- 743 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tanrı Yanılgısı (Kitap Eleştirisi)
Aslında zaten bu ülkede "Tanrı" kelimesine bağışıklık kazanamamış halkımızın bu kitabı desteklemeleri gerekir. Açıklamayı da şu şekilde yapmalılar: "Evet, tanrı yoktur. Biz bunu zaten on yıllardır söylüyoruz. Askerde bile "tanrımıza hamd olsun" duasından nefret ederdik. Hristiyanların tanrısına tapmayız biz."
Burası biraz incelik istiyor. "Tanrı" Türkçe bir kelime ama "Allah" kelimesi Arapça bile değil. Tüm korkumuz dinden çıkmak. Görsel olarak iyi bir imaj bırakalım yeter. Günah sırf "tanrı" diye hitap etmekle sınırlı olsaydı keşke. Ona gelene kadar hasır altında çok pislik var. Tecavüzün günahı yok mu? Dini kullanmanın, bozgunculuğun, savaş çığırtkanlığının, dedikodunun, kadın/erkek çoluk çocuk demeden kanına girmenin... Ama hayır, "tanrı" demek insanı günaha sokar. Namazını dost doğru kıl, orucunu tutar, zekatını ver. Peki ama nerede kaldı İslâmî ahlak? İlk Müslümanların neden İslamı seçtikleri neden unutuldu? Yoksula ve mazluma omuz vermek neden unutuldu? Madem hırsızın eli kesilecek, o zaman kadı bulmak gerek. İyi de kadı kaptı kaçtı. Uzat elini diyoruz, "yediği boka bak kafirin" diyor. Ah Mevlana ah. İşi çözmüş mübarek. Boşuna mı demiş, "İslamı yobazlardan koruyun" diye? Görmüş ki söylemiş. Görmüş ki hemen ardından: "Eğer İslamı yobazlardan koruyamıyorsanız, dünyayı İslam’dan koruyun" demiş.
Söz açılmışken, Mesihe inanmayan inanç sahibi bir insan var mıdır acaba! Sözü savaşa getireceğim. Zira üç dine de mensup cemaat şu kelimeyi kullanıyor: "Kıyamete doğru savaş söylentileri çıkacak." Yani insanlar olası bir savaşa bile hazır. Sırf insan yığınlarını birbirine kıydırmak için dinleriyle bile oynuyorlar. Halbuki o mesele öyle değil.
Kıyamete doğru Deccal gelecek. Onu gören hemmen tanıyacak Deccal olduğunu. Sonra Yecüc ve Mecüc’ler gelecek. Bunlar iki ırk. Adını şu an hatırlayamadığım bir peygamber bir yere kilitledi onları. Daha doğrusu orayla buranın arasına set çekti. Kıyamete doğru bu set yıkılacak. Yeryüzüne inecekler. Madem öyle sizin dilinizden konuşalım. (Dalga değil bu, İslam’da inanılan bir hakikat. İnanmayan zaten bana hiç bulaşmasın) Derken Mehdi inecek yeryüzüne. Siz Mehdi dersiniz Hristiyanlar İsa Mesih. Yok ol diyecek ve yok olacak bu iki ırk. Efendime söyleyim, işte o zaman vay haline şu savaş çığırtkanlığı yapanların. Mehis kan dokmeyecek hiç. Sağlam hadisler var. Tek bir kan bile dokmeyecek. Dokerse bilin ki Mesih değil o. Başka bir şey. Fitne fücur. Çünkü Peygamber efendimiz (Sav) in kesin emri var. TEK BİR KAN BİLE DÖKÜLMEYECEK. Ziyan olmasın diye değil ha, kan dokmenin İslam’da yeri olmadığı için. Bu meseleye inanmayan varsa, alimliğine güvendiği hocasına rahatlıkla danışabilir. Bu günün dünyasında kan döken, hele ki bunu din adına yapan namussuzdur. Bunu benim gibi biri değil, asıl gerçek iman sahipleri/Müslümanlar söylemeli. İslâmı, içine düşürdükleri bu yobazliktan kurtarmak her müslümanın boynunun borcudur. Ama zaten hem İslam barış dinidir deyip de bir yandan da katil olmaya meylediyorsa, işte o zaman iblis şeytan, işini layıkıyla yapmış demektir. Ne demişti: "sağlarından ve sollarından dolanacağim. Ve sen onların çoğunu şükredici bulamayacaksın." Ama ne dedi Allah baba: "Her kim ki senin peşinden gider, and olsun ki cehennemi onlarla dolduracağım." AYET. (Arayın bulun)
Konumuza dönelim. Aslında evet, bu kitap insanı dinden çıkartır. Bu kitaba az çok aşina olan ya da olmasa bile kapaktaki başlığı görenler hep bu cümleyi sarf ediyorlar. Kolayca dinden çıkacağını düşünen zaten o dine hiç girmemiştir. Kaldı ki inanç sorgulandıktça örselenir. İnançla beraber fikir de örselenir. Örselenen insan belli bir kalıba girer. Zekanın şeklini alan insan ise artık sittin sene, kolay kolay ve hatta güneş batıdan da doğsa kandırılamaz. Sorgu önemli. Ama azami derecede batıl inançtan arinacaksa (yaratıcıyı reddetmesi gerekmez ama yeter ki hak ile batılı birbirinden ayırsın artık.) bunu sorgulayarak yapsın. Yani birileri söyledi diye ne ateist olsun ne de inanç sahibi. Allah akıl fikir vermiş. Biraz daha versin. Gani gani versin gözüm yok. Ne olacaksa olsun ama yeter ki bunu bilgiyle yapsın. Hani şu meşhur replik gibi, "orospu olacaksa da okumuş orospu olsun!"
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.