- 1486 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
"yardım edelim... boş buzdolapları dolsun"
ne çok hayal kurardık çocukken. hiç birinin olmayacağını düşünmedik hiç bir zaman... hepsi olacaktı...okadar güçlü bir yürek vardı ki bizi yetiştiren kurduğumuz her düşe inanan adım adım sevgiyle ilerleten bir anne...nasıl hayal kurmazdık ki her şeyin en güzelini bize tattırabilecek kadar yürekli ve cesur bir anne varken...
işten dönüşünü beklerdik annemin, kardeşim soğuk evimizde sobayı yakmaya çalıştıkça ortalığı batırırdı. annem kızacak diye çok korkardık ama sonun da küçük eller sobayı da yakardı...
Çalıştığı yerden bize yemek getirirdi annem. Naylon bir poşetin içine koyup, bir poşet daha geçirip, onuda çantasına koyardı. boş olan buz dolabı "o soğuk dolap"annemin o çantasını hatırlatır. sıcacık yemek kokan çantasıyla unutulurdu üç beş tane küflenmiş zeytin...ben hala o çantanın kokusunu içi dolu buzdolapları gördüğümde anımsıyorum, kahverengi çantaları gördükçe... böyle anneler emek ister, yüceltilmek ister, emeğinin karşılığını ister. Neler yedirdi giydirdi sonraları...
benim annem 5 adama bedeldi. elleri yüreği kadar soğuktu, ısıtan bir babam olmadı o gecelerde... sorduğumuz soruların cevabıydı annem... ANNE demek kolay değil bir anneye sahipseniz her şeye değdiğini biliyosanız yazın annenizi. ama benim kadar yazamazsınız
o yırtık ayakkabılarıyla aylarca işe giden bizi giydirip yedirmek için kendine bir iğne bile almayan o güzel kadın benim annem. tanımadım onda yalanı bilmedim...anne bizim balkonlu evimiz olacakmı
ya çalışma masamız
bisikletimiz
kalemimiz dosyamız
boyalarımız
ayakkabılarım eskidi anne
boyum uzadı pantolan alalım anne
çocuktuk ya düşünemedik hep istedik
bir çoğuda oldu ama ne zorluklarla balkonlu ev
bisiklet
vs...
balkonlu evimizden dışarıya baktımda ne kadar çok zaman geçmiş...
geriye ne kaldı olması gereken. şimdi ömrümün sonuna kadar onunla yaşamak istiyorum.
anne seni çok seviyorum. sen benim tek sevgilimsin bunu unutma...senden başka bir şey istemiyorum....
anne düşündüm de bu ramazanda evinde yemeği olmayan kaç çocuk vardır kaç anne baba mahçuptur aç olsalar bile belli ettirmezler...yardım edelim...reklamlara bir bakın sofraları donatmışlar,herkes alabiliyormu diye düşünen yok ortalık aç dolu aç ama karnı tok olan açın halindenmi anlarmış...
YORUMLAR
Haklısın sevgili kardeşim,,, yaşınızı bilmiyorum,, kardeşiz sonuçta,, önemi yoktur sanırım hitap şeklimin,, sonuçta böyle demek geldi içimden.
O yokluğu bizlerde yaşadık.. Hatta hayat hikayemi tanıtım sayfamda yazdım. Suçlu insanlar korkar ve gizledikleri bir şeyler varsa, suç teşktil ederki, söz etmezler.. Şeffafım bu anlamda. Bizler de çok yokluk çektik. hem de pek çok. babam yokluk içinde öldü.. Annem, bizleri okutmak, beslemek büyütmek için hep çalıştı,,, dikiş dikti.. Evimize yıllarcca kimseler uğramadı. Yedi kat el yardım etti de, kendi akrabalarımızı kapımızı açmadı,, bir tek gün hatırımızı sormadı. ne yiyorsunuz, ne içiyorsunuz, neyle geçiniyorsunuz ible demedi.. yapmadılar.. sonra?? Rabbim yardım etti,,, dün'ümü asla unutmadım.. tırnaklarımla kazıyarak geldim bu günlere.
Umarım tüm insanlar mutlu olur,, dualarımda hep söylerim,, " Allah'ım tüm insanlık mutlu olsun, huzurlu olsun,, zalimler kötülük yapmasın,, insanlar huzurlu olsun" derim..
Sağlıcakla..
Aşkın ce hali
ben küçükken pide ne kadardı ki baba, diyen bi cümlem vardı eski bi yazımda, onu hatırladım nedensiz..
gülbahçesinde gül toplayarak geçmiyor ömür, atlamak lazım sulara, çamurlara..bi de el uzatmalı arkada kalanlara..
duyarlı yüreğine şefkatle öpüyorum..
tebriklerim ve sevgimle..
Gökçem;
Merhamet ve vefa hepsi sen de toplnadı sanırım, yazdıkların birbir canlandı gözümde yine, yeniden yaşadım, ne yollardan geçmişiz güzel yavrum, nelere göğüs germedik beraber...Daha bilinçli, daha duyarlı olsa herkes, paylaşmamsını bilse bir kuru ekmek dahi olsa, belki de boş buzdolapları kalmaz,aç uyumak zorunda kalmaz yavrucaklar...ve şimdi ramazan, önümüz bayram, herkes en yakınındaki muhtaca elinden geldiğince el uzatsa hayat daha anlamlı olmaz mı? evet kızım tok acın halinden bilemiyor çoğu zaman, ama bilenler de var sen gibi, bizler gibi....Bir çocuğu sevindirin bu bayramda, alamadığı bir hediyeyi verin ona...inanın siz ondan çok daha mutlu olacaksınız...
Canım kızım ben de seni çok seviyorum, sen bana hayırlı ve vefalı bir evlât oldun her zaman,seni bana hediye eden Allâhıma şükrediyorum...
Sevgilerimle...
cemrece tarafından 9/13/2008 4:34:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yüreğine sağlık güzelim anneler gerçekten çok kutsaldır en zor zamanda bile dönüp bakınca yanımızda sadece onlar vardır diymi ANNELERİMİZ...
Yazın güzel birazdaha emek harcarsan güzelim çok daha güzel olacak ama içi buram buram anne sevgisi kokuyor tüm annelerimize gelsin öyleyse...
ve bu arada ne kadar şanslı ki senin kadar güzel yüreği olan, değer bilen bir kızı var
Sevgilerimle
Seda
seda_sonsuzluk tarafından 9/13/2008 3:54:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Güzel anam..
Hayal bile kurdurmazdı ki yokluk.. Ama imrenirdim mühendislerin evlerine, çiçekler içinde önlerindne geçtik çe çiçek olurud benim içimde.. Hep "hayır " olunca alınan cevap umutlar da kırılıyor hayalin ellerinde..
Şimdi her sofrada dşünürüm o hala sade sofrasında ve ben... Ah ben... Sofrada Oğlum der
__anne sen neden yemiyorsun, tabak alsana anne kendine..
Geçmiyor işte geçmiyor bile bile..
Allah hiç bir anneyi yokluk ile sınamasın
ne acıdır evladını doyuramamk, ne acıdır "yok" demek zorunda kalmak..
....
Teşekkürler yazan kaleme..
Acılarımı serdi gözüme..
Saygı ve sevgimle..