- 1359 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
KARASU EDEBİYAT
Ülkemizin yerelde de ilçenin kültür ve sanat hayatına katkı sağlamak amacıyla Sakarya ili Karasu merkezli yayın hayatına başlayan edebiyat eğitim ve kültür ağırlıklı dergi Eylül 2008 tarihi itibariyle 6.sayısını çıkardı.
Yayın Ekibini Fehmi Başaran, F atih Bıyık, Sinan Yılmaz, İbrahim Akdağ, Burhan Alıç, Salih Tokgöz(Hacı Aslan), Güray Aksoy, Ergün Demir, Ömer Arık, Metin Poyraz, Canan Başaran, M. Lutfi Al, Murat Yardım, Hakkı Kudu , Cemile Varlık gibi isimlerden oluşuyor
Derginin her sayısında karikatürist Salih Kütükçü bir sayfada eselerini okuyucularla paylaşıyor.
Dergide en dikkat çekici özelliklerden biri sanat,kültür ve edebiyatın harmanlanmasıdır.Bu harman, yazmaya gönül verenlerin içtenliği,riyasızlığı,sevdalarının yansımasından ibaret bir sadelikte akıyor sayfalardan.
Dergi ilk altı sayıda ve büyük ihtimalle bundan sonraki bazı sayılarda Karasu ilçesinin tanıtımına yer veriyor. Altıncı sayıda ülkemizin önemli zenginliklerinden biri olan ACARLAR LONGOZU tanıtılıyor.
Tarihe yolculuğu gelenek haline getirmeye çalışan dergide ayın önemli gündem maddelerine ait değerlendirme yazıları tarih biliminin bakış açısıyla Fatih Bıyık hazırlıyor. Son sayıda Atatürk’ün Zagnos Paşa Cami’indeki Hutbesi ana konu olarak işlenmişti.
Dergide Düşlü Yorum, Çam Sakızı, Çoban Armağanı
Dil Ötesi, İnsan ve Hayat, Beyin Fırtınası, Gül Bahçesi, Sevda Yolarında, Ayna, Eğitim, Bilmek ya da Bilmemek köşeleri yanında teknolojideki son ve önemli gelişmeler okuyucuya duyuruluyor.
Derginin internet sitesi ile ilgili çalışmalar devam etmektedir. Böylece dergi sanal âlemde de gündemi yakalamayı çalışmayı hedeflemektedir.
Dergi yönetimi, kısa bir süre sonra ülke geneline yayılma amacıyla tanıtım ve abonelik kampanyası başlatmayı düşünmektedir.
Derginin uzun soluklu olması dileklerini tekrarlıyor, okunmak üzere gönüllere ve evlere misafir olma ilkesini benimseyen yazı ekibine başarılar diliyorum.
Sinan YILMAZ
YORUMLAR
dergimiz çok güzel ...daha da güzel olmasını umuyorum...internette çok güzel siteler var...edebiyat defteri bunlardan biri...yalnız...dergilerin yeri bir başka ...kurumsallaşmanın ifadesi dergiler...yazılar daha kalıcı...ekrandan gidince kaybolan yazılar değil...bu nedenle ... düşünce hayatına katkısı olan bu sitelerin daha iyi organize olarak gönüllü kurumsallaşmayı sağlaması lazım...umarım ...karasu edebiyat uzun bir maraton koşar