- 535 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Karamanoğlu Mehmet bey Üniversitesi Öğrencilerinin sorularına cevaplarımız
KARAMANOĞLU MEHMET BEY ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SORULARINA CEVAPLARIMIZ
10.Mayıs.2017 tarihinde Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesinde Üniversite , Milli Eğitim Müdürlüğü ve Güneş Kırtasiye işbirliği ile düzenlenen 1. Kitap Fuarında “Bir işitme Engellinin Kitap Okuyarak Gelişmesi” konulu bir sunum yapmıştım. Atatürkçü Düşünce Topluluğu tarafından organize edilen bu etkinlikte Başkan Rabia Aygün, Hikmet Cansız ve Yılmaz Akarslan bizimle yakından ilgilenmişti. Konuşmadan sonra öğrenciler çeşitli sorular sordular bende cevapladım.
O soruları bir defa da buradan cevaplayalım da herkes okusun.
SORU- Gittiğiniz konuştuğunuz yerlerdeki insanlardan sizi etkileyen duygu ve davranışları neler? Üniversitemize geldiğiniz için Teşekkür ederiz. Ekin Meşe- iktisat bölümü 4. sınıf
CEVAP- İnsanların “ Bu adam hiç duymadığı halde etkili konuşuyor. Biz sağlam insanız neden etkili konuşamayalım, daha gayretli olalım” diye düşünmesi bizi sevindiriyor ama böyle düşünenlerin büyük çoğunluğunun harekete geçmemesi veya işi ciddiye alıp kararlarını hemen uygulayacak yerde bizimle iletişim kuruyor diye işi dalgaya alaya alması da bizi üzen şeyler. Sadece düşünmek yetmiyor. Hemen harekete geçmek ve uygulamak lazım ki kararlarımızın bize faydası olsun.
Umarım burada bizden faydalandığını söyleyenler gelişmek ve ileri gitmek konusunda hemen harekete geçerek faydalanırlar. Hediye ettiğimiz ve edeceğimiz kitapları okuyarak önce kendileri faydalanır sonra da çevrelerine hediye ederek, tavsiye ederek onların faydalanmasını sağlarlar. Okumak, uygulamak okuduklarımız kitaplardakileri anlatarak, o kitapları çevremize hediye ederek onlarında faydalanmasını sağlamak gerekir.
SORU- Kaybetmeyi düşündüğünüzde ne yaptınız? Hayata tutunmanızdaki şey nedir* Emrah Karagöz
CEVAP- Umutlu olmak ve hayatta güzellikler kadar zorluklarında olabileceğiniz zorlukların aslında zorluk olmadığını ve insanların hayatı zorlaştırdıklarını düşündükçe hayata olan bağlılığımız her zaman arttı. Bize inanacak kimse olmasa bile bizim kendimize olan inancımız, özgüvenimiz ve Allah’a olan güvenimiz her zaman zorlukların üstesinden gelebileceğimiz konusunda bize güç ve kuvvet vermiştir. Gençlerde bence başarılı olmak istiyorlarsa engellilerin hayatından dersler alsınlar. ”Engelleri aşanlar” kitabımız tam onlara göre.
SORU-Bilmem soru sormaya gerek var mı? Siz her şeyi anlattınız.
“İnanç görünmeyene inanmaktır” Siz inanmışsınız. Teşekkür ederim. Selçuk Gül- İşletme 1. Sınıf
CEVAP- İnsan inandıktan sonra çevresindekilerden başlamak üzere kimse inanmasa da hatta hayatta herkes ona inanmasa da kendisi inanırsa hayat güzel olur. Peygamberin dediği gibi bir elimize dünyayı öbür elimize ayı verseler inandığımız doğrulardan vazgeçmezsek hayat bize her zaman güzellikleri sunacak. Bir de sabretmesini bilmek lazım.
SORU-İnsanları geliştiren sadece kişisel gelişim kitapları mıdır? Diğer türden kitaplar bizim hayatımıza yön verir mi? Gülşen Felek- Elektrik Elektronik Mühendisliği 1. Sınıf
CEVAP- Tabii ki ben sadece kişisel gelişim kitapları okumuyorum. Türk ve Dünya klasikleri okuyarak orada ne anlatmak istediğini anladığımız zaman roman ve hikayeler, şiirler, anı yazıları da kişisel gelişim kitapları kadar insana ders veren faydalı olan kitaplardır. Burada amaç nereden nasıl ders alacağımızı bilmek. Burada siz benim anlattıklarımı dinlerken başka insan “ amma da kafa şişirdi” diyebilir. Yani konuşmadan ne anladığımız kitaplardan ne öğrendiğimiz önemli.
Derkler ki, “Okumasını bilene her insan bir kitaptır” Ben buna mükabil derim ki “Hayatta her şeyin bir anlamı vardır. Okumasını bilene kainatta bir kitaptır” her şey bize ders vermek için var. Anlama engelli olan insan bunları anlamıyorsa bunda kitapların kainatın bir suçu yok. İbret almak isteyen herkes her şeyden ders çıkarır.
