Keçiler yemesin diye…
Şehir olur da park olmaz mı?
Şehirler park sayesinde güzel,
Park olur da ağaç olmaz mı?
Parklar ağaç sayesinde güzel…
…
Keçidir ağacın büyük düşmanı,
Acımaz kırar kolunu kanadını,
Hissetmez, duymaz ağlamanı,
Yemek için sürdürür inadını…
…
Seni yerken dayanır mı yürek,
Sana boşuna mı harcandı erek,
Çınarı korumak için takıldı elek.
Ağacı keçiden korumak gerek…
…
Ağaç güzel gösterir dağı, bağı.
Parkların olmazsa olmaz ayağı,
İnsanların ağaç altı olur oturağı,
Park insanın dinlenme durağı…
…
Temiz havayı ağaçtan bulursun,
Ağaç altında çok rahat olursun,
Dinlenmek isteyenler buyursun,
Her zaman bu güzelliğinden sun…
…
...
Bilseydim ilk günden senin etrafını böyle çevirmez miydim? Ne bileceksin mahalle arasında koyun keçi otlatma yapılacağını. Diktiğim, gözüm gibi korumaya çalıştığım ağaçları böyle yiyeceğini bilseydim ilk diktiğimiz günden etrafını telle çevirir koruma altına alırdım.
…
Bak geçen gün yine açılmış olan yapraklarını, dalını yemiş ağaç düşmanı keçiler.Melek gibi olan koyuna diyecek bir sözüm yok ama şeytan gibi olan keçilere söyleyecek çok sözüm var.
-Ama bu hayvanların aklı yok ki…
-Suç bu hayvanları buraya parkın içine otlatmaya getirenlerde…
Bakar mısınız ne güzel olmuş ağaçlar.Çevre,park,bahçe… Ağaç olursa güzel olur etrafa gülücükler temiz hava salar. Ama bizim insanımız şehir içinde, mahalle arasında bile hayvan otlatmaya çok meraklı bu yüzden de ağaç biraz kıpırdanmaya yeşermeye başladığında ağaç düşmanı keçiler yeşeren dalları koparmaya başlıyor geriye de büyümemiş yerinde sayan ağaçlar kalıyor.
…
Ne yapalım hayvanları otlatmaya getirenlere güzellikle söylediğimiz halde bir türlü bu huylarından vazgeçmediler. Biz de kafes gibi olsa da tel ile korumaya aldık.
...
Bir ağaç deyip de geçmeyin bu bir ağaç büyüdüğünde çevreye öyle güzellik katar havaya öyle temiz hava yayar ki… Bundan on yıl sonrasını büyümüş halini bir düşünün hayal edin bakalım…
…
Ağaçların güzelliğine bakmak bile insana hoş duygu katıyor.Beş yıl önce gördüğünüz büyük ağaçlar da bunlar gibiydi.Bu ağaçları da koruma altına alarak, sulayarak bu hale getirdik.Hemen birden büyüyecek halleri yok ya…
Maalesef insanlarımızın çoğu ağaç dikme, ağaç koruma konusunda çok duyarsız.Bu yüzden çevremizde kocaman ağaçları göremez olduk.Kış mevsiminde yaz mevsimini yaşar olduk.
-Peki ağaç ne demektir?
Ağaç demek yeşillik demek.
Ağaç demek temizlik demek.
Ağaç demek temiz hava demek.
Ağaç demek orman demek.
Ağaç demek iklim demek.
Ağaç dünyanın geleceği demek.
Ağaç demek hayatın devamı demek…
….
Korkmana gerek yok canım seni kafese almayacağım sen özgürsün güneşi her vakit görür havaya temizliğinden salarsın.Kanarya gibi seni kafese alsak da sen daha özgürsün.Bak her yeri görüyorsun.Suyun da her vakit akıyor.Senin canını sıkan,yapraklarını koparan keçiler var etrafını telle çevirdiğimiz zaman sana yaklaşamaz kolunu kanadını kıramazlar.
…
Sen bu yıl büyü kolunu,dalını,kanadını uzat belki sonraki yıl üzerindeki bu kafesi kaldırır daha özgür hale gelir daha neşeli olursun…Ne olur keçilerin parkta otlamasına aldırma onlar sana zarar veremez.Sen bir an önce büyü kolunu kanadını daha yükseklere uzat.Bak sağındaki solundaki ağabeylerine ablalarına kocaman olmuşlar.Onlar da senin geçtiğin bu süreçten geçti.Bu yıl suyu bol aldıklarından daha güler yüzlü gölgeleri daha koyu üzerine konan kuşlar daha sevinçli altında yem arayan tavuklar daha mutlu.Bunların sevincine bakarak büyümene devam et…
…
Bizler ağacın önemini ne kadar anlatsak anlatmaya çalışsak da anlatamayız. Ama senin ne kadar önemli olduğunu Peygamber Efendimiz hadisleri ile bizlere bildirmiş; bizlere de bu güzel sözlere sahip çıkmak ve uygulamak düşmektedir.
“Kıyâmet kopuyor olsa ve birinizin elinde bir fide bulunsa, kıyâmet kopmadan onu dikebilirse bunu hemen yapsın!” (Ahmed, III, 191, 183)
“Bir müslüman herhangi bir ağaç veya bitki dikerse, ondan yenilen şey kendisi için sadakadır, ondan çalınan şey kendisi için sadakadır, yabânî hayvanların yediği şeyler sadakadır, kuşların yedikleri sadakadır, bir kişinin ondan alıp eksilttiği şey de kendisi için sadakadır.” (Müslim, Müsâkât, 7)
Ne mutlu bu güzel sözleri söyleyene…
Ne mutlu bu güzel sözlere sahip çıkanlara…
Ne mutlu bu sözleri uygulayanlara…
24.06.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.