Rock Bar
Öğrencilik yıllarından bir anı geldi aklıma bu gün sitede gezinirken. Bende sizinle paylaşmak istedim. Bizim de pek çoğunuz gibi küçük bir grubumuz vardı okul dışında görüştüğümüz. Hakan abi (kendisi Emel’in sevgilisiydi. Üst sınıflardan ,zekası ve görgüsüyle hepimizi büyüleyen ,sağlam bir dosttur),Emel ( kendisi benim kankam olur ) , Mehmet ve Ebru (grubun diğer çifti ,çifte kumruları ) ve benDeniz tekil şahıs ( uzunca bir süre aşk melanetiyle tanışmamış şanslı kulunuz) ‘tan oluşan kendi halinde bir arkadaş çemberi işte.
Bir araya geldiğimizde gençliğinde verdiği çılgın ruhla ülke meselelerinde mangalda kül bırakmazdık. Kitaplarla ilgili ateşli tartışmalar yapmayı çok severdik. Bir diğer ortak yönümüz ise rock müzik ve metal müzik konusunda ki benzer zevklerimizdi. Sakin gitar sololarını da severdik ama deşarj olmak için illa rock gerekiyor gibiydi.
Bir gün Hakan abi toplanıp rock müzik dinlemeye gitmeyi teklif etti. Ben İzmir’de oturup İzmir’deki bir üniversiteyi kazanmış bahtsız bir eziktim. Annem ve babam geceleri çıkmama asla izin vermezlerdi. Belli bir saatten sonra evde olmak zorunda olduğumdan yine aralarında olamayacağımı söylemek zorunda kalmıştım.
Ama bu kez arkadaşlarım çok kararlıydılar. Bensiz gitmeye hiç niyetleri yoktu. Aileme yalan söylemek konusunda çok başarılı değildim. Bu kez bizim için yapacaksın diye ortam baskısına maruz kaldığımdan itiraz edemedim. İyi de ben aileme ne diyecektim. Oturup hep birlikte bir plan yaptık . Şimdi bu yazdıklarımı ailem okusa bu gün bile çok kızarlar eminim :)) .
Ben ailemi bir grup çalışması olduğunu söyleyecektim ve mutlaka Emel’lerin bekar evinde kalmak zorunda olduğuma ikna edecektim (daha planı yaparken beni telaşı sarmıştı hiç unutmuyorum) . Emel’in evinde telefon olmaması büyük bir şanstı. Neyse işte ince ince düşünüp planımızın üstünden geçtikten sonra o Cumartesi adıyla aynı müzikleri çalan Rock Bar’da buluşmaya karar verdik.
Annemi ikna etmek için harcadığım büyük çaba ve duygu sömürüleri sonuç vermişti. Cumartesi akşam üzeri Emel’e gittim. Orada hazırlandık ve bizim çocuklarla Bornova Küçük Park civarında olan Rock Bar’ın önünde buluştuk ( o bar hala var ) . Heyecanımı tarif edemem. Yüreğim ağzımda atıyordu resmen. İlk kez bir geceyi ailemden uzakta ve dışarıda geçirecektim . Hem de en sevdiğim müziği dinleyecektim. Bu benim için o günlerde ancak rüyamda görebileceğim türden bir mucizeydi. Keşke şimdi de hayata bakışım küçük şeylerden aynı coşkuyu duyabilecek kadar pozitif olsa .
İçeriye girdiğimizde ortam loşdan biraz daha fazla karanlıktı. Sahne canlı ve aydınlıktı sadece. Masalar kokteyl tarzı idi ve herkes ayakta olacak şekilde tasarlanmıştı. Zaten böyle bir ortamda oturmaya neden gerek olsun ki .
