- 917 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
RAMAZAN, ORUÇ VE KURAN AYIDIR
RAMAZAN,NAMAZ ORUÇ VE KURAN AYIDIR,EBEDİ KURTULUŞ AYIDIR.
Ramazanımız mübarek olsun inşaallah. Allah izin ederse, cumartesi güzü iki milyardan fazla islam Alemi ilk on günü Rahmet,ikinci on günü mağfiret,üçüncü on güzün de cehennemde kurtuluş günlerine kavuşmuş olacak..zaten Ramazan günahları yakan manasınadır.Ramazan malumunuz olduğu üzere Oruç ve Kuran ayıdır.Ramazan,oruç ,namaz ve kuran ile nefislerimizi terbiye etme Ayıdır.Ramazanı oruçlu geçiren bütün bir yılı oruçlu geçirmiş gibidir,Oruçluya böyle sevap verilir.RAMAZANDA BİR GÜNÜ MAZERETSİZ ORUCUNU TUTMAYAN DA,KALAN TÜM ÖMRÜNÜ HEP ORUÇLU GEÇİRSE O BİR GÜNÜN SEVABINI KAZANAMAZ.(Hadisi şerif.)
ve oruçlunun açlığından meydana gelen ağız kokusu Allah indinde misk kokusundan daha güzeldir.ve oruçlunun Duaları ret olunmaz kabul edilir,yaptığı güzel Amellerde diğer zamanlarda yaptığı güzel Amellerin 70 kat fazlasıyla verilir,amel defterine yazılır.çünkü Allahımız bizleri çok sevmektedir ve cennetinden ve cemalinden mahrum olmamızı istememektedir,buna da Ramazanda orucu kuran okumayı,fakirlere zekat ve sadaka vererek rızasını kazanmamıza bir sebep bir vesile etmiştir.
Orucun maddi ve manevi hayatımızda sayılamayacak kadar faydası vardır.Milletçe kaynaşıp Birlik olmamıza,insanlarımıza Hoşgörü ile bakmamıza,millet olarak tek kalp gibi tek yürek gibi olmamıza sebep olur.
Bu dünyadan göçerken,hiç bir bir şeyle göçemiyeceğimizi de öğretir oruç ve Ramazan...
Aç kalarak da, açların Halinden anlamamıza şefkat ve merhamet hasletlerimizin çok kuvvetlenmesine sebep olur.
Oruç tutan aynı zamanda sağlıklı yaşar,bir çok hastalıklardan da korunmuş olur.
Rabbimiz bu durumu Ezeli ilmiyle bildiği için Orucu Farz kılmışdır...
Birde oruç tutanlara..
Ramazan ve oruç için,Cabir b.Abdullah Ensari nin şu rivayetinde ne güzel müjdeler vardır ( Ya Rasulallah,ne buyrursunuz?Eğer ben beş vakit farz namazlarımı kılar,Ramazan orucumu da tutar,helalı helal ve haramı da haram bilirde bundan ziyade hiç bir şey yapmasam Cennete girermiyim? Resuli Ekrem sallallahü aleyhi vesellem Hazretleri EVET girersin buyurdular.( bu Hadisi Müslim Rivayet etmişdir.40 Hadis sahife (28 )
Allahımız yaptığımız ve yapacağımız bütün ibadetlerimizi kabul buyursun,Razı olduğu ve Sevgili Habibinin Şefaatini nasip ettiği kullarına Hepimizi dahil eylesin.Amiiin.
ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ.23.05.2017.ANKARA
.
YORUMLAR
Ne güzel, aramızda sizin gibi değerli bir insanın var oluşu.
Aydınlatıcı bir yazıydı, öncelikle teşekkür ederim.
Size müsaadenizle bir şey sormak istiyorum, ben normalde namaz kılmıyorum ancak oruç tutacağım için bu görevimi de yerine getirmek istiyorum.( Ayrıca çalışan ve kapalı olmayan bir bayanım ) Ancak sonrasında işteyken yapabilecek miyim emin değilim... Bu konuda bana öneriniz ne olur?
Şimdiden teşekkürler
Hayırlı Ramazanlar
ABDULKERİM KAYA
61 gün keffareti de soruyorsanız o orucu bile bile bozmanın dünyalık cezasıdır... Ramazamda tutabildiği kadar tutup da,bazı günleri tutamazsa ona 61 gün keffaret gerekmez,tövbe ederek sonra tutar ama Ramazan günlerindeki sevap ve ecri kazanamaz.
ne mutlu bizlere islamı yaşamayı bizlere kolalaştırdı.Kalbimizi gönlümüzü islama,kurana açtı bizlere müslümanlığı yaşamayı kolaylaştırdı.
