- 1297 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BANA GÜZEL ŞEYLER SÖYLE
Zalimlerin eline geçmiş, zengin toprakların yoksul insanlarından biriyim ben. Bana öyle güzel şeyler söyle ki ; yanıltıcı, avutucu, hayâlci değil de , uyandırıcı, güçlendirici, gerçekçi olsun. Ama ille de güzel olsun işte.
Yıllarca çok okudum, dinledim, çözmek, anlamak için günlerimi, gecelerimi, çok daha önemli, yararlı yerlere kullanmam gereken en önemli enerjimi, gençliğimi harcadım. Nedim ’ler, Fuzuli’ler, Baki’ler ve daha onlar gibi birçokları çaldılar benim zamanlarımı.
Ne verdiler bana ? Failünler, Failatünler, falan, filân... Çok da önemli sanat yapmış beyefendiler ! Bana ne verdiler arkadaş ? Uyutmaktan, uyuşturmaktan, oyalamaktan başka ne verdiler ?
Sevgili güzelmiş, gözleri ahuymuş, dudakları balmış, falan filân. Bunu anlatmak için de türlü sanatlar yapmışlar. Büyük marifetlerini kanıtlamışlar bize. Bana ne arkadaş ! Bana, topluma, insanlığa yararı olmayan, uyuşturucu sanatından bana ne ?
Bana güzel şeyler söyle. İnsanları, doğayı, canlı cansız tüm varlıkları içtenlikle sevmeyi öğret. Barış içinde yaşamayı, başkalarının haklarına saygı göstermeyi, hakkı, hukuku öğret !
Bunu yaparken de ; madem ki marifetlisin, dilin tatlı, kalemin oynak, dağarcığın geniş , etkili söyle, etkili yaz elbette. Ama boşa çalma benim zamanımı ! Yararı olmayacak şeyler anlatma bana.
Özgürlüğe susadım bak ben. Sömürülmekten, baskıdan, adaletsizlikten, hukuksuzluktan bunaldım. Anlat bana güzel dilinle ; nasıl kazanırım yeniden özgürlüğümü ? Hakkımı, hukukumu , adaleti nasıl tesis ederiz yeniden ?
Vatanım nasıl kurtulur zalimlerin elinden ? İnsanım sadakaya muhtaç olmaktan, yarı aç karnına çalışmaktan, sürünmekten, cellâdına biat etmekten nasıl kurtulur ?
Bana güzel şeyler söyle. İçinde sevgi, barış, hak, hukuk ve özgürlükler olsun. Tüm sanatını, marifetini, yeteneğini iyilik için kullan. Uyutan değil, avutan, kandıran değil, uyandıran, güçlendiren ol.
Bana öyle güzel şeyler söyle ki ; seveyim ben de seni, canı gönülden. Öpeyim güzel yüreğinden. Pohpohlama, yalakalık, dalkavukluk bekleme benden. Sevgi bekle yürekten, takdir bul derinden.
O güzel sanatını, sanat için yapma be güzelim. Sanat, toplum için yapıldığında ancak gerçek sanattır. Sana da ancak böylesi yakışır.
SANATÇI RUHU
Doğuştan isyankâr ;
haksızlığa, zulme, soyguna, sömürüye.
Bulunduğu her ortamı düzeltmek için çırpınır.
Ağlayan her çocuktan, ezilen her emekçiden,
sömürülen her halktan,sorumlu tutar kendini.
Haykırır isyanını ;
eşkiyaya, hırsıza, zalime, faşizme.
Yetmezse Tanrı’ya bile !
Okur, yazar, dinler, söyler, boyar, çizer....
Para, menfaat, çıkar, yalakalık, satılmışlık, döneklik ;
yer almaz lûgatında..
Düzeltmeye gücü yetmiyorsa,
anlaşılamıyorsa,
sesini duyuramıyorsa ;
çeker gider her ortamdan !
Daha da olmazsa ;
kafasına sıkar kalemini, fırçasını, kitabını, mikrofonunu ;
Arkasına bakmadan çekip gider Dünya’dan bile !
O , sanatçı ruhludur / isyankârdır çünkü !
Fikret T....