !
İnsanın hayatı içinde zaman zaman zaman kuzuyu kurda verdiği günler olur. Öyle sanıyorum ki değişik şekillerde de olsa pak çoğumuzun başından geçmiştir sevgileri yarınlara bırakmak. Ancak ne yazık ki sevgiler yarınlara bırakılsa da düne dönmek mümkün olmuyor. O halde devam eden hayatla birlikte ileriye bakmak lazım.
Selam ve sevgilerimle.
sabri ayçiçek
Küçük bir paylaşım da bulunmak istedim bu mealde.
Dilek ve görüşünüze teşekkür ederim Sami Hocam.
sabri ayçiçek
Küçük bir paylaşım da bulunmak istedim bu mealde.
Dilek ve görüşünüze teşekkür ederim Sami Hocam.