- 5558 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ VE NEFRET (EDEBİ METİN)
Sevginin sıcaklığı içinde ki nefreti erittikçe artar. Zira intikam ateşi; nefretle beslenir, husumete yaslanır ve kinle süslenir. O nedenle nefreti soğutmadan sevgiyi ısıtmak mümkün değildir. İntikam ateşiyle yaptığı imtihandan başarıyla çıkan her sevgi; Dünya’nın en sıcak, en merhametli ve en şefkatli yüreğini yaratır.
Nefretin yarattığı gurur sevginin yarattığı mütevazılığa her zaman yenik düşmüştür. Çünkü nefretin yarattığı gurur insanın gönül gözünü kapatır. Oysa sevginin açtığı gönül gözü, insanın ayaklarının yere basmasını ve Tanrı’nın insana verdiği nimetleri keşfetmesini sağlar.
Bu nedenle ruhunu sevgiyle besleyen insan, nefretle besleyen insandan daha zengindir. Zira sevmeyi öğrenen alim nefreti öğrenen zalim olur. Alimin zenginliği ise zalimin mülküyle kıyaslanmayacak kadar ulvidir. Gönül fukarası olanların alimliği mülklerinin çapı kadardır. Onların sevgisi paraya nefreti insanlaradır.
Sevginin celladı nefrettir. Sevgiyi idam sehpasına taşıyan nefret, sevginin ipinden sonra kendi ipini çekmeye mahkumdur. Zira sevgi nefretin ipini çekemeyecek kadar masumdur. Sevgini celladı olanlar nefretin musibeti ile beslenirler. Onlar için kin ve garez var olma sebebi sevgi ve aşk yok oluşun ta kendisidir. Onun içindir ki Dünya’nın en cesur insanı olmak istiyorsan içindeki sevginin ışığıyla nefretin karanlığının üstüne üstüne yürü. Hiç şüphen olmasın ki yüreğinde ki sevginin ışığı bu yürüyüşün sonunda nefreti kendi karanlığında boğmaya muktedir olacaktır.
Emin ol ki sevmeye bir su damlası ile başlayanlar sevgi okyanuslarının hakimi olurlar. Bu hakimiyet zamanı geldiğinde ve Tanrı müsaade ettiğinde okyanusundan taşarak tüm yürekleri kuşatır. Şüphesiz ki az bulunan çok bulunandan kıymetlidir. Zira bin melek bir damla sevgi bir şeytan bin damla nefret üretir. Tanrı’nın nazarında nefretini yenen insan sevgisini yitiren insandan daha makbuldür. Bilmelisin ki aşk ve sevgi cennetin, kin ve nefret cehennemin kapısını açan anahtarlardır.
Hiçbir nefret bir canlıyı sevmemenin mazereti olamaz. Zira nefret edilen kişi nefsinin kurbanı ama Tanrının kuludur. Böyle aciz bir varlığı sevecek kadar inananları Tanrı görür ve onları daha fazla insanı sevecek kadar büyük bir yürek sahibi olmakla mükafatlandırır.
Unutulmamalıdır ki sevgi yaşamın nefret ölümün müjdecisidir. Sevmekle geçen bir gün nefretle geçen bir ömre bedeldir. Sevgiyle gülümse çünkü maliyeti sıfırdır. Üstelik nefreti yok etmeyi ucuza mal edersin. Bilmelisin ki nefret yağmurunda ıslanan yürekler sevgi Güneşi ile oluşan gök kuşağının altından geçebilecek gücü kendilerinde bulamazlar.
Daha fazla sevgi istiyorsan daha az nefret etmelisin. Nefreti kovmadıkça yüreğinden sevgiyi konuk edemezsin hiç. Sevgiye bulma suçu nefret ederken. Sevgiyi yaratan Tanrı büyüten insandır çünkü. Sevgiyi büyütmesini bilmeyenler nefretin yarattığı küçüklük ve acizlik duygusundan kurtulamaz. Sevmekten nefret ediyorsan nefreti sevmekle başla işe. Nefreti severek onu bağışlamak bile bir adımdır onu yenmek için ve sınırsız ve karşılıksız sevgiye ulaşmak için.
