Satılık Ömür..
Bazen düşünüyorum da, bana verilen yaşamı satmalıyım. Hayatım için karar almıyacağıma, ömrümü satın alanın verdiği kararlara itiraz etmeyeceğime, görüş belirtmeyeceğime söz veriyorum. Her şeyimi ona teslim edeceğim ve yaşamımda söz sahibi olmadan yaşayacağım. Ben ömrümü satmak istiyorum.
Kim alır benim ömrümü, kim benim sahibim olmak ister ki ?
Kim almak ister ikinci bir kaderi ?
Gözler aradığını bulduğunda cesur olmaları gerektiğini bilmelerini isterdim. Orta yaşlı kadın elindeki kitabın ilk sayfasında yazılı olan cümleyi okuyorken, yanında duran genç ise onun yaşamına girmek için gözlerini kırpmadan kadına bakıyordu. Hiçbir kitapta okumadığı bir cümleyi fısıldıyordu, ‘’benim ol, yaşamını bana sat, ben senin yaşamında söz sahibi olayım, ben sana mutluluk vaad ediyorum’’.
Benim ol…
Bende birinin olmak istiyorum.
Ben ömrümü satıyorum.
Kaç hikaye, ben diye başlar bilmiyorum ama benim hikayemi başkası yazsın istiyorum. Ömrümü satın alacak kişiye seçenekte sunmuyorum. Güzel olmasını , çirkin olmasını, zengin olmasını, fakir olmasını bile düşünmüyorum. Benim ömrümü satın alacak cesarete sahip olsun istiyorum.
Ömrümü satın alacak kişi cesur olmalı diyorum.
Puşkinin dizeleri aklıma geliyor, susuyorum…Bende ömrümü satıyorum !
‘’’Mutluluğunuz sizin, benim aşkımdadır,
Dinleyin beni, ben dilersem eğer, siz
Benimle bir olabilirsiniz.
İhtiras alışverişine kim giriyor, kim?
Aşkımı satıyorum ben,
Hayatı pahasına bir gecemi benim
Söyleyin, kim satın alacak içinizden?’’’
.....
YORUMLAR
kaderimizden feragat ederek ömürlerimizi birine satmak mı?
bu cümle bana olağanüstü bir şeyin tarifini veriyor..
o da muhakkak ki aşk...
böylesi bir teslimiyete hangi seven hayır diyebilir ki...
benim aşk anlayışım ise şöyle fısıldıyor:
hayatını satın alabilecek biri ve karşılığında kendi hayatını bedel diye sunarak...en makbulu budur..
şairlerin deyimiyle yazıyı "aldım gittim" :)
sevgiyle kal..
Bana hayatı iki şey sevdirir...''Aşk ve Özgürlük''...Aşkım için canımı bile veririm ama özgürlüğüm için aşkımıda feda ederim...
bunu söyleyenin kim olduğunu yazamadım...büyük ustalardan biriydi yine ama hatırlayamadım...ben söyleseydim bu kadar güzel ifade edemezdim aşk ve özgürlük felsefemi...
çok güzel bir konuya değindin binyıl...her okuyan kendini, aşk ve özgürlük felsefesini bir sorgular umarım...
uç noktalarda dolaşan aklınla binyıl yaşa diyorum...
ömrünü satın alacak kişinin, sana AŞIK olması gerek :)))
yoksa satın alınmış ömürlerin vadesi bir yılı geçmez.
ya satın aldığınız ömür sahibi ya siz birden uyanıverirsiniz ve böyle gitmeyeceğine karar verirsiniz.
bir ömrü satın almak. yine bulmuşsun yani ne diyeyim.
puşkin aşkını satmış, sen ömrünü...
ikisininde kapısını sevgi açıyor bilesin
.)