- 1230 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İDARECİME DİYECEKLERİM VAR
Milletin çoğunluğu bu sistemin değişmesinden yana oy kullandı. İcraat bekliyor.
Cumhurbaşkanımız teşhisi koydu. Önce insan dedi. Dindar nesil dedi. Birlik dedi, dirlik dedi bağımsızlık dedi. Herkese huzur dedi. Allah razı olsun. Müslüman Türkün mert duruşunu dünyaya ilan etti.
Ama bunlar süren faizci kapitalist sistemle yürümez. Alternatif kurumlar yasalar gelmeli. Cezalar bize has ve caydırıcı olmalı. Güç değil hak söz sahibi olmaya başlamalı.
Millet bir sürü olumsuzluklara rağmen öze dönüş diriliş sinyalleri aldığından, Allah korkusu olduğuna ve tedaviyi bildiğine inandığı bu oluşuma sabırla büyük destek veriyor. Bunun da icraatlar gelmezse, milletimizi en iyi tanıyan en yakın iktidardır. Zamanı geldi mi tokat da vurur. Milleti tanımayanlar da gördü.15 Temmuz’da herkes gördü. Umulmayan olaylara şahit olundu.
Biraz bir diriliş kokusu milleti mest etti.
Hakka yönelen millet de, Öze dönüşe has büyük hizmetler bekliyor…
Ücretlerde haksız ve zulüm eden bir sistem var. Alın teri karşılığını alamıyor. Çok çalışan sefaleti yaşıyor.
Önce insansa öncelik;
Dindar neslin için yeni eğitim sistemi şarttır. Nesil 2 aylık yaz tatillerinde dini ilmihali öğrenemez. Zaten öğreten 2 aylık maaşı garantiledi mi.1 ayda kendisi tatil yapıyor (Diyanete de bir çeki düzen şart) 1 ay.
Dar gelirli aylık 500-600TL verip özel kurumlara da veremiyor çocuğunu. Devlet bu sahada ben varım Top yekûn bu nesil benim diyebilmelidir…
Yarım yamalak örtüsü ile ahlakı ve maneviyatı dibe vuran nesillerle kalkınma ve huzur olmaz. Adalet gelmez.
*
Kapitalizme payanda olan bu adaletsiz ücret sistemimiz var. Sorun çözülmeli Hakça paylaşım sağlanmalıdır.
Çalışan çok kazanmalı, Özel sektör ve kamuda en düşük maaş eşitlenmeli. Tavanı da işveren belirlemeli.
Çalışan ve emekli sistemi farklı olmalıdır.
Bir yandaş alı teri var diğer yanda emeksiz bir ücret var. Emeksiz ücrette, Ayrıcalıklı sınıflar en aza indirilmelidir.
EMEK SARFEDENE "ÇALIŞAN” EMEK SARF ETMEYENE" EMEKLİ" densin. Birey çalışırken çok kazansın. Emeklisinde ise onu birikimimi farklı yaşatsın. Ölene kadar devletin sırtından ayrıcalıklı kimse yaşamasın.
"ÇALIŞAN" ÇOK KAZANSIN. ÇALIŞTIRACAK YASAL ÖNLEMLER ALINSIN. ÖZEL SEKTÖR ZATEN DÜŞÜK ÜCRETLE DE OLSA ÇALIŞTIRIYOR KAMUDA YAN GELİP YATANLAR VAR.ÖNLEM ALINSIN.İMKANLAR ARTSIN, ALIN TERİ DÖKÜLSÜN.
BİREY EMEKLİ OLUYOR, MAAŞ YÜZDE 50-55 DÜŞÜYOR.BU ADALETSİZLİKTİR.
Yeni emekli sistemi getirilmelidir.
Maaşlar çalışılan yıla göre verilmelidir. Ücretlerde haksız ve zulüm eden bir sistem var. Alın teri karşılığını alamıyor. Çok çalışan sefaleti yaşıyor. Bir emekli ben şu kadar yıl çalıştım alacağım emekli maaşı da şudur “diye peşinen bilmeli. Aynı yıl çalışmış eski yeni emekli arasında ücret farkı olmamalı. Çünkü pazardaki fiyat herkese aynıdır. Herkes bu ülkenin çalışmayan vatandaşıdır. Yaşlıdır rahat yaşam hakkı vardır. Devletten eşit pay alma hakkı vardır. Ötesi zulümdür haksızlıktır, diye düşünüyorum.
Yeni Emekli sisteminde;
DEVLET; “KADEMELER” oluşturur. Her kademe için,” TABAN AYLIKLARI” BELİRLER. (ilk taban aylık Asgari ücret olabilir. "Asgari ücret ve Çalışılan yıl süresi" maaş hesaplarında kriter olursa, daha gerçekçi hesaplanır. Çünkü herkes bir gün emekli olacaktır.) YAŞAM KRİTERLERİ KOYAR.” KRİTER FARKI”NI BELİRLER. FAZLA ÇALIŞILAN “YIL FARKI”NI BELİRLER.3-5 YILDA BİR DE GÜNCELLER. Taban Aylıkları; 2 kişilik bir aile geçim standardı tespit edilmelidir. Bu en düşük çalışan maaşından az olmamalıdır.
