- 625 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YİNE SİVASTAYDIK
YİNE SİVASTAYDIK
Ahmet AYAZ
Gaziantep Güneş Gazetesi 27.7.2017
.............................................
20 Temmuz 2017 Perşembe akşamı Gaziantep’ten Sivas’a gitmek üzere yola çıktım. Sivas’a yetiştim ve Şahin Pansiyonda TRT’nin değerli fotoğraf sanatçısı Orhan Çınar ile 2.ci katta 203 Numaralı odayı paylaştık. Sunucumuz yine her zamanki gibi Nevin Kılıç ve sıcakkanlılığı ile dikkati çeken Vildan poyraz Coşkun idi. İki sunucumuz biribirinden sıcak kanlı ve programda samimi bir görüntü sağladılar. Dinletinin ilk gününde sahneye Sivaslı şairler çağırmadılar. Şairler sahneye kura ile çağırıldılar. Ses ve saz sanatçıları sanki yarıştaymış gibi canlı ve güzel türküler söylediler. Bizim şairler canlı yayında olduklarından mı bilemiyorum. Çok hareketli bir şekilde halay çektiler, oynadılar. Türk Halk Müziği sanatçılarından Zihni Tarhan, Halil İbrahim Dumlu, Süleyman Bozkurt, Sezai Çubukçu, Zöhre Canbaz ve Aşık Mahmut Karadaş ile Suzan Aydemir ikilisi programa renk kattılar. Azerbaycan’dan Zıba Hüseynova seyircileri adeta büyülediler. Daha sonra Zıba Hüseynova ile Aygün Hüseyn Hanım efendiler, düet yaparak seyircilerin gözlerini kamaştırıp programa ayrı bir renk kattılar. Cumhuriyetimizin doğum yeri olan Sultan Şehir Sivas’a iyi ki gitmişim diyorum. Yıldızelinde halaylı türkülü çok canlı bir program oldu ve yurt sevgisini içeren şiirler okundu. Ayrıca Yıldızelinde Kahramanmaraş’tan Alkış Dergisinin imtiyaz sahibi Dr. Oğuz Paköz, Zahide Eskici, Gazi emekli albay Hüseyin Kılbaş, Hülya Çapar, gibi nice sevdiklerim ile karşılaştım. Adını burada hatırlayamadıklarım muhakkak olmuştur lütfen onlar beni bağışlasınlar.
Sevgili okurlarım Pazar günü 17,30 sıralarında program neşe ile sevinç ile bitti ve Yıldızeli’nden Sivas’a geldik. Karslı aşık Mahmet Karadaş bize doğaçlama türküler söyledi, Ahmet Emmi diyerek söze başladı. Daha sonra Şevki Kayaturan kardeşime. İnanın hepinizin bizim ile olmanızı çok isterdim. Ben buradan SİYŞAD Başkanımız Bekir Alime ve SİYŞAD yönetim kuruluna, daha doğrusu Sivas Valisi Sayın Davut Güle, Kültür Müdürü Kadir Bey’e, bu etkinliğe emeği geçen herkese teşekkür ediyorum, Gaziantep’ten selamlarımı yolluyorum. Saat 24.00 e kadar SİYŞAD da bizim ile ilgilendiler, bizi otogara kendi özel arabaları ile servis yaptılar. SİYŞAD mensupları ve başkan Bekir Alim. Sağ olsunlar, var olsunlar, Allah her zaman yardımcıları olsun diyorum. Şunu da söyleyeyim. Sivas’taki etkinliğe 198 kişi katılmıştı, bunların içinde ben ve bazı arkadaşlarımıza plaket ile taltif ettiler. Plaketleri Sivas Valisi Davut Gül ve Kültür Müdürü kadir Pürlü takdim ettiler. Benim kısmetime Sivas Valisi Davut Gül çıktı. Ayrıca Siyşad Başkanı Bekir Alim’in 31 Aralık 2013 tarihinde video yaptığı “Sivas’a Geldim” Şiirimi çerçeveletip Sivas Valisi Sayın Davut Gül’e hediye ettim. Şimdi şiiri sizlerle paylaşmak için aşağıya alıyorum.
…
SİVAS’A GELDİM
…
Şahinler diyarı Gazi ilinden,
Yolları teperek Sivas’a geldim.
Ozanların âşıkların elinden,
Saygıyla öperek Sivas’a geldim.
…
Gönüllerde sevgi seli akarken,
Hasret sevdalara nişan takarken.
Arzular büyüyüp yürek yakarken,
Sabırla bakarak Sivas’a geldim.
…
Vatanımda medeniyet yastığı,
Veysel Şatıroğlu bunun tastığı.
Mustafa Kemal’in ayak bastığı,
Toprağa akarak Sivas’a geldim.
…
Sabiha Serin’i bir kez görmeye,
Şu Bekir Âlim’e bir gül vermeye.
Onlarla bir olup mekan kurmaya,
Muhabbet kokarak Sivas’a geldim.
…
Ayaz’ım ben derman olsam derdine,
Gelmiş iken erenlerin yurduna.
Sevgiyle bakarak her bir ferdine,
Türküler yakarak Sivas’a geldim.
…
Ahmet AYAZ/GAZİAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.