Fonda The Rolling Stones, Nirvana falan derken ortam coştukça coşuyor. Müzik ve bira ile artık herkes çakırkeyif olmuş sallanıp duruyordu. Yüksek sesle müziğe eşlik etmekten neredeyse sesimiz kısılacaktı. Ancak küçük bir not düşmeliyim hemen. Ben o zamanlar alkol konusunda da çok acemiydim. Henüz birinci birayı zor bitirmiştim .Ama bildiğin sarhoş olmuştum. Arkadaşlarım ardı arkasına içiyordu ama gayet iyi durumda idiler. Ortamın havasından ne ben nede arkadaşlarım benim sarhoş olduğumun farkında değildik.
İçimdeki canavarın ortaya çıkmasına fazla zaman kalmamıştı. Hem kendim hem de arkadaşlarım için unutulmaz bir gece yaşatacaktım. Bunu kısa zaman sonra hep beraber öğrenecektik. Kendimi nedense çok öfkeli hissetmeye başlamıştım. Aslında sarhoştum hatırlamıyorum falan denir ya bana hiç öyle olmadı. Zihnim oldukça berrak bir hal aldı. O ana dek düşündüğüm devlet meseleleri, okul sorunları ,aile baskısı vs vs gibi takıntılarımın tamamı kaybolmuştu. O anda benim için tek önemli olan şey müzik ve öfkeydi. Tamamen hayvani dürtülerimle hareket ediyordum.
Ben tamda böyle tehlikeli bir ruh halindeyken yan masadan başına bela almak isteyen bir genç önümdeki masaya peçeteye yazılı bir not bıraktı. Yılışık yılışık sırıtıp bir de göz kırpınca daha çok öfkelendim. Notta ise bir telefon numarası yazıyordu. Altına da yarın aramanı bekliyor olacağım gibi bir şeyler yazmıştı.
Önce öfkeme hakim olmaya çalıştım. Aslında zavallı sadece şansını deniyordu. Bana hiçbir zarar vermedi. Bense bana büyük bir hakaret etmiş gibi o çocuğu orada tekme tokat dövmek istiyordum. Bir süre sonra dans ederken yakınıma gelip bana hafiften bir omuz atınca artık günah benden gitmişti. İşte başlıyorduk. Gencin iki elimle yakasına yapışıp bağırmaya başladım.
- Ulan sen kim oluyorsun da bana omuz atıyorsun ?
- Bana bakman için yaptım. (Bunu söylerken çocuğun hala gülümsüyor olması beni iyice çileden çıkardı )
- Geri zekâlı ben ne diye sana bakacakmışım?
Bu noktadan sonra bizimkiler devreye girdiler. Hakan abi olayı anlamaya çalışıyor. Gürültülü müzikle kimse kimseyi duymazken ben ortamı daha fazla kışkırtmak için ;
- Abi bu şerefsiz beni taciz ediyor ,dedim.( Normal şartlarda eğer yanımda bir bey varsa böyle bir durum gerçekten varsa bile asla hissettirmemeye özen gösteren biriydim. Yani bu tutumunda ne kadar hatalı olduğunu büyüdükçe öğrenmiştim )
Bu cümlemden sonra ortalık panayıra dönmeye başladı. İki masadaki erkekler birbirlerine girdiler. Artık kimse konuşmaya çalışmıyordu. Bir anda yumruklar birbiri ardına iniyordu. Hakan abi arada bize ‘’kızlar dışarı çıkın’’ diye bağırıyordu. Ama benim buna hiç niyetim olmadığından oralı bile değildim. Emel beni çekiştirip duruyordu çıkmamız için. Ama benim başka bir niyetim vardı. Elime geçirdiğim bira şişesini benim canımı sıkan oğlanın kafasına indirdikten sonra içim ancak soğumuştu.
O anda çocuk dönüp bana baktı ve elini havada gördüğüm anda artık sarhoş değildim. Tanımadığım bir başkası ‘’lan kızlara el mi kaldırıyorsun’’ deyip çocuğun havadaki elini yakalayıp bir kafa attı . Ben aslında tıpkı Amerikan filmlerinde ki gibi bira şişesinin gencin başında kırılmasını ve yere yığılmasını hayal etmiştim .Nedense gerçekte hiç de öyle olmamıştı. Buna da çok öfkelenmiştim.