ÖRNEK: DEVLETİN 3-5 yıl da bir güncellenmek üzere, BELİRLEDİĞİ/ 1. KADEME TABAN Aylığının 2000TL.OLSUN. (Diğer kademeler 500TL artırılarak belirlendi varsayalım.) FAZLADAN ÇALIŞILAN “YIL FARKI”DA 50TL.OLSUN. YAŞAM KRİTERLERİ/ Taşınmazı ve evi yoktur. / Bekâr çocuğu olanlar/ eğitim gören- engelli bakmakla yükümlüsü olanlar//1.derecede Gazi ve Şehit Yakını olanlar(diğerlerinden farklıdır, süreklidir).BUNLARDAN BİRİSİ bile olsa: “KRİTER FARKI=300 TL. OLSUN.
EMEKLİ MAAŞINI HESAPLAYALIM. /Örnek: 1.kademe/ 10 yıl dâhil çalışmış her emekli için yaşlı dul yetim;
TABAN AYLIK(güncel 1 asgari ücret) +KRİTER FARKI= NET MAAŞ/2000+300=2300 TL’dir. KRİTER YOKSA 2000TL
2.KADEME- 11-20 arası ÇALIŞANLAR/TABAN AYLIK (güncel 1,5 asgari ücret) 2500 TL.
12 yıl çalışan İÇİN;
EMEKLİ MAAŞI HESABI= TABAN AYLIK+KRİTER FARKI+YIL FARKI= NET MAAŞ
2500+300+100=2900 TL. KRTER YOKSA net 2600
Emekli maaşları, her yıl çalışan maaşları oranında artırılır. Bu sisteme uymayan ve çok ücretler dondurulur. Kazanılmış haktır. Bu da yeni sistemi destekleyen bir kaynaktır.
Ayrıcalıklı ücret alanlar azaltılmalıdır. Emekli Cumhurbaşkanları-Başbakanlar-Genel Kurmay /Diyanet başkanları dışında kaldırılmalıdır.
Emekli ye ver tüm çalışanlara; Her iki dini bayramda hiç değilse yarım maaş “bayram harçlığı" verilmelidir.
Asgari ücretten az emekli maaşı olmaz. En düşük memur maaşı" "asgari ücret" sayılmalıdır. Artışlar buna endekslenmelidir.
Diyanete ve dini kurum kuruluşlara çeki düzen verilmelidir.
Cemaatler ve Diyanet bir araya gelebilmeli bir baş seçmelidir. Ortak bütçeleri ile kaliteli dini eğitim kuruluşları açmalıdırlar. Diğer okullardan zekâ düzeyi yüksek öğrenciler bedava eğitilmelidir.
Bu kapitalist sistem insanlar arasına güvenirliliği yok etti. Dara düşen bankaların pençesinde can veriyor. Faizle abat olunmuyor. Faizsiz borç veren kurumları oluşmalıdır.
Örneğin, Devlet, Yılda bir defa ya mahsus 6 aylık taksite kadar, devlet maaş tutarında faizsiz borç versin. Zamanında ve geciktirerek ödeyen –aldığı yıl içinde ödemeyenlere 2 yıl alamama cezası verilsin. Bu süre içinde de mutlaka tahsil edilsin. Başka kriterler de getirilebilir.
Müslüman bir ülkede önce devlet haram kuruluşlarını azaltarak yok etmeye çalışmalıdır. Böyle bir devlete Allah’ın yardımı mutlaka hissedilecektir.
-Zina mutlaka suç sayılmalı.
Nikah gereksiz hale düşürülmez. Evli zinası, hapis, kısırlaştırma, bir süre evlilikten men ve ısrarda idamla cezalandırılmalıdır.
Mağdur olan çocuklara bakan tarafa) ana baba yakın akraba) iş aş yardımı yapılmalı. Çocuklar ailede büyümelidir.
-İdam geri gelmelidir. Vatan hainleri mazlum küçük çocuk sapıklıkları vb. Başka türlü azaltılamaz.
-Çalışan kadınlara birçok haklar veriliyor. "Ev hanımları " unutulmamalıdır. Yaptıkları iş çok çeşitli yorucu ve kutsaldır. Aralıksız 25-30 yıl ev hanımlığı yapanlara emekli maaşı bağlanmalıdır. Bu bir hak iadesidir. Aynı zamanda evliliklerin kalıcı olmasına teşviktir.
-Emekli olan her bireyin, çocuklarından biri kamuya işe alınmalıdır.
-Devlet kumar oynatmamalıdır.
-Devletin Genel evi olmaz.
-Devlet içki üretmez-satmaz.
-Devlet günaha teşvik etmez (Basın yayın)
Dünya hali değişik maskeler altında (yağcı yalaka sahte sevgi dağıtanlar-dindar vatansever görünümlüler vb.) Bey tül mali çıkarları uğruna kullananlar dünya durdukça var olacaktır. Devlet israfları önlenmelidir.
İçte birlik ve beraberlik şarttır. Hainler ayıklanmalıdır. İnancı ne olursa olsun devletine iyi bir vatandaş olan herkes adaletin eşit paylaşmalıdır. Farklılıklar saygı görmelidir.
Cezalar caydırıcı olmalıdır. İdam cezası gelmelidir.
Devlet makamlarındaki yöneticilerin mal varlığı sık sık denetlenmeli. Makamlarda kalışa süre getirilmelidir.
AYASOFYA AÇILMALIDIR. BAĞIMSIZLIK MEŞALEMİZDİR.
Rabbim yar ve yardımcınız olsun.
Selam ve dua ile