CESET RESİMLERİ....
Sevgili site sakinleri ;
lütfen paylaşımlarınızı duyarlı bir anlayışla yapınız. Bu gün bir kaç yerde gördüğüm çocuk bebek cesetleriyle yapılmış olan şiir ve yazı paylaşımları hakkında eser sahiplerini uyarmaya çalıştım. Bir tanesi yorumumu silerek çok daha büyük bir kabalık yaptı.
Arkadaşlar yorum yazmak şak şakçılık değildir. Olumsuz eleştirilere tahammül edemeyecekseniz paylaşımda bulunmayacaksınız. Eğer eser sahibini şahsına yönelik bir hakaret yoksa ve eleştiri sadece esere yapılmışsa yorumu silemezsiniz. Bu hakarettir.
Ayrıca kendimizi geliştirmemiz için olumsuz eleştirilere daha çok önem vermeliyiz. Acaba gerçekten öylemi yapmışım diye öz eleştiri yapabilmeliyiz. Kendinizi sorgulayamıyor sanız hala kişisel gelişimizi tamamlayamamışsınızdır. Size kötü bir haberim var beyler bayanlar bu yaklaşım içinde iseniz bir kısır döngüye girmişsiniz ve kendinizi dev aynasında görüyorsunuz.
Bu sitede pek çoğumuza göre yaşça oldukça büyük ,bilgili ve donanımlı üyelere eleştiri yaptığım oldu. Kendileri oldukça olgun bir tavırla teşekkür ettiler. İşte böyle davrandıkları için onlara saygın kişiler diyoruz ve hepimiz saygı duyuyoruz.
Üç beş tane şiir yada yazı yazdık diye kendimizi nerede görüyoruz yada kim sanıyoruz anlamış değilim.
Dini değerler açısından bile baksanız küçücük çocukların cesetlerini sayfanızda teşhir etmeniz günah kardeşim günah. Zaten ölmüşler rahat bıraksanıza. başka malzeme bulamadınız mı ? Derdinizi kelimelerle anlatamayacak kadar acizseniz şiir yada yazı yazmayı bırakın arkadaş.
Kimin yazdığı eserin altına olumsuz bir şey yazsak işitmediğimiz laf kalmıyor. Yahu bir de mesajla sen ne demek istiyorsun gibi taciz mesajları cabası .. Ayıp arkadaşlar ayıp...
Daha söyleyecek çok sözüm var ama bu sinirle hakarete varan cümleler kurmak istemediğimden sözümü bitiriyorum.
Değerli arkadaşlar elinizi vicdanınıza götürün ve küçücük bedenleri teşhir etmekten vaz geçin.
Değerli arkadaşlar yapılan eleştirilerin sizin iyiliğiniz için yapılmış olma ihtimalini lütfen göz önünde bulundurun. Saygısızlık yapmadan önce kısa bir an düşünün..
SEVGİLERİMLE...
DENİZ...
YORUMLAR
Çocukların o içler acısı resimlerine bende karşıyım. O konuda katılıyorum size. Lakin…
Yorum konusu inanın çok göreceli bir konu…
Sitede yorumları ile şiir adına öğretici yol gösterici üstatlarımız olduğu kadar; ne yazık ki sırf kendi egosu için çoğu şiiri; “bu şiir mi şimdi, bir şiir denemesi daha, siz şiir yazmayın" diye yazılanı aşağılayan… İyi veya kötü verilmiş bir emeği küçümseyen insanlar var.
Şiirde veya yazıda bir hata var ise… Beğenmezsin, yorum yazmazsın es geçersin.
Yazacaksan da; şurasında şu hata var veya şöyle olsa daha iyi diye özelden yazarsın ki… Yazan kişi rencide olmasın ve iyi niyetli olduğunuz anlaşılsın.
Oysa bazı kişiler; kendi görüşünü, kendi bilgisini ön plana çıkarmak isterken... Yazıyı veya şiiri baştan aşağı karalıyor. Yazanı; kırıyor, incitiyor.
Burası bir edebiyat sitesi… Herkes iyi şair olacak diye bir kural yok. Bende dahil çoğumuz amatörüz.
Edebiyatın en hassas kişileri; biz yazar çizer takımı olmamız gerekirken, bakıyorum en acımasız en gaddar kişileri bizleriz ne yazık ki…
Saygılar selamlar
çakır-bey tarafından 4/9/2017 7:45:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
Den(iz)
Mesele eleştiriyi olumlu yada olumsuz yapmak değil usulünce yapmaktır Çakırbey.
