- 365 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
işaret dili gönüllüsü Alican Akmelek ile...
Konya Necmeddin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencisi Alican Akmelek: “İşaret dili öğrenmek bana Sevgi saygı insanlık kendine güvenmek mutluluk kazandırıyor”.
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
ALİCAN AKMELEK- Benim adım Alican Neccar Suriyeliyim 21 yaşındayım. Necmettin Erbakan üniversitesi hemşirelik 1. Sınıf öğrencisiyim.
SORU-Neden işaret dili öğrenmek istiyorsunuz?
ALİCAN AKMELEK-Bir insan diğer insanlarla iletişim kurması için ve hiç konuşmayan yada duymayan bir insanlara haklarını vermek gerek. İşaret dili öğrenerek işitme engellilerin haklarını aramasına yardımcı olmak istiyorum.
SORU- Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur?
ALİCAN AKMELEK-Ailem annem ve 5 ablam ben tek erkek çocuğum. Babam Suriye savaşında vefa etti.
SORU- Üniversitede bu bölümü seçmenizin sebebi nedir? Bu bölümü tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?
SORU- Suriyeli öğrenci olarak yaşadığınız sorunlar neler?
ALİCAN AKMELEK-Tabii her yabancı için ilk olarak dil sorunu ama Suriyeli olduğum için bazı insanlar bana tuhaf bakar ve bu çok çok az sayıda.
SORU- Üniversitede bu bölümü seçmenizin sebebi nedir? Bu bölümü tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?
ALİCANM AKMELEK-Ben bu bölümü çok seviyorum ve isteyerek girdim çok memnunum.
SORU-Mezun olunca bu meslekte nereye kadar gelmek istersiniz?
ALİCAN AKMELEK-Hemşirelik bölümü çok geniş ve ben hemşirelik denizinde yüzmek istiyorum.
SORU-Türkiye’nin Suriyelilere bakış açısını nasıl buluyorsunuz?
ALİCAN AKMELEK-Türkiye bizim için çok şeyler yaptı ve bunu asla unutamayız.
SORU-İşaret dili öğrenmek size ne kazandıracak?
ALİCAN AKMELEK-Sevgi saygı insanlık kendine güvenmek mutluluk .
SORU-Suriye ve Türkiye’de eğitim açısından ne farklar var?
ALİCAN AKMELEK-Hemen hemen aynı tabi biraz farklılık var .
Soru- Hemşirelik bölümü okumak isteyenlere neler önereceksiniz?
ALİCAN AKMELEK- Hemşirelik bölümü çok iyi bir bölüm ve bilim için en kazandıran bilim ve herkese öneriyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.