Benim sayemde artık barda herkes kavga ediyordu. Dışarıya kaçanlar bile birbirlerini ite kaka çıkıyorlardı. Emel beni sonunda zorla dışarıya çıkarmayı başarmıştı. Olay yerine polisler gelmişti. Hakan abinin elinden benim çocuğu zor almışlardı. Hepsini toplayıp polis aracına bindirirlerken Hakan abi bana bağırıyordu.
- Git Deniz buradan kaç çabuk .. !
- Niyeeee !
- Gittttttt …!
Biz Emel ve Ebru ile Emel’in evine bir taksi tutup gittik . Sabah bizimkilerden haber almak için karakola gittik. Onları da nezaretten çıkarmışlar o sıralarda. Emel karakola girip bizimkilerle beraber çıkınca hepimiz rahatlamıştık. Hep beraber kahvaltıya gittik. Geceyi çok berbat geçirdiklerini anlattılar. Nezarette benim çocuk sürekli benden şikayetçi olduğunu söyleyip durmuş .Bizimkiler yanımızda öyle biri yoktu demişler. Tanımıyoruz demişler. Olay böylece kapanıp gitmiş.
Yani ben büyük felaketin eşiğinden dönmüştüm aslında. Eğer alkollü bir halde hem de barda kavga çıkarıp ta karakolluk olsaydım ve babam bunu öğrenseydi neler olacağını düşünmek bile istemiyorum. Birde üstüne iki tane pırıl pırıl insanın başına da benim yüzümden çok daha kötü şeyler gelebilirdi. Hakan abi ve Mehmet beni asla suçlamadılar. Onların bu tutumu nedeniyle karşılarında küçüldükçe küçüldüm. Hakan abi saçlarımı karıştırıp ‘’acemi çaylak olur böyle şeyler’’ dedikten sonra hüngür hüngür ağlamaya başladım. Yaşadıklarımı daha ancak idrak edip nelere yol açtığımı fark etmiştim. Bir süre de beni sakinleştirmek dil dökmek zorunda kalmışlardı hep birlikte.
O sabah ki kahvaltıyı ben ısmarlamış olsam da dostlarımın hakkını asla ödeyemedim. Emel ve Hakan abi evlendikleri gün bile o günü konuşmuştuk fısır fısır . Öyle çok kahkaha atmıştık ki etraftaki herkes neye güldüğümüzü sürekli sorup durdular.
Mehmet ve Ebru bir zaman sonra sevgili olmaktan istifa ettiler. Ama ben her ikisiyle de görüşmeye devam ettim. Şimdi farklı hayatlar yaşıyorlar ve olması gerektiği kadar mutlular.
Hayatım boyunca toplumsal kurallara göre yaşadım. Çok nadir zamanlarda böyle çıkışlarım oldu. Ama benim tarihimde çok önemli anlardı. Asla unutulmayacak duygular ve izler bırakan anılardır.
Sevgilerimle…
Deniz…
YORUMLAR
Marmariste bu arkadaşımla gitmiştim üniversite yıllarında girmem çıkmam bir olmuştu tiksinmistim insan denen varlıktan 🙁
Aklıyla icseler eyvallah ama nereye içtikleri belli olmayan bir toplum ganimetinde yaşamaya çalışıyoruz hiç alkol almadım şükür ve hiç küfür etmedim şükür
Baskı hiç uygulamadı ailem Denizim hatta kimseye çıkmıyorum diye üniversite lez damgasida yapistirilmisti rizeli ev arkadaşım gülizar dediğimde kız ertesi günü okulu birbirine kattı 😊kimse bi daha yakıştırma yapamadı seviyorum guliyi 😊
Insan neden varlık cehennemin ta kendisi aslında
Kal gülücük kuslariyla
Kuzucugunu çok öptüm mis mis 🤗
ilk gecen son mu oldu bilmiyorum ama ısmarlasan öyle bir dingil (başına bela almak isteyen bir genç) ve sonucu olarak böyle bir gece sipariş edemezmişsin. Ama helal olsun Hakan abine tam bir abilik dersi vermiş. Çeşmealtını bilirsin zamanında oradaki bir disko da (o zaman diskolar modaydı)liki yıl dj lik yaptım ve bu tip ortamları iyi bilirim.yazını okurken maziye dalıverdim birazcıcık...