Sevgilerimle..
Minicik yürekleri , kullanmak ne yazikki normallesmis bu dünyada . Bosverin anlamak için önce, istemek gerek. Anlamak istemeyene istediğiniz kadar dil dökün nafile!! Acı çok acı..
Den(iz)
Sevgilerimle..
Görgü kurallarını hep biliriz
Bunlara uymamanın cezası hukuk veya din kuralları gibi yazılı olarak ortaya konulmuş değildir çok kez
Oysa vardırlar ve yaptırımları ağırdır hem de çok ağırdır
Toplumdan ya da sosyal çevremizden dışlanmayı kimse kaldıramaz kolay kolay değil mi?
Yine
Yıllar yıllar önce
Çanakkale'den vapurla Eceabat'a geçiyorum
Aahh! Aahh! An itibariyle de geçiyor olsam keşke
Oysa şu an keşkek ya da keşkül yiyebilirim ancak
O değil de
Güvertede biri denize kâğıt parçası mı attı ne?
Hemen yanı başımdaki turist hanımlardan biri ııı ıııı! Yapmasın mı?
Hiçbir kelime sarf etme veya el kol hareketi yok, sadece hafif bir damak refleksi, şahsen beni düşündürdü, o kişi ne hissetti bilmiyorum ama birçok insan etkilenir kanımca
Bakın, yıllar sonra anlatıyorum
Sözün özü
İlla ki maddi müeyyidesi olan yazılı kurallar değil sözlü mutabakata varılmış kurallarında yeri gelir sözsüz ve fakat çok etkili bir işleyişi vardır zannımca
Ne ki, sizin yaklaşımınız öyle bir sözel hüviyet kazanmış etkinliği bazında hani hukuk kuralları hak getire
Tabi latife yaptığımı söylememe gerek yok
Sami hocamın arz ettiği hususta da başınız sağ olsun, Allah rahmet eylesin
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla...
levent taner tarafından 4/8/2017 11:20:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
Den(iz)
Sevgilerimle..
Ben bu tür resimleri paylaşmanın farkındalık oluşturduğuna inanmıyorum aksine cesetleri kanıksar olduk. Farkındalık oluşturmak daha başka bir şeydir. Hele ki resimleri kullanıp altında sözüm ona edebiyat yapmak vicdansızlıktır. Kim yaparsa yapsın bu böyledir. Bazen sosyal medyada çocuk döven manyakların videoları döner ve paylaşım sahibi videoya not düşer: Yayalım bu vicdansız bulunsun. Yahu video çekilmiş bilmem ne memleketinde, oradaki polisi nasıl harekete geçireceksin. Türkiye de olsa paylaşmak yerine direkt devletin yetkili makamlarına bildirirsin. İnsan görünce ve hiçbir şey yapamayınca kahroluyor. O çocukların çırpınarak can verdiğini görmek hangi derde deva olacak. İzleyen kaç kişi onlar için bir şey yapabildi. Eğer gerçekten bir şey yapmak isteyen varsa Suriyeli çocuklar için kurulmuş yardım vakıflarına koşsun. Bunu da yapamıyorsa hiç değilse sokakta Suriyeli çocuk gördüğünde pislik görmüş gibi değil de "Şükürler olsun ki burada o acı sonların hiçbirini yaşamayacak" deyip gülümsesin. Bunların burada ne işi var diyenlerin oradaki cesetlere bakıp duyarlılık kasmaları kadar iki yüzlüce bir şey yok. Bütün bunları toplumumuzun geneli için söylüyorum. Kimse üzerine alınmasın. Kimsede de böyle bir resim görmedim. Samimi niyetlerle paylaşımda bulunanlar şüphesiz var. Ama Allah rızası için yapmayın, gördükçe az kalan aklımı da oynatmaktan korkuyorum. Elbette bu konuları yazalım, farkındalığı bu şekilde oluşturalım. Ama o resimleri kullanmayalım. Çaresiziz. Bizim elimizden gelen tek şey dua. O görüntüleri ilk gördüğümde ağzımdan çıkan ilk şey "Sen Müslümanları yalnız bıraktın" cümlesi oldu. Dua bile edesim gelmedi. Bunu kahrolarak söylüyorum ama artık insan olarak sınırlarımızın çok zorlandığına, bu dünyada insanca yaşamanın mümkün olmadığına inanmaya başladım. Kulaklarımdan o çocuğun hırıltısı gitmiyor. Ama gidecek biliyorum. Aylan'ı da böyle böyle unutmadık mı? Görmek istememek duyarsızlık değildir.
