- 730 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Vizyon yoksa eylem neye yarar ?
1950 yılında ölen İtalyan yazar ve şair Cesare Pavese’nin oldukça etkili bir sözü vardı:
-Sözler değil,eylem !
İlk anda çok cazip gibi görünen bu “davet” zamanla eleştiri “masasına” yatırıldı ve “eylem kavramı”iletişimcilerle,kişisel ve kurumsal gelişim uzmanlarınca yeniden “değerlendirmeye” tabi tutuldu.Çeşitli sorular sorularak tabi ki.
En yaygın soru da şu oldu:
-Eylem ile vizyon arasında bir bağ var mıdır,varsa bu bağ nasıl kurulmalıdır?
Sorunun ilk kısmında herkes hemfikirdi.
Eylem ile vizyon arasında bağ kesindi ama ikinci kısmını değerlendirme ve anlamlandırmalar epeyce farklılık göstermeye başladı.
Bunlardan bence en anlamlısı da gelecek bilimci(fütürist)/yazar Joel Barker’a ait olanıydı.
Şöyle diyordu yazar:
-Eylem olmadan vizyon bir rüyadır.Vizyon olmadan eylem ise zaman geçirmektir.Eyleme sahip bir vizyon Dünya’yı değiştirebilir.
Vizyon daha çok stratejik bir kavram(gelecek tasavvuru gibi de düşünülebilir) iken,eylem ise güncel/taktiksel /konjonktürel bir durumdur denebilir.
YORUMLAR
Vizyon silah eylem silahın tetiğidir.
Tebrikler
Güzel bir düşünce yazısı olmuş
Usta kaleminiz hiç susmasin.
sabri ayçiçek
Hz. İsa Vizyoner
Havariler Misyoner Olduğuna göre
''Eylem olmadan Vizyon mu, vizyon olmadan eylem mi ne işe yarar?'' Sorusu gerçekten de önemli bir soru.
Yani İsa olmasaydı misyonerler mi olmazdı yoksa misyonerler olmasa İsa mı olmazdı?
Biraz karışık bir durum.
Selam ve sevgilerimle.
sabri ayçiçek
Sağlık dileğimle Kandilinizi de tebrik ediyorum.
gunumuz dunyasina ve kendi ulkemize bakarsak pratigin teoriyi ezdigini goruyoruz.. bu aydinlarin bu soylemlerle kafa karistirmaktan, eyleme yonelenlerin onunde bir set olusturmaktan baska bir amaci olmadigi meydanda.. belki demokrasinin seyri boyledir bilemem, demokrasi icinde bulunmadigimiz icin cahilligime verin ama dedigim gibi buda bir teoridir ve toplumsal eylemler acisindan vizyon hictir..
gerek kisisel gerek toplumsal haklar icin soyluyorum bunu, insan olmanin surecinde hep eylem kazanmistir. toplumsal mucadeleler vizyon mizyon dinlemez.
vizyon kelimesini hep reklam sektorune ait gorurum, olsa olsa kapitalizmin pazarlama stratejisidir.
baki selamlar..
sabri ayçiçek
Ama teorisi yanlış olduğundan onun da sonu hüsran denebilir."Kapitaliizm" kounus ise daha detaykı ve lakiin sosyalistlerin yarattığı günah keçisi değil.Özel mülkiyete ve serbest piyasaya dayanan bir iktisadi örgütlenme tarzı..."Tarihi determinizmin" dediği gibi bir üretim biçimi değil,sosyalizmden önceki evre hiç değil...Bu uzun konu ama tartışmaya değer bence de.İyi akşamlar dileğimle.
Uyumsuz_PenGuen
yine tekrar ediyorum sistemler ustundeki tum orneklerde teori pratige yenilmistir..
sosyalizm yada faşizm fark etmiyor..