Bazen kitap okumadığı halde hayatta oldukça bilgili olan ve çevresine ışık saçan insanlar görürüz. Bunlar her olaydan her şeyden ders çıkaran kainatı adeta kitap gibi okuyan insanlardır. Anlayana ve anlamak isteyene yani.
SORU- Başarıya giden yolda bizlere tavsiye edebileceğiniz 3 kural nedir? Gülname- Sosyoloji 2. Sınıf
CEVAP- Önce yapabileceğiniz şeylere kesin bir şekilde inanmak lazım .Öyle inanmalı ki, çevremizde herkes bizim inandığımıza inanmasa da inançlarımıza saygı duyacak kadar biz inanalım. İnanmayana da saygı duyalım. Herkes güçlü bir şekilde hayallerini gerçekleştireceğine inanmaz. İnanan insan harekete geçer. İnandıklarımızı da uygulamak zorundayız. İnanmak, okumak ve uygulamak lazım. Ben okuyarak geliştiğim için sizlere de okumanızı, inanmanızı ve azimle inandıklarınızı uygulamanızı tavsiye ederim.
SORU-Hayatta değiştirmek isterseniz neyi değiştirmek isterdiniz? Yalçın Koç- iktisat 3. Sınıf
CEVAP- Sanırım gençlerin daha çok okumasını, bilgi ve tecrübelerden daha çok faydalanmalarını sağlardım. Okuma oranımız ne kadar artarsa ülkemiz o kadar gelişecek demektir. Daha çok kitabımızın okunmasını daha çok konuşmaya davet edilmeyi, kötülükleri yok ederek dünyada güzel şeyleri çoğaltmayı isterdim. Bunun için de çaba harcamaktayım. Bir söz vardır. “Allah’ım değiştirebileceğim şeyler için bana güç, değiştiremeyeceğim şeyler için bana sabır, bu ikisi arasındaki farkı bilebilmem için de bana akıl ver” Bu söze inanırım ve değiştiremeyeceğimiz şeyleri akıl nimeti ile tespit ederek değiştireceğimiz şeyler için çaba harcamalıyız. Kitap yazmak, konuşmalar yapmak değiştirebileceğimiz ve geliştirebileceğimiz şeyler. Ama anlattıklarımı uygulamak siz gençlerin görevi ve buna benim gücüm yetmez. Anlattıktan ve yazdıktan sonra sabırla sizlerin bunları uygulamanızı beklemek en akıllıca şey.
SORU- Engelli olmasaydınız buralara kadar gelebileceğinize inanıyor muydunuz? Alihan Güneş- Elektrik Elektronik Mühendisliği 1. Sınıf
CEVAP- Ben engelli olmadan önce de okulda güzel konuşan insandım. Bana Avukat olur veya Belediye Başkanı olur gibi yakıştırmalar yaparlardı. Ama engelli olmasak nasıl bir hayatım olurdu bilemem ama sanırım engelli olmasak da okul başarımız devam eder ve hayatta yaşayarak öğrendiklerimizi, engelli olmamıza karşı önyargı olmayacağı için şimdiki halimizden daha başarılı olurduk. Çocuklarımızın engelli olmaması ve bizden daha başarılı olmaları bunu göstermektedir.
SORU- Engelinizi olmadığı ve size bu özgüveni kazandıran şeyin arkasında ne var? Leyla Yılmaz Sosyoloji 2
CEVAP- Bunda okumamın ve özgüvenle alakalı yazıları hayatım uygulamış olmamın payının olduğunu düşünüyorum. “Onlar yapmış ben neden yapmayayım” inancı insana başarı getiriyor. Olumsuzluklara bakmayarak olumlu şeylere odaklanmak ve inanmak insana başarı getiriyor. Bence özgüvenli olmak zor bir şey değil ve özgüvenli insanlarla iyi dostluklar kurmak ve özgüveni olmayan insanlardan akraba , komşu iş arkadaşı bile olsa uzak kalmak insana özgüven aşılıyor. Ama toplumda gençlerin çoğunluğu özgüvenli insanlardan uzak durarak kendi gibi özgüveni zayıf insanlarla dostluk kurduklarından dolayı da bir türlü özgüvenli olamıyorlar. Özgüvenli olmak için buna inanmak ve gayret etmek lazım.
SORU- İnsanlar içinde engelleri aşanlar ne kadar önemli ise engelleri artıranlarda o kadar önemli midir? Mustafa Başkonak
CEVAP- Engelleri aşanlar dan ibret almamız ne kadar güzelse engeller koyanların engellerini aşmak için çaba harcamamız da o kadar önemli. Onların bize koyduğu engelleri aşmak ve olumsuz mesajlara olumlu davranışlarımızla cevap vermek onların kıskançlıklarını artırır. O yüzden olumsuzlukları aşmaya bakmak engellilerin ve engellileri sevenlerin görevi olmalı. Engel koyanlar aslında kendilerine engel koyduklarının farkında da değiller. Boş konuşan ve engel koyan insanları umursamazsak onlarda zamanla boş şeyler yapmaktan bıkabilir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.