Sevgiyi yitirdiğin yerde nefreti bulacağını sakın unutma. Sevgine sahip çık ki nefret kapını çalmasın bir daha. Nefrete açılan kapılar sevgiye giden yolları uzatır. Nefrete iyi geceler sevgiye günaydın diyenlerden ol. Yüreğinden uğurladığın her nefret insanlığın sevgi bahçesine atılacak bir tohum yaratacaktır. Sevgiye uzanan eller nefreti kucaklayan kollardan daha sıcaktır.
En kötü nefret sevgiye duyulandır. O duyguyu yenmedikçe kendinizden nefret etmekten kurtulamazsınız. Sevmekten nefret eden insanlar nefretle anılırlar her zaman. Nefretle anılmak ağır geliyorsa ruhunu sevgiyle yıka. Sevgiyle yıkanan ruhlar nefretle kirlenmezler. Ruhunu sevgiye teslim etki nefret onu asla çalmasın. Nefret insanoğlundan sevgiyi çalan en kıdemli hırsızdır.
Nefretten arınmış sevgi dolu bir ruh her zaman çocuk kalır. Unutma ki sevgisiz büyüyen çocuk nefretin sembolü olur. Sevgiyle büyüyen her çocuk nefretin tükenişinin habercisidir. Çocuklara sevgi vermemek suç, nefret aşılamak ise günahtır. Çocukları seven kalplerin, kapılarını nefrete açtığı görülmemiştir. Çocukların sevgisine sığının zira onlar henüz nefretle yer değiştirmemiştir. Çocuklara sevginizi vermekten çekinmeyin çünkü asla nefret olarak geri dönmez. Çocukların sizi sevmesinden nefret etmeyin. Çünkü o zaman geçmişinizii geleceğinize bağlayan en önemli gücünüzü yitirirsiniz. En güzel sevgi ve en çirkin nefret çocuklara duyulandır. Zira çocuklar nefreti bilmeyecek kadar masumdur. Onlara nefreti öğretmek istemiyorsanız bu yüzünüzü saklayınız. Çocukların çığlıklarından nefret eden insan yüreğinin çığlıklarını asla duyamaz. Yüreğinin çığlığını duymayan insan her zaman eksiktir ve yalnız kalır. Çocuklarına her gün ekmek götüren baba iyi babadır. Çocuklarına her gün ekmekle birlikte sevgisini de götüren baba tek kelime ile muhteşemdir. Anne babalarından aldıkları sevginin iki katını çocuklarına bağışlayan aileler tanrı katından en büyük sevabı işlemişlerdir. Anne babalarından sevgi almadıkları halde çocuklarına sevgi veren aileler ise muhakkak ki cennetin misafiridir. Sevgi çocuklarımıza bırakacağımız en güzel miras, nefret en kötü borçtur.
Eğer çocukken sevebildiğimiz kadar sevebilseydik Dünya’yı; nefret etmezdik büyümekten bu kadar ve özlemezdik çocukluğumuzu bir daha.
İçindeki nefreti sevgiyle yenen insan dünyanın en büyük savaşını kazanmış bir kahramandan farksızdır. Zira içinizdeki nefret düşmanın size duyduğu nefretten daha çok kanatır yüreğinizi. Nefret sevgiyi öldürecek kadar yiğit olamaz. Çünkü o her zaman korkakların en büyük kahramanıydı. Sevmek bir cesaret işi nefret korkaklığın en kolay yoludur ve en aciz ifadesidir.
