- 436 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tercih hadiseleri yönlendirir.
Tercih hadiseleri yönlendirir.
Bir kediyi, biraz siyanür gazı, radyoaktif bir atom ve enerji sezdiği anda çalışmaya programlanmış bir çekiçle aynı kutuya koyarsan ne olur?
Eğer radyoaktif atom hareketlenirse, çekiç şişeyi kıracak, gaz dağılacak ve kedi ölecek. Atomda bir hareketlenme olmazsa, o zaman çekiç
hareket etmeyecek ve kedi yaşayacak.’
’Ama sen kutuyu açıp da atomu gözlemleyene kadar o ne hareketli, ne de hareketsiz, ikisinin olasılıklı bir birleşimidir. O zaman soru şu:
Kutu kapalıyken kediye ne olur? ’
’atom teorik olarak aynı anda iki durumdaysa o zaman kedi de öyle. O da aynı anda hem ölü, hem de diri -ta ki açıp da atomu gözlemleyene kadar.
O zaman da kedi kesinlikle bir durumda veya bir diğerinde olur; yani ya ölüdür ya diridir.’
"Tanrı vardır ve yoktur ikiside aynı şeydir. O zaman var olduğuna gidilebilinir."
Ben de 46 yılda oluşturduğum kanaatimi yazacağım.
Kedi deneyini hatırlayalım.
Hem canlı hem cansız.
Tespit etmeye kalkınca daha önceden belirlenen sonuç ile karşılaşılıyor.
Yani kedi siyanüre konmasaydı yine de ölü veya canlı olma durumu muallak olacaktı. Fakat deneyi hazırlayan sonucu kendisi belirliyor. Ki ölü
olma durumunu hazırlıyor.
Yaratıcı da böyle;
Var desen var oluyor yok desen nazarında yok...
İnanç dediğimiz hadise de buna benziyor. Yani var diyenler için var, yok diyenler için yok olma durumu...Her iki görüş sahibi için de diğerini
kesin inandıracak somut delili yok.
Akıl yoluyla soyut olarak açıklamalar var, onlar için de inanç devrede...
İnsanın şahsi tercihi bu kadar mühim ise insan neden kendince olumlu olanı seçmesin ki?..
Her iki durumda da insan aklı ve iradesi son durak.
Belki de insan (kendisini mesul eden)cüzi iradesini bu şekilde kullanıyor.
Yani sadece cüzi iradesi ile tercih ediyor ve çoğunlukla külli irade onaylıyor sonuç tercihine uygun oluyor, tercihlerinden mesul oluyor.
Bir bakıma hadiseleri perde arkasından insan iradesi yönlendiriyor. Çıkan sonuç onun beklentisi veya seçimi oluyor.
Maddenin arkasında bilgi (data) mana gizli.Her şey bir düşüncenin mahsulü...
Açığa çıkan düşünce ve iradenin beklentisi...
Olmak veya olmamak durumunda asılı olan şey ; var olma yönünde bir tercih gerektiriyor.
Bu tercihi ben
Cüzi irade, insan iradesi.
Külli irade, Allah iradesi.
Şeklinde kendime özgü anlıyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.