- 401 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAKKIN HUKUKUN İLMİN VE GENÇLİĞİN TERAZİSİ
HAKKIN HUKUKUN ADALETİN İLMİN VE GENÇLİĞİN TERAZİSİ
Atatürk diyor ki ” Müslümanların kurtuluşu ilim zihniyetini edinmelerine bağlıdır. Hukukun üstünlüğünü benimsemelerine, gençlerin sorgulama ve araştırma ruhuyla yetiştirmelerine bağlıdır.”
Şimdi bu kantarın üzerine çıkalım ve kendimizi tartalım.
Dünyadaki gelişmeler karşısında ilim yaptığımızı zannediyoruz.
İleri zekalı gençlerimiz üniversiteyi bitirir bitirmez soluğu dışarıda alıyor ve araştırma faaliyetlerini bitirip geri dönmesi beklenirken oralarda kalıp başka milletlere hizmet ediyorlar. Çünkü biz ilime gerekli önemi vermediğimiz için o güzelim zekalara gerekli imkanı veremiyoruz. Böylece zeka göçünü de önleyemiyoruz. Çıktığımız terazide çok hafif kalıyoruz.
Adalete dayanmayan hukuk zulüm, kuvvete dayanmayan hukuk acizdir.
Biz askeri vesayeti kaldıracağız teraneleri arasında Türk Ordusunun en seçkin en kahraman subaylarına alçakça kumpaslar kurup yıllarca haksız ve hukuksuz bir şekilde onları hapishaneye koyup ordudan atıp yerlerine çaşıt dediğimiz emperyalist uşakları yerleştirerek bu fakir milletin parasıyla alınan tankı, topu bu aziz millete çeviren, uçaklarla Milletin Kabesi olan T. B.M. M sini bombalayan ve iki yüz elli şehit veren.Yine buna bağlı olarak yargıyı bu çaşıtlara teslim ederek Ergenekon gibi kutsal bir ismi kullanarak vatanseverleri hapse koyan.
Suçlu olan cezasını görsün ama mazlumu içeri atıp arkası olanı korursanız yine bu terazi sizi tartmaz.
Gelelim gençliğe; gençlik, hayatın baharı insanın en zinde en renkli en hareketli çağıdır. İnsan ömür boyu takip edeceği yolu bu yıllarda çizer. Geleceğe münhasır hayallerini bu yıllarda kurar.
Bu devre çok kısadır ve göz açıp kapıncaya kadar geçer. Bu devrede gençler memleketi ileride götürebilirler, felaketlere de sürükleyebilirler.
Öyle bir eğitim vermeliyiz ki bu gençlere hem sorgulayıcı hem araştırıcı olacak.
Devamlı elinde telefonla okulda, evde, otobüste her yerde meşgulken genç, nasıl araştıracak nasıl sorgulayacak.
Bu terazi gencimizi de tartmaz.
Toplum olarak sancı çekmeğe devam edeceğiz ta ki Büyük Atatürk’ün “ Müslümanların kurtuluşu ilim zihniyetini edinmelerine bağlıdır. Hukukun üstünlüğünü benimsemelerine, gençlerin sorgulama ve araştırma ruhuyla yetiştirmelerine bağlıdır” sözünü rehber edinene kadar.
Yusuf Yılmaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.