Nefret ve kin sevgiyi bilmeyenlere Tanrı’nın verebileceği en büyük cezadır. Çünkü şeytanı nefretle cezalandıran Tanrı insana sevgiyi bağışladı. Sevginin sırrına mahzar olanlar, nefretin musibetinden asla korkmazlar. Yaşamı sevmektir ölümden nefret etmek. Ucunda ölüm bile olsa sevmek, yaşamaktan daha erkekçedir nefretle. Ölümü bile sev, sakın nefret etme. O zaman yaşamak bir tatlı rüya, ölüm ise o rüyanın sona erişinden ibaret olacaktır. Ucunda ölüm bile olsa sevmek, ucunda yaşam bile olsa nefret etmekten daha onurludur. Ölümden nefret etmeyin çünkü o sevginin kıymetini bilmeniz için yaratıldı.
Nefretsiz yaşayabilirsin ama sevgisiz asla. Nefreti kader olarak kabullenen insan sevgiyi doyasıya yaşayamaz. Maziden sevgiyi al gelecekte nefretle yaşamak istemiyorsan. Başlamışsa bir kere sevmek zamanı, nefret çoktan olmuştur kötü bir anı. Sevmektir yaşamın adı nefrettir ölümün tadı. Çünkü bütün savaşlar nefret ile başlamıştır. Eğer unutulursa sevgi boştur yaşamak. Eğer hatırlanmazsa nefret hoştur yaşamak. Eğer elimde olsaydı sevgiyi büyüten nefretleri değil, nefreti küçülten sevgileri yaşamak isterdim. Şu kısacık ömürde alınacak en uzun yol sevda yolunda yürümek en kısa yol nefrete sığınmaktır. Yaşamın ne kadar kısa olduğunu anladığında sevginin ne kadar büyük olduğunu fark edecek ve nefretinden arınacaksın.
Bir cebinde sevgi olsun ama diğer cebinde nefret sakın olmasın. Boş olsa da yeter. Sevgi çok pahalı nefret çok ucuzdur. Çünkü insanlar sevdiklerini çok zor söylüyorlar. Sevginin ucuzladığı yerde nefret karaborsadır. Parayla alınan sevgi parayla satılan nefretten daha tehlikelidir. Sevginin getirdiği fakirlik, nefretin getirdiği zenginlikten daha şereflidir. Nefretin karı her zaman sevginin zararından daha azdır. Sevgiye prim veren nefreti işten kovar. Hayatının kar zarar hesabını yaparken; sevgiyi kar hanesine, nefreti zarar hanesine yazmayı sakın unutma. En büyük iflas nefrete kapılmak, en büyük kar sevgiyle tanışmaktır. Hesaplı sevgiler hesapsız nefretlerden daha çok kanatır yürekleri. Sevgiden başka verecek bir şeyim yokken daha zengindim, gözlerine nefretle bakarken.
Güne sevgiyle başlayanlar geceyi tebessümle karşılar. Gülümseyen yüz sevgi dolu yüreğin ilk meyvesidir. Sevgi gözlerde başlar, yürekte şekillenir, dilde yücelir. Nefret gözlerde biter, yürekte küçülür, dilde tükenir. Sevgiyle ıslanan gözler, nefretle donuklaşan gözlerden daha sevimlidir. Sevgi tarlasından her gün nefret biçsen de, nefret tarlasına her an sevgi ekmeye devam et. Sevgi yüreğinde bir okyanus kadar büyüdüğünde ve nefret bir ceviz kabuğu kadar küçüldüğünde Dünya’nın en mutlu insanı olacaksın. Sev! Sevginle aydınlansın Dünya. Kararsın nefret zindanları. Sevgini fısıldasan tüm Dünya duyar, nefretinim haykırsan bir sen duyarsın. Nefret en büyük hüzündür sevgi var oldukça. Sevginin bittiği gündür, nefretin bayram arifesi.
