- 448 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
'MIŞ GİBİ' AYDINLAR
Aydınları var bugünün dünyasının Ben onlara ’aydıncıklar’ diyorum.
Eğer aydın;beden ve kol gücü yerine,daha çok kafa gücüyle çalışan kişi değil de ’aydınlatan’ sa bunlar aydın değildir.
Eğer aydın;toplumu ve dünyayı değiştirme mücadelesi veren kişiyse bunlar aydın değildir.
Eğer aydın;haksızlığa ve zulme bedeli ne olursa olsun inancıyla baş kaldıran kişiyse bunlar hiç aydın değildir.
Eğer ülkesinin, halkının, çağının sorunlarını sahiplenme, bilgisiyle toplumu aydınlatma, ölesiye bir inatla doğruları ve gerçekleri savunmak aydın olmanın gereğiyse, bunlar aydın değildir.
Eğer bunlar yalnızca okumuş, dil bilen entelektüeller değilse, aydın olmak bir utançtır.
Aydın:insan olma onurunun bedelini ödemesini bilen kişiyse, bunlar ’mış gibi’ aydınlardır.
YORUMLAR
Aydın,münevver ya da entelektüel...Üçü de aynı anlama gelen kavramlar.Önemli tabi ki aydın olmak...Lakin resimdekilere "aydın" denmez,gazeteci onlar.Aynı anlama gelmez gelmemeli de.
Benim favorim Onamuno'dur.Hani Franko'nun sağ kolu Millan Astray'a kök söktüren adam Salamanca üniversitesinde.Hem de 1936 'da.Keşke bizde de olsa ama aydın bence gerçeği haykıran adamdır.Taraf ya da muhalif olmanın üstünde görmek gerek.Ne yazık ki bizde bu kavram da "eksik" anlaşılmakta.Bence tabi ki!
İyi akşamlar.