6.Ay…
(H)aziran ayı girdiğinde yaz mevsimi başlar.
(A)kşama kadar çalışınca yorulur tüm başlar.
(Z)aten okulların tatilini bekliyordu insanlar,
(İ)yice yoruldunuz tatil dinlenmeniz için var,
(R)ahatlığını herkes düşünür tatil yeri planlar,
(A)rdına kadar açık plaj ya da serin yaylalar,
(N)ihayette tatil geldi her tarafa çıkar yollar…
…
Başlıktan gördüğünüz başlıktan anladığınız gibi 6.ay Haziran ile yaz mevsimi başlar.Bugün haziran ayının son günü olsa da bu ayın bitmediği bugün sona ereceği yarın ise yeni bir aya 7.aya Temmuz ayına gireceğimiz bir aydır.
…
6.ay, Haziran ayı öğrencilerin tatile girdiği, bir yıl çalışmalarının ürünü olan karnelerini aldığı tatile girdiği bir aydır.Tatil deyince kim sevinmez ki…6.ay olan Haziran ayını öğrenciler ve öğretmenler dört gözle bekler bu ay ile tatile merhaba derler.Bu yıl da 6.aya merhaba deyip uzun ve dinlendirici bir tatile girdiler.Önemli olan tatilini iyi yerde ve dinlenerek değerlendirmek değil mi?
…
Çalışan insan yorulur ve dinlenmeyi hak eder. Yorgun beden çalışamaz çalışsa da verimli olamaz. Öğrencilerimiz de bir yıl boyunca çalıştı dinlenmeyi hak etti.Dinlenmek için tatil yeri planlamak da hakları.Bu yıl Ramazan Bayramı da 6.ayın içinde idi.Öğrenciler de yaz tatiline girdiklerinden çocukları öğrenci olan çoğu aile tatilini memleketlerinde babaannesi veya anneannesinin yanında geçirip bu insanların duasını aldılar.Çocuklar büyükleri ile bayramlaşıp önümüzdeki uzun tatile merhaba dediler.
…
6.ayın başında havalar bahar havası gibi olur.Ayın ortasından sonra ise yaz sıcakları kendini iyice hissettirmeye başlar.Yaşadığımız bölge olan Akdeniz ve bulunduğumuz Hatay Hassa’da son bir haftaya kadar yani haziran 25 ine kadar gayet serin ve ilkbaharı andıran insanların yaylaları aramayacağı bir hava vardı.Ama ayın 25 inden sonra 35 dereceyi aşan çok sıcak hava hakim oldu.İnsan bu sıcak havalarda ya deniz kenarına kaçacak ya da yaylalara yol alacaktı…
…
Nihayette 6.ay ile yaz tatili girse de başında bahar havası yaşanıyordu. Son bir haftada insanlar serinlenecek yer arar oldu.Haziran ayının sonunda yaz kendini iyiden iyiye hissettirmeye başladı.Zaten yaz mevsimi deyince de sıcak olan günler yayla ve deniz akla gelir.6.ayın son haftasında insan bu yerleri; dinlenmeye giden yolları iyice arar oldu.
…
Yani 6.ayın sonunda yaz yazlığını sıcaklığını iyice hissettirmeye başladı.Bizlere ve sizlere de serin yerler olan yaylaya gidip bu kavurucu sıcaklardan bir nebze olsun kurtulmak düşer.
…
Geriye bakar mısınız yaz mevsimi gelsin gelsin diye söylenirdik.Gördün mü yaz mevsimi 6.ay çoktan geldi 6.ay olan haziran ayı da bugün sona eriyor bile.Bizden ise bu güzel aya;
-Hoşça kal yaz mevsimin başlangıcı olan 6.ay demek,düşer.
6.ayın son gününde 7.ayın arifesinde hepinize terlemeyeceğiniz deniz kenarında ya da yaylalarda bolca dinleneceğiniz ve çok kitap okuyacağınız bir tatil dilerim…
…
30.06.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.