Den(iz)
Hakan abi hala abilik yapmaya devam ediyor. Ne yazık ki hayatında bir Deniz gerçeği var :)))
Sevgilerimle..
sen yine haline şükret:) hiç değilse bi bara gidebilmişsin, ben kapısının önünden bile geçemedim:)
ha ama bak abim, yengem, fate ve kuzenimle dayımın barına gitmişliğim var..alkolü ilk orda almıştım o da Fate'nin ısrarla 'iç kız bi şey olmaz bu sadece üzüm sayılır!' dediği kırmızı şarabı zoraki içirmesiyle oldu..üçüncü bardakta küt diye gitmiştim zaten hiç unutmam:) bi ara fate'yle lavaboya gittim o da zikzak çize çize ayakta zor duruyordum. meğer dayım çaktırmadan bizi gözetliyormuş, gülmekten yerlere yatmıştı. en son yine geçen sene fate'yle birkaç kadeh yuvarladık:) portakallı votka güzeldi örneğin..en son döneceği gün rakı içtim valla çok beğendim yalanım yok:)
ama senin bu başına gelenlere gülmedim dersem yalan olur..baya bi action yaşanmış sizin barda:)
güzel anılar bunlar ama unutulur mu hiç?
sevgiler gülüm....
Den(iz)
Sevgilerimle...
Gule
bu bildiri yine gelmedi söylim onun için cevap gecikti..
Den(iz)
Aile yapımız nasıl da benziyormuş Deniz:)
Öyle çok büyük bir olay yaşamadım aslında;
üniversitede tek başıma yaşadığım için izin problemlerim olmadı hiç;
ama ün. öncesi ve sonrası babamın yoğun baskıları hep oldu.
Örneğin nikahlı olduğum nişanlımla birlikte gitmek üzere istediğim tüm izinler çok net bir ''hayır''la karşılık buldu hep,
Hatta bir defasında yine izin istediğimde şunu demişti bana:''Adın gibi biliyorsun izin vermeyeceğimi,ne diye istiyorsun?
Bundandır ki en komik anılarım nişanlılık dönemine aittir:)
Sevgilerimle..
Den(iz)
Sevgilerimle..
O gece diyordum... Üstüme dökülen ben ,kendimi bu ayyaşlığın ötesine götürmeye çalışıyordum. Dans ,müzik ve ben... İçeriye tek kişi girip, dışarıya iki kişi olarak çıkacağımdan emin bir şekilde kapıya doğru yürüdüm ve ......
İçeride olup bitenler bir sır olarak bende kaldı. Daha doğrusu beynimin bir tarafında öyle veye böyle yerini aldı. Lakin o tarafa yöneldiğimde anestezi etkisini yeni hissetmeye başlayan bedenden farksız değildim. Sadece hatırladığım çok ışıklı bir sahnede elimde mikrofon bir şeyler seslendirdiğim :) ama ne olduğunu nereden bilebilirim ki !
Sabaha karşı kendimi yatakta bulmuş kendime geldiğimde gözlerime inanamamıştım...
Neden mi ? Bir sonraki yorumumda :)
Den(iz)
Sevgilerimle
Den(iz)
Milat olmasa da çok yeni değil . Ama hiç bir ayrıntıyı unutmadım ..
Sevgilerimle..
Sende bir delilik olduğunu biliyordum zaten. Ne zaman bunu anlatacak diye bekliyordum. Nasip bu güneymiş meğerse.
