- 828 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
25 KURUŞUMU VERİR MİSİNİZ?
Marketten alış-veriş yaptıktan sonra kasaya ödemek için yaklaştım. Kasiyere 100 TL uzattım. Para üstünü ödedi. Saydım, 25 krş eksik çıkmıştı. Kasa görevlisi bekleyişime sinirlenmiş olmalı ki;
"Hanımefendi kasa önünü meşgul etmeyiniz. Sizin işiniz tamam!" dedi.
O an 25 krş benim için önemli değildi. Bana para üstünü bilinçli olarak eksik vermesine ukala tavırları da eklenince küçük sesimle ona dedim ki:
"Hanımefendi siz fırına gitseniz, ekmek alsanız, ekmek kaç liradır?"
Kasiyer anında yanıtı yapıştırdı:
"1 TL."
"Peki siz fırıncıya 75 krş ödeme yapsanız, 25 krş eksik olsa, fırıncı size ekmeği tam mı verir, yoksa 25 krş’luk ekmeği keser mi?"
Kasiyer çok pişkindi, kaşının birini alnına doğru kıvırıp, sorumu yanıtladı:
""Bizde ekmek satışı yapmaktayız. Şahsen ben vermem."
Söz şimdi bendeydi:
"O halde bana 25 krş eksik vermişsiniz, rica etsem para üstünü tam öder misiniz?
Özür, dilemeden hırsla kasasının çekmecesini çekip açtı. Bozuk paraların olduğu bölümden 25 krş alıp, yine aynı hırsla metal parayı tezgaha çarparak bıraktı.
Parayı alıp çantama attım: Ukala, bilmiş kızın gözlerine hafiften alaylı gülüşümü yapıştırp, yine ona küçük sesimle konuştum:
"Şimdilik unutkanlığınıza, yorgunluğunuza bağlıyorum, bu ihmalinizi...Ama bir daha sefere bu kadar hoş-görülü olmamı göremezsiniz."
Tam marketten çıkacaktım ki, arkamdaki bayan müşteri ile onların konuşması kulağıma çalındı:
"Ayy, vallahi kalbim çarptı, kadına bak ya! 25 krş’un hesabını yapıyor. Allah gözünü doyursun!"
Kasiyer kızın şişindiği sesinden belli:
"Gördüğünüz gibi, sabahtan beri bu tip insanlarla uğraşıyorum. Eve yorgun gidiyorum. Üç krş ekmek parası için bunların ağız kokusunu çekiyoruz."
Duyduklarımı ona yedirecek vaktim vardı. Geriye dönüp, market sorumlusunun olduğu bölüme yöneldim. Müdür genç bir delikanlıydı. Ona hafiften sert ses tonumla konuştum:
"Siz ne zamandan beri kasadan zorunlu haraç kesmektesiniz?"
Genç müdür afallamıştı!
"Hanımefendi konu nedir?"
Şikayetimi öz ve kısa anlattıktan sonra, gerekli işlemi yapmazsa, sosyal medyada marketi ve şubesini yazacağımı, eğer çalışmaktan bıktılarsa, dışarıda işsiz gençlere yer vermelerini, satış sonrası müşteri memnuniyetini beceremiyorlarsa istifa edebileceklerini söyledim.
Sonuç:
Müdür, sözlerimdeki ciddiyeti dikkate alarak özür dileyip kasiyer bayanı yanımıza çağırdı.
Kasiyer bayan gözyaşlarıyla özür diledi, dikkatli olacağını söyledi.
Şimdi sorarım size:
"Benim tek derdim eksik para üstü olan 25 krş muydu?"
Emine Pişiren - 2017-Gölcük
YORUMLAR
Klasik bir kasiyer hırsızlığı durumu. Kasiyer görevi bitince asada kayıtlı olan parayı teslim etmek durumunda. Kayıtlı olandan daha fazla para varsa da cebine indirecek. Miktar büyük gözükmeyebilir ama her müşteriden 25 krş aldığında 100 müşteriden vardiyada 25 TL'yi cebe indirmiş oluyor. Ayda 26 vardiya çalışsa 650 TL: havadan ve fazladan bir iş yapmadan. Siz hakkınızı aradığınızı düşünüyorsunuz ama aslında kasıtlı bir hırsızlığı engelliyorsunuz. Saygılarımla.
emine pisiren
Hırsızlığın büyüğü küçüğü olmaz.
Eski bir sözü doğruluyorsunuz.
Damlaya damlaya göl olur...
Değerlendirmenizle mutlandım.
Selam ve saygıyla
Ümraniye- Kadıköy Hattında tam olarak E-5 Karayolu üzerinde Uzunçayır Metrobüs durağında bir vatandaş vardır. Sabahtan, gecenin geç saatlerine kadar Gebze, Kartal, Pendik, Ataşehir, Soyak Yenişehir filan diye bağırır ve orada duran minibüslere, bekleşmekte olan yolcuları yönlendirir. Eğer bir minübüse üçten fazla yolcu atabilirse minibüs şoförü o adama 50 kuruş verir. Böylece o adam da bu kazandığı para ile hayatını idame ettirir.
Bu arada unutmadan söyleyeyim: O duraktan her gün en az üç dört bin minibüs geçer. O vatandaşın günlük kazancı da en kötü ihtimalle 500 x 50= 25000 kuruştur. Yani günlük 250 Tl. Aylık 7500 Tl...
Ben bir emekli öğretmenim ve aylık kazancım 2200 Tl...
Yani efendim 25 kuruş deyip geçmemek lazım. )))))))) Bence doğru olanı yapmışsınız.
emine pisiren
Değerlendirmenizle yazıma anlam kattınız.
Teşekkür ederim.
Saygılarımla
Hakkınızı aramışsınız, mesele miktar değildir hor görülmek, ezilmek. Buna kimse müsaade etmemeli.
Doğru tavrınızdan dolayı takdir ettim.
emine pisiren
Varlığınızı hissettiren kaleminiz var olsun.
Teşekkür ederim
Sevgilerimle
Bence de çok doğru yapmışsınız.Mesele 25 krş değil tabi ki...İlke,tavır ve iş etiğiyle ilgili...İz sürmeniz de güzel olmuş.Selamlarımla.
emine pisiren
Değerlendirmeniz mutlu etti beni.
Teşekkür ederim.
Selam ve saygıyla
Tabiki konu 25 kuruş değil.
Sizi davranışınızdan dolayı tebrik ederim.Prensip meselesi.
Çok iyi yapmışsınız.
Ben de şimdi tedavülden kalkmış bankamatikten aldığım sahte kağıt bin lira
olayı yaşamıştım. Onu şimdi burada anlatmayayım. Belki ben de yazarım.
Selam ve Saygılar Emine Hanım...
emine pisiren
Teşekkür ederim gönül dostu