Sevgi zaferin müjdecisi, nefret yenilginin ilk işaretidir. Yere düşmüş düşmanına acıyan insan sevmeyi, el uzatıp yerden kaldıran nefretini yenmeyi öğrenmiştir. Bir canlının çirkin görünüşüne aldanıp nefret ediyorsan, sevgiyle dolu ruhun hiç sınava girmemiş demektir. Bir insanın canına kıyacak kadar ondan nefret eden insan ne sevmiş ne sevilmiştir. En kızgın olduğun anda sevmeye devam ediyorsan, nefret sana her zaman her zaman yıldızlar kadar uzak olacaktır.
Bir damla sevgi uğruna, bir nefret okyanusunda boğulmayı göze alan insan iyi insandır. Nefretini sevgiyle terbiye et. Çünkü o sonsuz sabrın kaynağıdır. Sevgiyle kuşatılan nefret yok olmaya mahkumdur. Sevginin sınırını çizen kaleme nefret denir. O kalemi kır at. Sevgi dağına çarpan nefret gemisi Titaniğin akıbetine uğramaktan mutluluk duyar. Sevgi nefreti parçalarına ayıran en ucuz enerji kaynağıdır.
Sevgi bir anda nefrete dönüşecek kadar yumuşak ve hassas, nefret uzun süre sevgiye dönüşmeyecek kadar katı ve serttir. Sevgi aşkın annesi saygının evladıdır. En masum sevgi nefretle tanışmamış olandır. Sevginin bir yudum su olduğu yerde nefret bir çöl kadar büyük ve ıssızdır. Nefret soğuktur kar gibi. Sevgi sıcaktır yar gibi. Yaramaz bir çocuktur nefret sevgiyi kovalayan. Sevgi yüreği besler büyütür. Nefret insanı içten çürütür. Nefreti cüceleştiren sevginin ayak sesleridir. Sevgiyi devleştiren nefretin nal sesleridir. Sevginin yeli, nefretin selinden daha çabuk serinletir yüreği. Kalp hastalıklarının ilk sebebi nefret, tedavisinin ilk çaresi sevgidir. Sevgi çiçektir dalında nefrete dönüşür koparılınca.
Bir kerede sevmeyi dene, bin kere nefret etsen de. Sevgi seni uslandırmıyorsa nefret seni bir gün mutlaka cezalandırır. Nefret dağlarını ancak sevgiyle kanatlanarak aşabilirsiniz. Sevgiyle oynama sakın nefretle oynadığın kadar. Sevmek çocukça bir duygu değildir çünkü. Sevgiye sıkı sıkı sarıl nefret kapıda bekliyor. Sakın bıkma sevmekten zira nefret en kadim dostudur usanmışların. Nefretinle şeytan olacağına sevginle budala ol. Sevgiyi kullanmayın. Sevginin siz kullanmasından nefret etmeyin yeter.
Ortak nefretlerin yarattığı sevgiler, ortak sevgilerin yarattığı nefretlerden daha tehlikelidir. Sahte sevgiler gerçek nefretlerden daha çok acı verir. Sevgi üzerine söylenecek ilk söz, nefret üzerine söylenecek son söz olmalıdır. Sevgi vermekle nefret almakla başlar. Sevmeyi öğrenen nefreti unutur. Sevginin tanımını yapan nefretin felsefecisi olur. Sevgiye nefretle mukabele kolaydır. Zor olan nefrete sevgiyle karşılık verebilmektir. Herkesin sevdiğini sevmek bir erdemdir. Ama herkesin nefret ettiğini sevmek en büyük erdemdir. Eğer bir insan sevmekte zorlanıyorsa nefret etmekte çok ustadır. Hiç sevmedim diyen aslında hep nefret ettiğini söylemek istemiştir. Adam olmanın ilk şartı sevmek, bir hiç olmanın ilk adımı nefret etmektir. Eğer insanoğlu alırsa bir kez sevmenin tadını, hatırlamak bile istemez nefretin adını. Sevmenin özüdür vermek, nefretin özüdür almak. Sevmek olgunlaştır insanı nefret acemileştirir. Sevmek insanı dürüst yapar nefret ise yalancı. Nefretini beyniyle susturan insan sevgisini yüreği ile sunmaya hazır demektir. Nefreti toprağa gömmeden sevgiyi göklere çıkarmak marifet değildir. Nefretini dünde bırakırsan, yarınında mutlaka sevgi olacaktır. Nefretin nehir olduğu yerde sevgiden barajlar kurma. Bırak aksın gitsin geldiği yere. Sevgiden nefret etmekten daha tehlikelidir nefrete saygı duymak.
