- 440 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
O KADIN ARTIK YAŞAMIYOR
Başkalarının yaşam ve tercih haklarını, kendi değerler ve değersizliklerimiz üzerinden yargılama küstahlığına soyunduğumuz günden beri, bu coğrafya her gün, her gün kanamakta. Sıradan bir haber bülteninde sıradanmış gibi verilen sıradışı bir yaşanmışlığa ilgisizlik, bir öğreti miydi, yoksa bir kanıksama mı bilemeden…
Habere konu 29 yaşında bir kadın. Hikayesi kendinde saklı yaşanmışlıkları ile, tek başına 6 çocukla gurbet yollarına diziliş. Diyarbakır’ dan taa İzmir’e…
Aylar, belki yıllar sonra peşini bırakmayan sadece yokluk ve yoksulluk değil. Adı töre ile masumlaştırlmaya çalışılan ilkel caniliğin, namus adına bedenine boşalttığı bir avuç kurşun. Ve o kadın artık yaşamıyor. O altı bebenin kokusuna sarılıp uyudukları anneleri yok artık. Namus abidesi ailesi ise infaz görevlerini yapmış olmanın gurur sarhoşluğundan ayıkamamış olacaklar ki, ölülerine bile sahip çıkmıyorlar.Yasal olarak 15 gün sahip çıkılmıyan cenazeler görevliler tarafından kimsesizler mezarlığına gömülüyor.
Vicdalar çürümüşken tam o sırada insan olmanın erdemini haykıran gelişmeler yaşanıyor. Bir gurup kadın cenazeyi alıyor ve cenaze töreni düzenliyorlar. Hiç tanımadıkları kadının namazını kılıyor, tabutunu sırtlarında taşıyor ve göz yaşı döküyorlar. Hem de timsah gözyaşları değil. Pazarlıksız ve beklentisiz. Ne acıdır ki bu onurlu baş kaldırı, haber bülteninde o kadar sıradan bir haber olarak veriliyordu ki, bıyıklarının altından gülen erkekler belirdi gözlerimde. Yeniden, yeniden utandım kendimden. Aynı havayı solumanın bile ciğerlerimize yük olduğu bu canileri yüreklendiren ilgisizliğimiz daha ne kadar sürecekti.
Bu yaşanmışlık insan olmak gibi bir derdi olan herkese ders olmalıdır. Üniversite kürsülerinden değil, ajitasyon odalarından değil, maabedlerden hiç değil. Tabiyet, mensubiyet asla değil. Cinsiyet değil şahsiyet dersidir.Bu ders sokağın insanlık dersidir. Kulaklarımızdaki kiri temizleyip, vicdanlarımızdaki pası çözmesi gereken bir silkinme dersi. Bir avuç kadının suratımıza attığı bu bilgelik tokadını, umuyor ve diliyorum ki doğru anlarız.
O KADIN ARTIK YAŞAMIYOR Yazısına Yorum Yap
"O KADIN ARTIK YAŞAMIYOR" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.