- 328 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HABABAM NESLİ
Yabancı gelmemiştir sanırım” Hababam”. Evet yabancı değil, onlarca film çevrildi, biz de yüzlerce defa izledik ne yazık ki. Ne yazık ki diyorum, emin olun biz bu komik diye adlandırdığımız filmleri izlerken çocuklarımız (hata birkaç nesil) zehirlendi, fark etmedik bile. Bu öyle bir zehirdi ki, yıllar sonra fark edebildik. Bu tip yaklaşımların tahribatını belki çoğumuz görmedik bile. İşte fark edebilmeniz için bu yazıyı yazıyorum. “Hababam” ların hiç de masum olmadığını anlatma için çaba sarf ediyorum.
Bu serinin kimi bölümlerinde eğitime yönelik bir şeyler olduğunu biliyorum. Mesela Hüsnü Hocaya karşı Atatürk’ün Gençliğe Hitabının okunması gibi. Ya da Kel Mahmut’un sevecen yaklaşımları. Ne olur birkaç sahneye kanarak gerçekleri gözden kaçırmayın. Zehir bile bala karıştırılıp veriliyor, unutmayın.
Rıfat Ilgaz’ın bir kötü niyeti var mıydı, bu seriyi çeken çeşitli yönetmenlerin, sonradan yazılan senaryoların yazarlarında bir art niyet var mıydı, bilemem. Bana var gibi gelse de sonucunun ne getireceğini hesaplamadan sırf para kazanmak için yapıldığına inanıyorum. Bu da az bir kusur değil aslında.
İddiama somut bir delil olarak çocukların elinde gezen bir kitaptan aldığım ifadelere yer vermek istiyorum. Okuduğunuzda gülüp geçtiğiniz şu zırvaların çocuğun beynindeki tahribatı düşünün ne olur. Bir taraftan gülerken (!) öte taraftan ağlamamız gereken bir durum inanın. Buyurun Hababam nesli neler okuyor, nelere inanıyor:
OKUL :Öğrencinin alnına yazılan kötü kader .
DİSİPLİN : İdam masası
ZİL : Öğrenci kurtarıcısı .
ARKADAŞLIK : İdeal birleşme .
CASUS : Onur kuruluna seçilen öğrenci .
CEZA-İ ŞART : Yıllık ödev .
İNEK : Gözünü dersten ayırmayan öğrenci .
ÇALIŞKAN : Aklından zoru olan öğrenci .
YAZILI : Bir çok hayatı alt üst eden kara yazı .
ŞİRKET : Sınav öncesi kurulup , sınavdan sonra dağılan ortaklık .
KIYMETLİ EVRAKLAR : Vazgeçilmez kopya kağıtları tabiikide .
KOPYA : Denizdeki yılan .
ÇEK MAFYASI : Kopya kağıtlarını bulunduran ve dağıtan BABA öğrenci .
KOMPLO : Beklenmedik " kazık " sorular .
SADAKA : Çalışmayan öğrenciye verilen kopya .
CİMRİ : Arkadaşlarından bir soruyu esirgeyen öğrenciler .
ADAK : İyi bir not alabilmek için arkadaşlara adanan çikolata .
İPOTEK : Öğretmenlerin kopya kağıtlarına el koyması .
FİRAR : Dersten kaytarma .
KAZAN : Dersi kaynatmak için gereken araç .
ÇÖP ÇATAN : Öğrenci ile dersin arasını bulmaya çalışan öğretmen .
PARAZİT : Başkalarının sırtından sınıf geçen öğrenciler .
KAR / ZARAR CETVELİ : Karne
DİPLOMA : Öğrenciyi kovmak için verilen kağıt parçası .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.