- 512 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
21 Temmuz 1946 'nın aklıma getirdikleri !
21 Temmuz 1946.
Yani bugünden tam 71 yıl önceki bir "pazar" günü muhalefetin de katıldığı ilk tek dereceli seçimler yapılmıştı.
Daha önce tek parti döneminde yapılan seçimler ise iki dereceli seçimlerdi.Seçmenler önce ikinci seçmenleri seçiyor,onlar da milletvekillerini seçiyor idiler.
Aradan uzun zaman geçmesine rağmen halen "tartışma" konusu yapılmakta,bazen kullanılan seçim yöntemi de eleştirilere muhatap olmaktadır.
Benim açımdan bu seçimlerin 3 önemli yanı vardır:
1-Muhalefet seçimlere katılmış olup,yapılan seçimlerde CHP:396,DP:61 ve Bağımsızlar da 7 milletvekilliğini kazanmışlardır.(Türkiye’nin 75 Yılı,Tempo yayınları,S/99)
2-Kullanılan yöntemin de ilginç olduğu seçimlerdir:Açık oy,gizli sayım!
3-Dönemin İlköğretim Genel Müdürü enstitü müdürlerine mektup yazarak,bütün olanaklarıyla CHP’nin desteklenmesini ister.(Orada Bir Köy Var Uzakta,Asım Karaömerlioğlu,S/104)
Bir tekrar etmek istedim ki,öğrenme pekişsin!
Biliyoruz ki "kısa aralıklı tekrarlar" öğrenmeyi pekiştiren bir uygulamadır.
YORUMLAR
Güzel bir hatırlatma olmuş değerli hocam.
Bu günü değerlendirebilmek için arasıra geçmişi işte böyle yad etmekte fayda var.
Selam ve sevgilerimle.