- 420 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GEZİ GÜNLÜĞÜ-2 Gün
GEZİ GÜNLÜĞÜ-2 Gün
10 Mayıs 2017 Çarşamba / 10:22
Büyük şehir belediyesinin çay bahçesinde otururken Büşra geldi. Ben çay o oralet İçtikten sonra Yalçın’ın kafesine (Çapita Cafe ) kahvaltı yapmaya gittik. Kahvaltıdan sonra tavla oynadık. Büşra’yı 7-3 yenerek bozguna uğrattım.
10 Mayıs 2017 / Çarşamba
Yalçının kafeteryasından çıkıp yolun karşısına geçerek sola dönüp ilk yol ayrımından içeri girince hemen soldaki Trabzon Müzesine doğru yol almaya başladık.
Trabzon Müzesi
Trabzon Müzesi olarak düzenlenen Konak Zeytinlik caddesinde ( 1898-1913 ) yıllarının başlarında Banker Kostaki Teophylaktos tarafından yaptırılmıştır. Kostaki 1917 yılında iflas edince konak Nemlioğlu ailesi tarafından satın alınmıştır. 1924 yılında Atatürk’ün Trabzon’u ziyareti sırasında konaklaması için düzenlenmiştir. Ve Atatürk bu konakta ikamet etmiştir.
10 Mayıs 2017-Çarşamba / 13: 45
Trabzon müzesinden çıkıp Uzun Sokağı
geçtikten sonra bir alt caddeye inip Bankalar caddesini geçip yeni açılan Trabzon Şehir müzesini ziyaret ettik.
Trabzon Büyükşehir belediyesi tarafından şehre kazandırılan Trabzon Şehir Müzesi Ortahisar ilçesi Kahramanmaraş caddesinde bulunmaktadır. Müze 24 Şubat 2017 tarihinde şehre kazandırılmıştır. Bodrum, zemin ve birinci kat olmak üzere üç kattan oluşmuştur. Müzede, Şehir tarihi ile ilgili görseller, coğrafi işaretler ve tarihi eserler yer almaktadır. Giriş öğrenci 2, vatandaş 5 liradır.
Müzeden çıkınca karşı köşeden geçen minibüslerden birine binerek Atatürk köşküne doğru yola koyulduk. Yeni hedefimiz Atatürk Köşkü.
10 Mayıs 2017-Çarşamba / 15: 15
Köşk Soğuksu sırtlarında Çam ormanları içinde Kostantin Kabayanidis tarafından yaptırılmıştır.
Atatürk 15 Eylül günü Soğuksu semtinde yaptığı gezi sırasında köşkü görmüş ve çok beğenmiştir. 18.5.1931 tarihinde köşkün anahtarı Atatürk’e teslim edilmiştir. 10-12 Haziran 1937 tarihinde iki gece bu köşkte kalmıştır.
Atatürk Köşkü’ne girer girmez ilk gördüğümüz şey, salonun tam ortasındaki Bilardo masasını gördük. Kapının solundaki oda vasiyet odası, sağındaki sırayla Konuk ağırlama odası. Piyanonun bulunduğu oda ve mutfak. Vasiyet odası ile mutfak arasındaki merdivenle üst kata çıkılıyor. Üst kata çıkıp sağa dönünce sırayla dinlenme odaları bulunuyor. Sol taraftaki bir odada silahlar sergileniyordu. Atatürk’ün odası da bu katta yer alıyordu.
10 Mayıs 2017-Çarşamba / 16:45
Müzeden çıktıktan sonra birazda eğlenmeye karar verdik. Yol arkadaşım sinemaya gitmeyi teklif etti. Benim de arayıp bulamadığım bir şeydi. Zira uzun zamandır bir sinemanın önünden geçmemiştim. Trabzon Uzun Sokaktaki Royal sinemasına gitmeye karar verdik. Dolmuştan Bankalar caddesinin sonundaki P.T.T nin önünde inip üst cadde olan Uzun sokağa girdik ve meydana doğru yürüdük. Eyfel Parfümün olduğu ara sokaktan ki, bu yol Tamjant’a çıkar köşeyi hemen dönünce sinema karşımıza çıktı Salonlardan birinde ‘’Hızlı ve Öfkeli 8’’ filmi oynuyordu. Bu filme bilet alarak yerimize geçip oturduk. Film güzel olmasına güzeldi ama arkamızda oturan gençler oturduğumuz koltuğu sürekli tekmelemese idiler. Yine de neşemizi kaçıramadılar
10 Mayıs 2017-Çarşamba / 19:00
Sinemadan çıkınca sol dönüp Uzun sokaktan sağa dönerek yola devam ettik. Hedefimiz Beton Helva diye bilinen tarihi eskilere dayanan bir dükkânda dondurma yedik. Uzun sokağın karşısından kalkan dolmuşlara binerek Boztepe’ye çıktık. Trabzon’un bir kısmı ayaklarımızın altındaydı ve görüntü muhteşemdi. Oradan tekrar dolmuşa binerek Meydana döndük ve belediye çay bahçesinde çay keyfi yaparak yorgunluğumuzu bir nebze olsun atmaya çalıştık.
BETON HELVA
Bugün 60 yılı geçen öyküsü ile aslında 1948 yıllarına dayanan bir başarı hikayesinin adı Mustafa Özbak nam-ı diğer gizli tarif ustası 1948 yılında Trabzon Moloz semtinde küçük bir şekerlemecide çırak olarak alınması ile başladı. Trabzon Uzun Sokak’ta Saruhan Pasajında gizli tarifi ile işe başlar. Türkiye’de BETON HELVASI o tarihte doğmuştur.
10 MAYIS 2017- Çarşamba/ 20:30
Otele dönüş:
Dondurmacıdan çıkınca sağa dönerek sokağın bitiminde Parka geçmek için karşıya geçtik. Karşımıza çıkan camiyi sağımıza alarak yürümeye başladık. Tekrar karşıya geçerek Tansa marketin önünden sola dönerek otelin bulunduğu yere geldik.
Anlatı-4
KALBİNİ KAYBEDEN ADAM
Dün akşam çay bahçesinde otururken bana bir soru sormuştun Sarı Dünyam. ’’ Gidince beni unutur musun? ’’
Cevabını vereyim bana ne yaptın biliyor musun? Önce gelip kalbimin ta ortasına yerleştin. Sonra içini adım adım doldurdun. Bu yetmiyormuş gibi yerinden söküp aldın ve kendi kalbinin üzerine koydun. İkisi de birbirine kavuştu. Benim kalbim sende olduktan sonra seni nasıl unutabilirim. Sen olmadıktan sonra ben nasıl kalpsiz yaşayabilirim.
MAVİ SARI MOR
Mayıs /2017 Bir cumartesi
23/30
T.A.P.
El ele de tutuşuruz göz gözede bakışırız. Ellerden bakışlardan fitne fesat değil sadece sevgi akar. Anladın mı arkadaş.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.