- 1107 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİR GAZİNİN OĞLUNA VASİYETİ ve NASİHATİ
Köylerde yaptığım araştırmalar esnasında bir Gazinin oğlu şöyle diyordu;
-Benim babam ATATÜRK’ün çadırında nöbet tutmuş…..!
Hemen ses kayıt çıhazımı açarak kayıt altına aldım.
Uzun süren savaşlar sonucunda Ülke hürriyetine kavuşmuş, cepheden dönenlerin en genci otuz yaşlarındaydı.
Haliyle evlenip yurt yuva kurmaları, çoluk çocuğa kavuşmaları da uzun yıllar almış, çoğu gazi evlatlarının mürüvvetini göremeden Hakkın Rahmetine kavuşmuşlardı. Çoğu bedenlerinde kurşun, şarapnel parçalarıyla yaşamış ve bünyesindeki metal parçalarıyla toprağa verildiler.
Kimi bedenlerdeki bu demir, kurşunlar kasların zayıflamasıyla derilerini çürütüp düşmüş, bedenlerinden çıkan bu harp hatıralarını birer madalya gibi saklamışlar, evlatlarına da şöyle vasiyetlerde bulunmuşlardı; “ Oğlum bu mermiyi ben ölünce mezarıma koyun, o kurşun bana öbür dünyada şahitlik edecektir. Vatan, Bayrak Namus uğruna, İslamın selameti için canımı feda ettiğim bu kurşun ALLAH’ın huzuruna vardığımda dile gelip söyleyecektir.”
Diğer bi vasiyeti ise Mustafa Kemal ATATÜRK hakkındadır; Bir gazimiz evladına şu nasihatte bulunmuş; “Ben bir gün Eskişehir civarında Mustafa Kemal Paşanın çadırında gece nöbeti tutuyordum. Yanımdan geçerken selam verdi çadırına girdi. Sabah oldupda gün aydınlandığında çadırın elli metre uzağında tepenin yüzünde, bir taşın duldasında birinin yattığını gördüm. Nöbet yerimi terk edemediğim için gidip bakamadım. Zaman zaman düşman askerlerinden sızma oluyor, nöbetçilerimizi öldürüyorlardı. Ben de ondan korktum, silahımın mekanizmasını çekerek mermiyi namluya verdim. Tam o sırada yerde yatan kişi mekanizma sesine uyandı;
-Ne oldu evladım diye sordu.
Sesinden tanımıştım bu ses Mustafa Kemal Paşanın sesiydi.
Paşam siz misiniz? Sualine
Benim evladım diyerek yanıt verdi.
Sonrada paltosunu silkeleyip çadıra geldi, elini yüzünü yıkadı.
Bu durumu Bölüğümüz Başgediklisine anlattığımda;
-Evladım… O ordumuzun baş kumandanı, ALLAH korusun olası bir düşman saldırısına karşı ordumuz kumandansız kalmasın düşüncesiyle çadırında yatmaz. Siz o çadırda yatıyormuş gibi nöbetinizi dikkatli bir şekilde tutun. Onun bu yaşantısını da vatan kurtulduktan sonra etrafınıza iyi anlatın ki, bu topraklara bir daha düşman ayağı değmesin.
Oğlum…. Sizde bu çektiğimiz çileleri doğacak yavrularınıza iyi anlatın ki Ordunun Başkumandanı güz gününde kuru topraklarda yatmasın.
Arş Yazar Osman KARACA
YORUMLAR
"Atatürk" böyle olunur dedirten yazınızı ilğiyle okudum sayın Karaca.Konuşmadan önce aramak ve araştırmak gerekir .Saygılar.