- 547 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İSTANBUL’UN ENSESİNDEKİ HAİN NİYETLER
İSTANBUL’UN ENSESİNDEKİ HAİN NİYETLER
Bu, “Fatihin İstanbul’u aldığı surlardan bu milletin kültürünü fethedeceğim.” (1) Diyerek, okul binasını inşa ettiği taşları bile Fatih’in fetih için yaptırdığı Rumelihisarı’nda kullanılan taş malzemenin aynısını seçen Misyoner Cyrus Hamlin’in hikayesidir.(2)
‘Ülkem topraklarında gözü olanların gözleri çıksın diye beddua ederlerdi nenelerimiz. ‘ Meğer Türkiye ailesinin büyük oğlu İstanbul üzerinde de farklı farklı hain planlar söz konusu imiş. İşin enteresan tarafı bu hain yılan gelmiş gelmiş, taaa İstanbul’un ensesine yerleşmiş. Konuya girmeden önce şunu da izah etmek gerekir. Biz Türk milleti olarak hakikaten çok safız. Çünkü her aksakallıyı dedemiz zannedebiliyoruz. Biz zannederiz ki eğitim alanında her okul açan hayırseverdir. Avrupa’lı biz Müslümanların bu hayırsever zaafını iyi öğrenmiş. Bizi kendi kültürümüzle yıkmayı bize okullar yaptırarak, hayırsever duygularımızı kullanarak iyi bir şekilde işlemiş. Biz hayır niyetiyle okulu yapmışız ve elin gevuru gelmiş o okulda bizim namusumuza şırıngayı basarak tacize başlamış. Dedim ya biz Türkler hakikaten safız. Önce evimize yılan gibi sinsi sinsi sokuluyor, sonrası ise pusu da. Akabinde Fetö darbesinde gördük bu ihaneti. Bizim hayır paralarımız ile adam olan bu hainler ilk darbeyi ekmek yedikleri devletimizin sırtına sapladılar. Çok uyanık olmamız lazım, çoook.
Şimdi ise sizlere tarihte ki bir başka hain Fetö’yü anlatacağım.
II. Mahmud devrinde, 1839’da İstanbul’a ayak basan ABD’li misyoner ve eğitimci Cyrus Hamlin, Türkiye’de bir Protestan okulu açmak için kolları sıvadı.
Okulu New York’lu Mr. Christopher Robert finanse ediyordu. 1863’te faaliyete geçen Robert Kolej Amerika Birleşik Devletleri sınırları dışında kurulan ilk Amerikan Okulu oldu. Robert Kolej’e ilk Türk 1881’de girdi. 1882’deki 232 öğrencisinin kökeni, Osmanlı İmparatorluğu’nun yapısını da yansıtıyordu: 89 Bulgar, 85 Ermeni, 28 Rum, 7 Türk ve 23 diğer uluslardan.
Casus yuvası mıydı?
"Türkiye ve Dünyada Casuslar” isimli kitabın yazarı araştırmacı Aytunç Altındal (12.01.1945 - 13.11.2013), yapılan bir söyleşide şöyle demektedir: “Robert Koleji’nin kurulmasında büyük casusluklar yaşandı. Hamlin Ailesi, Protestan Hıristiyanlığı, Osmanlı topraklarında yaygınlaştırmak için çok yoğun bir faaliyet sürdürmüştü. O dönemde bu okulda öğrenci olan Müslüman gençlerden bazıları, bu tuzağına düşerek Hristiyan olmuşlardı. Robert Kolej, ayrıca Osmanlı’daki Amerikalı, İngiliz ve Rum casusların da yuvası olmuştu. Birçok casus, bu okulda öğretmen kisvesi altında faaliyet göstermişti”.
Seçkin birçok insanın yetiştiği bu güzel okul için söylenen sözler ağır gelse de istihbari faaliyetlerde her vasattan faydalanıldığı da bir gerçek. Okullar da istihbari faaliyetler açısından mükemmel bir korunak.(3)
Netice olarak çok fazla detaya girmeden şunları söylemek istiyorum. Bizim Türk nesilleri olarak dostumuzu düşmanımızı bilmemiz gerekiyor. Müslümanın kafirin azdığı bu dönemde uyanık olması lazım gerekir. Ya bu tarihte kalmış bir konu banane demeyin asla! Çünkü Dünyayı kana boyayan Siyonizm’in kurucusu Theodor Herzl, ilk yahudi devleti fikrini ortaya atmış ve basit bir kitapla bunu projelendirmişti. Yıllar sonra bu basit kitap ciddiye alındı ve bugün dünyanın baş belası haline gelen İsrail devleti kuruldu. Bu basit kitap Osmanlı’yı yıktı. Faturası bize ağır oldu. Bundan dolayıdır ki düşmanlarımızın yapılarını iyi bilmemiz lazımdır. Konuyu tarihçi Kadir Mısıroğlu’nun sözleri ile tamamlıyorum:
Cyrus Hamlin’nin hatıratında Robert Koleji’ni kurmak için Rumeli Hisarı tepesinin seçilmesinin sebebi olarak; "Fatih’in Istanbul’u fethe buradan başlamış olması" gösterilmektedir. Yani amaçları, Fatih Sultan Mehmed’in (radıyallahu anh) Islam yaptığı toprakları geri almaktır. Düşman buna göre çalışıyor ve artık "düşman" hüviyetiyle değil, "dost" hüviyetiyle karşımızda.(4)
KAYNAK
(1) ROBERT KOLEJ’I KURAN MİSYONERİN ANILARI, Türkler Arasında, CYRUS HAMLIN
(2) www.canmehmet.com/robert-kolej-dosyasi-fatihin-hisar-taslarindan-tersine-fetih-icin-yapilan-bir-okulunun-hikayesi-1.html
(3) www.atin.org/detail.asp?cmd=articledetail&articleid=521
(4) okunacak-kitaplar.blogspot.com.tr/2014/09/turkler-arasinda-robert-koleji-kuran.html
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.