En sevdiğim şey nefrete duyduğum korkudur. Kırılırım benden nefret ettiğini söyleyen insana. Ama acırım kendime bana sevgisinin bittiğini söylerse. Sev beni, yalanda olsa sev. Nefretin gerçeğine dayanmıyor yüreğim. Dudaklarımda her zaman bir türkü vardı sevgiden yana. Nefretin şarkısını hiç bestelemedim. Sevmek, sevmek... İşte aradığım güç. Nefret nefret işte beni sakat bırakan duygu... Tanrı bizi ondan korusun....
YORUMLAR
Nefret değilmidirki sevginin gücünü parçalayan savaşlar çıkar çatışmaları minicik bedenden başlar büyürde büyür şeytana asker olur ona çalışır kanlar dökülür hırsa sebeb olur çok kötü şeylere sebeb olur harikaydı kutlarım sevginin tadını bir alabilsek adını zaten anmıyacağız nefretin
binay seymen tarafından 9/24/2008 6:08:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
binay seymen tarafından 9/24/2008 6:13:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
binay seymen tarafından 2/8/2011 3:49:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevmektir yaşamın adı nefrettir ölümün tadı. Çünkü bütün savaşlar nefret ile başlamıştır. Eğer unutulursa sevgi boştur yaşamak. Eğer hatırlanmazsa nefret hoştur yaşamak. Eğer elimde olsaydı sevgiyi büyüten nefretleri değil, nefreti küçülten sevgileri yaşamak isterdim. Şu kısacık ömürde alınacak en uzun yol sevda yolunda yürümek en kısa yol nefrete sığınmaktır. Yaşamın ne kadar kısa olduğunu anladığında sevginin ne kadar büyük olduğunu fark edecek ve nefretinden arınacaksın.
=================================================
ben ne diyeceğimi bilemiyorum sanki bunları yazan siz değilsiniz.
RABBİM İSA MESİH ' in birebir sözleri bunlar.ne güzel anlatmışsınız . bir an ben hatalarım gözümün önünden geçti meğer ne çok kalp kırmısız.çünkü yaptıklarınız söylemleriniz bu sözlerle tüm herşey film şeridi gibi gözünüzün önünden geçiyor
neden yapıyorum neden kötüye izin veriyorum. aslında İNCİL' de şöyle yazar <<matta 5 . bölüm 43.44.46 -Düşmanınızı sevin. komşunuzu seveceksiniz,düşmanından nefret edeceksin' dendiğini duydunuz . ama ben size diyorum ki,düşmanınızı sevin,size zulmedenler için dua edin Eğer yalnız sizi sevenleri severseniz ne ödülünüz olur>>ewet üstadım bu sözler rabbimin sözü nasıl olurda ben sizin sevgi dolu bu yüreği kırabilirim. gönülden tebrik ediyorum ve sizi seviyorum ben aslında tüm insanları seviyorum.ve bu yazınızla bazı hatalarımı gözlerimi açtığı içinde size çok teşekkür ederim .inanın insan ölmedikten sonra daha çok öğrenecekleri var bu dünyada umarım kılavuzlarımız hep sevgiden yana olur.hrika tek kelimeyle emekeriniz gönüllere ulaşması dileklerimle diyorum bunu her birey okumalı bence.ama her birey.harikasınız. çok şükür ki rabbim sizinle tanışmamı sağladığı içğin şimdi bir kez daha hamd ediyorum. varlığınız dan dolayı rabbim e.