- 479 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tercih hakkı içerik kadar önemlidir !
"Eğitim" konusu gündeme geldiğinde maalesef objektif veri ve araştırmalardan hareket etmek yerine "ideolojik" saflaşmayı öne çıkaran tartışmaları sevmekteyiz.
Kimileri ,"İnadına imam-hatip açacağız " derken,bazıları da her adımı "şeriat geliyor!" sloganlarına boğmaya çalışmaktadır.
Ancak "eğitimin "durumunun hiç de iç açıcı olmadığı PISA sonuçlarında görülmektedir.OECD üyesi 35 ülke arasında 34.sıradayız.Yani sondan ikinci...
O zaman yapılacak şey,bilimsel veriler üzerine kafa yormaktır.Bu konulardan bir tanesi "içerikle" ilgili olanıdır,diğeri de "model" dir...
1973 ’ten beri "karma eğitim "modeli esas alınmış,yani öğrencilerin ya da ailelerin tercih hakkı elinden alınmış demektir bu.
Şimdi sakin sakin bu alanla ilgili Avustralya’da 2000-2006 yılları arasında yapılan uzun dönemli ve 270 bin öğrenciyi kapsayan çalışmayı yeniden ele alma zamanıdır.53 dersten,bu kadar kalabalık sayıdaki öğrencilerin durumu,altı yıl inceleniyor ve tek başına kız okullarının karma modele göre yüzde 15,erkek okullarının ise yüzde 22 daha başarılı olduğu ortaya çıkıyor.(Burada 4 yıl kadar önce ’Karma eğitim tartışılmaya muhtaçtır" konusunu yazmıştım !)
Ve bu durumda,devlet,öğrencilerine 3 seçenek sunuyor:
1-Karma model,
2-Tek başına kız okulları,
3-Tek başına erkek okulları.
ABD de hemen bunu 2006 yılında hayata /uygulamaya başlıyor.
Peki bizim de bunu çatışmadan tartışmamız gerekmez mi ki?
Ayrıca bilgisine değer verdiğim ve aramızdan 1997 yılında ayrılan Isaiah Berlin,"İsaiah Berlin’le Konuşmalar "kitabında aynen şöyle demektedir:S/83.
-Bir kez neyin yapılması gerektiğini biliyorsanız,ikna ederek veya zorla yapabilirsiniz.Ama bu temel insan haklarını-her şeyden önce tercih hakkını-yadsımak demektir.Tercih özgürlüğünün olmaması gayriinsanileştirme demektir!
Bu tespit anlamaya,araştırmaya ve düşünmeye değer bence.
Ya sizce ?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.