- 655 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Lys edebiyat sonrası vurgunlarla mücadele
20 Haziran 2017 Salı saat 10.24
Lys edebiyat sınavı geçtiğimiz pazar oldu tam olarak 18 Haziran Pazar. Önceki gün geç saatlere kadar tekrar yaptım ki bu büyük oranda Cumhuriyet dönemi tiyatroyaydı. Ancak edebiyatta bu konudan bi soru bilene çıkmadı. Nasip tabi.saat 1 gibi uyudum o gün.Önceki gün sahura kadar uyumamış sahurdan sonra saat 6 ya kadar falan hocalara geldikte edebiyat 101 soruyu dinledim. 2-3 saat uyuyabildim. Anlaycağınız çok az uyku uyumuştum. Ama Allahtan sınav sonrası bunun sıkıntısını çekmedim. Ben bunu adrenaline bağlıyorum heyecan öyle bir şey ki uyku muyku bırakmıyor. Sınav günü kendi kendime kalktım annem kaldırmamıştı ama uyanıktı.Kahvaltı yaptım bu gün sınav olduğu için tutamadım. Babam uyandı. Evin yakınındaki minibüs bekleme yerine gittik.Pek beklemedik minibüs geldi.ilk sınavdaki yere gittik minibüse sadrettin amca bindi adını o gün öğrendim dernekte kuran okuyan adamdır kendisi.minibüsten inip metrobüse bindik ordan avcılar cihangir de indik.okulun orası gayet düzenli hoş biryerdi. depremden önce dahada iyiymiş 99 depreminden sonra oralar kısmen boşalmış babam demişti. okula girdik sağ tarafta ilkokul solda ortaokul vardı ben ilkokulda girecektim. erken gitmemize rağmen oturucak yer yoktu . babam duvara yaslandık baya durduk. ben yanımda fem lys el kitapçığını getirmiştim bi tekrar ediyim diye bakındım. O ara bi kızla erkek konuşuyodu bır bır bır çocuğu bak çalışıyo gibisinden laf dediler aslında cümlenin bağlamın da o kadarda küçümseme sezmedim ama yinede içimden sinirlendim oraya hiç bakmadım duymamış gibi yanımda babam vardı yoksa hiç takmazdım zaten. Sonra sınıfa girmeye karar verdim babamın elini öptüm ve girdim. sınıfta 12 sıradaydım. önümdeki sıra boştu ya gelmemiş ya da geç kaldığı için girememişti. arkamda sanırım güzel kız vardı gerçi pek bakmadım dikkatim dağılır vesayre diye formlar dağıtıldı.kodladım ve sınav başladı .ilk sorular kolay geldi basit anlam bilgisi sorularıydı sonradan zorlamya başladı iki arada bir derede daldığım sorular oldu. türkçe kısmını edebiyata göre fazlaca zaman ayırdım çeldirici sorular vardı. gözlerim doğuyor gecelerime sorusu geldi gülümsedim bu müziği kaç kere dinledim bu sene bilmem cevabı istiareydi. 3 şahıs dı galiba bi şiir vardı çöp gibi oğlan vesaye o da tanıdıktı. edebiyata geçtim türkçeye göre daha hızlı çözdüm herhalde hemen hemen herkes için bu böyledir. Orhan pamuklu soruda şehy galipi sembolize den eseri sordu. ben sessiz ev yaptım ama kara kitapmış bu beni üzdü.zaten 3 şıkkı elemiştim ama olmadı.açık uçlu soruda devriyeyi yaparken. şarkıyı yapamadım murabba yazdım beni çeldiren aaaa diye başlıyor olmasıydı. ama şarkıda öyle başlıyormuş. beni çok üzdü bu. coğrafya da da sırt yerine yamaç yazdım. soruların tamamına bakmadım.. anne babamada bakmayacağımı söyledim. sınavdan çıktım. babam karlıdaydı.yine yolu tuttuk. ben sınavdayken bi cami bulup orda oturmuş.metrobüse bindik ben yenibosna da indim. 98 H ı bekle babam bekle çok geç geliyo oda bi doluyo. ancak 2. otobüste binebildim. orda 1 buçuk saat beklemişidir. otobüsten indim. edebiyat el kitağçığını çöpe attım. ordan bime gttim.çiğköfte soğukçay ve çakma cino aldım. eve geldim. nasıl geçti diye sordular fena değil dedim.ben onları yerken mutfakta abim gelip eline alıyo kucalıyo istiyo oruçlu olmasına rağmen beni de sıkıntı basmıştı sınavdan çıkınca . bir az bağrıştık. be bağırdım sonra o birden delirerek bağırmaya başladı korktum beklemiyodum kudurmuş gibiydi. ama o akşam sorunu hallettik. aldığım şeylerde onada eylemiştim. sorulara bakmamda ısrar etti bu da benim sinirimi bozmuştu.1 yılı aşkındır üni sınavıyla yatıp kalkınca bitmesi seni bpşlukta bırakıyomuş. ruh halim bozuldu şimdilerde yavaş yavaş topluyorum kendimi gerçi daha 2 gün oldu.o akşam muhammet abi babalar günü için babalarımıza bişeyler alalım dedi. 212 ye gidicektik ama yağmur yağıyordu. Burda yeni açılan Avantaj adlı yere gittik eskiden orda ekonomi pazarı vardı.orda baya durduk muhammet abi amcama privacy marka parfümü 45 tl ye aldı. abim ise mantar pano sordu ama yoktu.muhammet abi evde baklva var diyince oraya gittik . 11 buçuğa kadar durduk. muhammet abiyle abim santranç oynadı abim güç bela yendi. muhammet abiye şirket pc vermiş ama ne pc.i7 dokunmatik ekran lenovo . ama 2kilo felan baya ağır. geldik eve dangal adlı aamir khan filmine başladık. ama uykum gelince yarına ertelledik. yarın yani dünakşam dangalı bitirdik oldukça iyiydi. bu gün ishakla buluşup konuşöayı planlıyorum bakalım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.