- 1154 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TALAKA
Talaka
İki buçuk liranın enek yapılıp para oynandığı yıllar. Vita yağa filteke, deterjana şaşmaz ya da lili tozu, çarşıya pazara giderken lüks ihtiyaç listesinin baş köşesinde bayatta olsa somun ekmeğin bulunduğu. Gaz lambası veya idare ile aydınlığın sağlandığı, tandıra sallanıp ev ev oynandığı, komşuların birbirine “oturucu” gittiği, köy odalarında mahallenin okur yazarınca defalarca ezberden Eba Müslimlerin okunduğu radyo ibrelerin acanslarda sabitlendiği siyah beyazlı yıllar.
Akşamları hatırlı misafirlere çayın yanında yuvarlak oylum bisküvinin ikram edildiği , sormuk şeker koymaktan ceketinizin sağ cebinin yapış yapış olduğu, pencere önlerinde rengarenk şişelerde “leylim tuzuyla” doğal güllerden şurup yaptığımız, sabahları çay yerine çorba ve çörek otulu küp peyniriyle kahvaltıların olduğu, İneği danayı sığıra sürüp süt ile yoğurdun karışımıyla torpilli kahvaltı önü atıştırmalarının rutinliğiyle büyüdük. Bayramlarda doğallığından şüphe edilmeyen “tereyağı şorda durur iken” ilçeden margarin gelmezse “baklavanın bağlanmadığı” dönemler yani.
Tabi bütün bunlarda zamane çocuklarını ilgilendiren tek yön yuvarlak kapağı olan silindirik teneke kutu ile gelen margarin reçel ambalajları. Deforme olmamış bir kapak hemen boyu boyumuza uygun bir değnek temini sonrası doğru küllüğe. Hani her horozun kendisininkinde öttüğü mekana ki ele geçirilen taşla çakılan paslı ikinci el çivi değnekle teneke kapağın tam odak noktasını birleştir ki sistem deneme sürüşüne hazır demektir. Bunda ne ileri sürüş tekniklerine ihtiyaç duyarsınız ne sürücü belgesine. Ne de kaza riskine. Arkanıza mahallenin fukarasından bir de yancı taktınız mı tozu dumana katarak kalkışa hazırsınız demektir. Tabi kaza maza olmaz sadece yarışlarında şike tespit etmişseniz talakayla birlikte değneğin rakibinizin kafasında paralanma riski her daim vardır. Onun için değnek seçimi çok önemlidir. Talaka yarışına çıkan kafasına talaka yemeyi de peşinen kabullenmiş demektir.
Hiçbir talaka kavgalarına aile müdahalesinin olmayışı da enteresandır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.