Dilimde Nuh'un duası.
Defolup gitsek artık bu iğrenç dünyadan.
Den(iz)
Sevgilerimle...
Sevgili Deniz.
Öncelikle şu eleştiri yüzünden silen vatandaşlarla başlayayım işe. O noktada oldukça haklısın. Maalesef bazı arkadaşlar eleştiriyi şakşakçılık zannediyorlar ve maalesef senin yaşadığın şu durumu ben de çok yaşadım. Bence aldırma böyle tiplere.
Ceset resimleri konusuna gelince...Bak işte bu aslında üzerime alınmam gereken bir konu. Bir yerde bana yaptığın bir eleştiri zira daha yeni paylaştığım bir şiirde İdlipte katledilen çocukların görüntülerini kullandığım gibi aynı gün Gabar'da katledilen şehitlerimizin resimlerini de kullanmıştım. Sen bu durumu oldukça sert bir şekilde eleştirmişsin '' Başka malzeme bulamadınız mı'' Diyerek.
Aslında bu tür eleştiriler üzerine kendini bilen bir insanın yapması gereken iki şey vardır. Birincisi oturup düşünmek. ''Acaba yanlış bir şey mi yaptım'' Diye kendisini sorgulamak. İkincisi ise eğer doğru bir şey yaptığına inanıyorsa yaptığını savunmak.
Peki bu resimleri kullananlardan biri de ben olduğuma göre ne yapmam gerek?
''Çok haklısın Sevgili Deniz, daha dikkatli olmam lazımdı'' diyebilirim mesela ama bu riyakarlık olur. Zira seni çok da haklı bulmuyorum. ''Çok da'' nın altını çizelim. Çünkü haklı olduğun taraflar var. Evlat kaybetmiş bir anne olarak bu tür resimleri görmek seni ziyadesiyle olumsuz etkiliyor.
Ancak ben de haklıyım
Haklıyım çünkü yine en azından şu siteye bir bak. Sanki bu dünyada böyle bir şey yaşanmadı, masum çocuklar hunharca öldürülmedi gibi hâla lay lay lom peşinde olan bir sürü insan göreceksin. İşte onların rahatını kaçırmak lazım biraz. Onlara '' heeey beyler, bayanlar çocuklar ölüyor çocuklaaarrr'' Diye bağırmak lazım kanaatimce. Bunun en etkili yolu ise o resimleri gözlerinin içine sokmak. Her ne kadar bakmaya tahammülümüz olmasa bile...
Selam ve sevgilerimle.
Den(iz)
'' Benim evladım bir toplu katliam kurbanı olsaydı ve cesedinin resmi birileri tarafından farkındalık yaratmak adına kullanılsaydı ne hissederdim ?''
Sevgilerimle..
sami biberoğulları
Benim evladımın cesedi eğer laf olsun torba dolsun amaçlı bir şey için kullanırsa onu kullanana dava bile açardım. Ama bana ve çocuğuma yapılan haksızlığı insanların gözüne sokmak amaçlı kullanılırsa, '' Sami'nin evladı için adalet'' için kullanılırsa hiç bir şey demezdim.
Bu konuda yanlış yerdesiniz... Bu sitede edebiyat yorumu yapılamaz. Yani YASAKTIR. Bu konuda site yöneticisinden ve havarilerinden çooook sayıda yazı ve yazıcıklar sitemizi süslemiştir. Sanırım sizin bunlardan haberiniz yok.Bunu da daha yeni üye olmanıza veriyorum.
Bence bu tür insanlarla ya da insancıklarla vakit kaybetmeyin. Onlar edebiyatın içinden geçemeyen taneciklerdir. Ya ahmakça ya muğlakça ya da saçmasapanca yazıp duracaklar...
Değmezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ! Yorma kendini .....
Den(iz)
Sevgilerimle....
bunu hep söylüyorum..ister ölmüş ister sağ olsun çocuk resimlerinin sanal ortama konulmasını doğru bulmuyorum..
Den(iz)
Sevgilerimle..
Deniz hanim,
haklisiniz, gelisi guzel resimler paylasilmamalidir. Hem o tur resimleri gore gore, yasanan dramlara insanlar alisiyor, normallesiyor (hafezenallah!) diye dusunuyorum.
selamlar,
abdullah
Den(iz)
Sevgilerimle...