- 976 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
RAHMET BİRLİK VE DİRLİK İÇİN KURBAN VE DUA
Köyümde çok uzun yıllardan beri ara verilmiş bir âdeti tekrarlayarak, bolluk, bereket, birlik ve beraberliği pekiştirmek, fakir fukarayı gözetmek için, Allah’a dualar ederek, tekbirlerle kurbanlar kestik. Bu yıl yine bu âdetin bu geleneğin tekrarlanması beni çok mutlu etti. Adeta çocukluk yıllarıma tekrar döndüm. Rahmetli babamda nasıl bir şevk ve heyecan olurdu. Listelerin yapılmasından kurban paylarının dağıtımına kadar canla başla çalışırdı. Onun o heyecanı bana da yansırdı. Bir başka heyecan ilkokula gittiğim yıllarda, yaşlıların ve çocukların duaları daha çok kabul olur diye, bizleri okuldan duaya götürürlerdi. Çok hoşuma geder, nasıl içten âmin derdim.
Ben Göksun’a bağlı Çardak Beldesinde (Mahallesi) doğdum ve büyüdüm. Çardak, Göksun’la Elbistan arasında, Göksun’a Elbistan’a ve Afşin’e aşağı yukarı aynı mesafede şirin bir beldedir.
Beldemde, çok eskilerde her yıl tekrarlanan toplu kurban kesimi ve toplu yapılan dualara, uzun zaman sonra bu yıl tekrar yapılan güzel bir gelenekten bahsedeceğim.
Köy büyüklerinin önderliğinde maddi durumları iyi olanlardan, gönüllülük esasına dayalı para toplanır. Toplanan paranın tamamıyla kurbanlar alınır. Daha sonra bağış yapsın yapmasın tüm köyde yaşayan aileler her ailede kaç kişi yaşıyorsa liste yapılır. Belirli bir günde köylüler toplanarak önce toplu bir şekilde Yaradan’a Rahmet bereket birlik ve beraberliğin bozulmaması için, kazanın belanın defni için dualar edilerek elbirliğiyle kurbanlar kesilir.
Köy nüfusuna göre eşit şekilde paylara ayrılır. Daha sonra her ailede yaşayan nüfus başı bir pay olarak etler tüm köye dağıtılır.
Bu sayede hem toplu dua edilmesi hem birlik ve beraberliğin daha da güçlendirilmesi ve fakir fukaranın mutfağına, kazanına et girmesi sağlanır.
Bu yıl 13 adet büyük baş sığır kurban kesildi. Allah kabul etsin. Kardeşliğimizi birliğimizi ve beraberliğimizi bir kez daha pekiştirdik.
Bu geleneği tekrar hayata geçiren, bu beraberliği sağlayanlara, maddi ve manevi katkıda bulunanlara, emeği geçen büyük küçük herkese teşekkür ederim. Allah razı olsun.
Yapılan dualar ve kurbanlar Allah katında kabul olsun İnşallah.
Kurbanlar kesildi dualar ile
Allah’ım kabul et, rahmet senindir.
Def eyle belayı, verme dert çile
Biliyoruz tek yol senin dinindir.
YORUMLAR
Rabbim kurbanlarınızı da dualarınızı da kabul etsin. (Amin) Unutulmaya yüz tutmuş böylesi geleneklerin canlandırılmaya, yaşatılmaya çalışılıyor olmasına emek veren herkese bir teşekkür de benden.. Güzel ülkemde; dualar birliğe, dirliğe, beraberliğe olsun her daim..
Saygımla...