Velhasılıkelam benim hayallerim senin gerçeğin olmuş. Rock ya da değil, bir bara girip şöyle ortalığı darmadağın etmeyi çok hayal etmişimdir ama nasip olmadı. Cesaret de edemedim hiç.
Ve işin garip tarafı nedir biliyor musun? Ben beöyle bir şey yapmış olsaydım babam ''Aslan oplum. Helal olsun sana'' derdi. Ama Sami değil de Samiye olsaydım tam ağzımın ortasına....))))
Kızların hazin kaderi maalesef.
Güzel anıydı. Zevkle okudum vesselam.
Selam ve sevgilerle.
Den(iz)
Sevgilerimle..
ah öğrencilik yılları..ben de bir blues aşkı vardı ki hiç sorma..hala aynı aşkla dinliyorum.. rock müzik benim için deşarj olma durumudur..zorlu sınavların arkasından bir kusma isteği gelirdi bana..dinleyip kafa sallarken o an hocaları dersleri sınav notlarını..amphitheatreleri, roma hukuk. anayasa hukuk..medeni hukuk her bir şeyleri kusuyordum.. hala da kusmaya devam ediyorum.. yaşasın sanat..:)
https://www.youtube.com/watch?v=ZkW-K5RQdzo
Den(iz)
Okul yıllarında zaman durmalıymış... :)))
Sevgilerimle...
Den(iz)
Sevgilerimle...
glenay
Ben de daha yeni yeni kırıyorum zincirlerimi. :)))
Sevgiler..
peçeteye telefon numarası yazıp tanımadığı, üstelik arkadaşlarıyla birlikte olan kıza veren zihniyeti seveyim. kurutuluş yok bu hayvanlardan. limana gidersin, yanında kızları gören, hemen yanaşır, bi halt yiyemezse laf atar. sahilde otururken başımıza bira şişeleri yağmışlığı var. hikaye çok da gerginliğe gerek yok. ha, en çok erkekler yapıyor olabilir ama bunu yapan kızlar da var. barın birinde kızın tekinin, sevgilisi yanındayken herifin birine yanaşmasına, sonrasında kızgın sevgiliden yediği güzel dayağa şahit olmuştum.
hayır, bir de şu var; bazı kızlar karizmatik erkeklerin de yalnız kalmaya ihtiyacı olduklarını anlamıyorlar ya da anlamazlıktan geliyorlar. gidiyorsun bir bara, tek başınasın oturuyorsun, hemen damlıyor zillinin biri ya da ikisi, üçü. bi keresinde iki kız geldi, "selam" dediler, kafamı hafifçe salladım, biri arkadaşını gösterdi, "biz buna erkek arıyoruz" dedi, "napmamız, nasıl bir yol izlememiz lazım" diye sordu. baktım uzun uzun, "gidin barın ortasına, tişörtlerinizi yukarı doğru sıyırın, sonra da ne istediğinizi bağırın." gülmeye başladılar, "sen yardımcı olamaz mısın" diye sordu, sevgili aranan kız." kollarımı iki yana açtım, kafamı sağa sola salladım, "hayır", dedim, "hiç şansınız yok."
Den(iz)
Sevgilerimle....
Kafam çoook güzeldi... O gece 🌃 bütün barları gezmiş son demde bir RackBar kapısında kendimi bulmuştum. Geldiğim bara kadar kaç hatunla o gece öpüşmüşüm hatırlamıyorum 😁 ama RackBarın kapısında durmuşum. İçeri girip kendimi bir üst makama ulaştırmak için sadece iki adım atmam gerektiğini biliyorum... Kararım bu geceyi sonuna kadar eğlenerek noktalamaktı. Ne mi oldu sonra ? Devamı sabahki yorumumda 😁
CaNMaYBuLL. tarafından 4/14/2017 1:09:45 AM zamanında düzenlenmiştir.