Allah korusun Gayri müslimlerden olsaydık halimiz ne kadar fena,ne kadar kötü olurdu.Allaha şükürler olsun kalbimizde imanımız Dilimizde Kuranımız var....Selamlarımla Dualarımla. 23.05.2017
Güzel yorumunuz için,Allah Razı olsun Hanımefendi.Zaten siz her konuda çok güzel yorumlar yapıyorsunuz.buda ilmi yöden de yüksek dercede olduğunuzu göstermektedir. ve
ilim ile islam asla çelişkiye düşmez...Bir şiire yaptığınız Sevgi ve aşk ile ilgili yazınızı okudum.ömrümce hiç unutmayacağım o güzel yazınızı...çok tşkler ederim...
buradaki yorumunuzla da ilgili izninizle Haddim olmıyarak bir şeyler söylemek isterim...Zaten Hadisi şerifde Helalleri işlersem diyor sahebi,bunada tüm İnsanlara ve hayyvanlara merhamet göstermek vardır.Sevgili Peygamberimiz, ( her ciğer sahibine yapılan iyilik,Allah rızasına sebebdir,buyurur. ve hayvanlar benim Dili olmayan ümmetlerimdir buyurur. Korunmalarını öğütler.Ayakkabısıyla,kuyuya giripde ölmek üzere sulayan bir köpeğe kuyuya inip köpeğe su verdiği için cennetlik olduğunu müjdeler...selamlarımla Dualarımla.
Cennet ve cehennemin garantisini vermek kula düşmez, zira kul hakkı var, o hesap ne olacak?
ben de bir kulum ve diyorum ki bizim yediğimiz her lokmada, içtiğimiz her yudum su'da Allah'ın diğer kullarının da hakkı vardır.
Sadece insan değil, bütün hayvanlar ki onlarda ümmettir onlar da Allah'ın kuludur. Amam aç gözlü insan dereleri borulara doldurdu, sokaklara bir tas su koyun hayvanlar yazın sıcaktan kavruluyor, kışın aç kalınca ölüyorlar ama insan oruç tutup zekat veriyor ya bütün bu sefalete sebep olan insan cennete gidecek sırf borcunu ödedi diye
KUL HAKKI VAR NEREYE
Bir ay akşama kadar ağzını bağlasın iftarda çatlayana kadar yesin sonra uykundan kurtulabilrse teravih yatsı derken 2 saat namaz kılsın "affedildim, günahlarım bağışlandı" diye düşünsün, bayramda, yetim hakkı gözetmesin fitre ve zekat verdiyse tamam "pir-ü pak oldum" diye düşünsün, ben cennete gidecem diye de böbürlensin insan.
oruç da namaz da İnsan'ın borcudur ölse de kalsa da ödemek zorunda zaten. Kul hakkını ödemeden cennete nasıl gidiyoruz?
MÜMKÜNSE, LÜTFEN, ÇOK RİCA EDİYORUM ALLAH'IN AYETLERİNİ KULLANIN YAZILARINIZ GERÇEKTEN AMACINA ULAŞSIN. BİLMEYEN ALLAH NE BUYURMUŞ NE İSTEMİŞ ÖĞRENSİN.
* Ey iman edenler! Oruç sizden önce gelip geçmiş ümmetlere farz kılındığı gibi size de farz kılındı. Umulur ki korunursunuz. Bakara( 2) 183
* (Bu alış verişi yapanlar), tevbe edenler, ibadet edenler, hamd edenler, oruç tutanlar, rükû edenler, secde edenler, iyiliği emredip kötülükten alıkoyanlar ve Allah'ın sınırlarını koruyanlardır. O müminleri müjdele! Tevbe( 9) 112
*"Ramazan ayı, insanlara yol gösterici, doğrunun ve doğruyu eğriden ayırmanın açık delilleri olarak kendisinde Kur’an’ın indirildiği aydır. Sizden her kim bu ayda bulunursa oruç tutsun" Bakara, 2/185
*Ye, iç. Gözün aydın olsun! Eğer insanlardan birini görürsen de ki: Ben, çok merhametli olan Allah'a oruç adadım; artık bugün hiçbir insanla konuşmayacağım. Meryem Suresi, 26
selamlar