Bir Nisan Dinginliği
O da ne, martın 27 ‘si ve ben nisanın ayak seslerini duyuyorum. Narin, ince, alımlı. Tıpkı kendi gibi ayak sesleri de zarafet tütsülü. Nisan takvimlerde kayıtlı ayların en hanımefendisi en albenilisi. Bahar nisan demek nisan bahar. İstanbul’sa nefes alıp verdiğiniz şehir; nisan erguvandır,erguvan nisan.
Lügat yazanlar bana sorsalar nisan sözcüğünün birinci manasını hanımefendi, ikinci manasını erguvan yazın derdim.Nisanda aşkın kapısı aralanır cümle şehirlerde. Ama İstanbul’a otağ kurar aşk. Aşkın çerileri hazır kıta bekler Boğaz’ın iki yanında. Bu hazır kıta durumuna erguvanlar şahitlik eder.
Bir seremonidir nisanın gelişi İstanbul’da. Nefesi en çok Boğaz’da hissedilir nisanın. İstanbul’u anlatan şairlerin ruhu şad olur nisan gelince. İstanbul bir peridir nisanda. Boğaz kuğu boynunda mavi gerdanlıktır İstanbul’un.
Seyyahlara önerimdir: Bu nisan seyahati düşünüyorsanız. Rotanızı İstanbul’a çevirin. Asla ve kat’a pişman olmadığınız gibi, zarafet ve albeninin en efsane haline tanıklık etmenin tadına varırsınız. İstanbul sizi ağırlar en aşüfte hâliyle.
Nemi yaparsınız İstanbul’a nisanda gelince. Bir kere erguvanların en alımlı hâlini görürsünüz. Kız Kulesine hayran hayran bakarsınız. Elif endamlı minarelerden duyduğunuz ezanlarla uhrevi iklimlerin dinginliğini nisan dinginliği ile harmanlarsınız. Üsküdar’da Sahibü’l Çay Âsaf Osman Efendiye uğrar Hicaz Buselik, Bestenigâr, Suzinak , Ferahnak daha nice makamda çaylardan paşa gönlünüzün arzu ettiği çayı içer, cümle yorgunluğunuzu atarsınız. Ee daha ne istersiniz şu üç günlük dünyada.
Dostluğu, nisanı, çayı insanı ve insanlığı hem dem eder, yaşadığınızın farkına varırsınız.Nisan dinginliğinin ; ruha ancak İstanbul’da bu kadar huzur bahşettiğini anlarsınız. Neyse sözü fazla uzatamadan Marta elveda Nisan merhaba diye noktayı koyalım….
28.03.2017 İbrahim Kilik
YORUMLAR
merhaba,
bu guzel, insanin icini ferahlatan yazi icin tesekkurler. Bu sitede halen zihnimizi dinlendirecek yazilarin yazilmasi sevindirici, var olun... Guzel yazilarinizin devamini beklerim. Bu ara bahar her yerde guzeldir ama Istanbulda en guzeli olmali, insallah bir gun Istanbul'da bahari yasariz...
selamlar,
abdullah