- 547 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
# MEZARA GİRMEYE LÜZUM KALMADI #
# MEZARA GİRMEYE LÜZUM KALMADI #
Gözlerim uykuyla barıştı sanma
Sen gittin gideli dargın sayılır
Bende bir zamanlar sevildim ama
Seninki düpedüz vurgun sayılır.
Ne kadar zulm etsen ah etmem sana
Her iki cihanda gül kana kana
Seninle Cehennem ödüldür bana
Sensiz Cennet bile sürgün sayılır.
Yalan mı söyledin göz göre göre
Ne zaman dolacak verdiğin süre
Gönülden gördüğüm takvime göre
Aldığım her nefes bir yıl sayılır.
Cemal SAFİ üstadın yürek sesi bu dizelerini, usta bestekâr Selçuk TEKAY bestelemiş ve ilk olarak Muazzez ABACI duyurmuştur bizlere. O günden bu güne, büyük küçük herkesin dilinde olan ve sonsuza kadar da herkesin ezberinde olacak olan bu eseri kaleme alan o güzel yürekli insan maalesef ölmeden mezara konuldu dakikalar içinde.!
Yaşamı boyunca yürek fabrikasına hiç paydos dememiş o koca çınar birdaha olmayacak elbette her fani gibi bedenen, fakat kimbilir kaç paydosa niyetlenecek olan yüreğe yürekli ol diyecek hece hece.? Bu sorulsaydı keşke ama ölmeden mezara konulmasaydı büyük usta alelacele.!
Aşkolsun diyecek olanlara, o olsun diye beklenmedik olumsuz bir durum için dile kolay AŞK’ı anlatandır Cemal SAFİ. Ve keşke ezbere ve alelacele, ölmeden mezara konulmasaydı büyük usta Cemal SAFİ.!
Alnı secdede, dili yalanda ve eli haramda olan kahpeler gibi utanmadan ve sıkılmadan olur olmaz değil, olması gereken gibi yine kendisine yakışır şekilde Mevla’yı bile dizeleri ile anlatan ve ALLAH c.c için bir yüreğin nasıl çırpındığını ve çırpınması gerektiğini, "kainatın ulu imparatoru" isimli şiiri ile kaleme alarak örnek olan bir yürektir Cemal SAFİ.. Keşke ölmeden mezara konulmasaydı alelacele.!
Bu güzel yüreği tanımış olmaktan son derece mutlu, kaybetmeden ise kaybetmiş olduğumuzu yayan o asılsız haberi duymuş olmaktan son derece üzüntülüyüm.!
Keşke ölmeden mezara konulmasaydı alelacele.!
Bazı cenazeler vardır ya hani; her evin cenazesi diyerek anlatılabilir ancak...
Söz bitmiştir velhasıl söylenecek, ölmeden mezara konuldu ve nasıl ezbere bir hayat yaşanıyor olduğunu gördük ülkemizde cümleten.!
Başın sağolsun Türkiye başın sağolsun ve bu şarkıda o büyük ustadan hasta yatağında hepinize hediye olsun.!
Mezara girmeye lüzum kalmadı
Ölmeden öldürdün beni çilem dolmadı...
Anlatılması imkânsız bir yürektir henüz kaybetmeden dilinizin ucuyla defnetmek istediğiniz.
Geçmiş olsun büyük usta Cemal SAFİ, geçmiş olsun..
Ramak Kaldı / (Samim İGDE)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.