- 336 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bakmak görmek anlamak anlatmak
Bakmak görmek anlamak anlatmak
İyilik de bulaşıcıdır, kötülük de.
Hangisini bulaştırıyorsanız insanlara, kimliğinize yansır ve görebilen göz de algılarına göre onu görür. arm
Bir şey düşünür, yazar ve paylaşırsınız, sizin için çok önemlidir o. Duygulandırmıştır sizi, belki de hayatınızın dönüm noktasını belirlemiştir. Fakat bu duygu yüklü anlatım, bir başkasında, bilinç altında başka şeyleri tetiklediği, hatırlattığı, çağrıştırdığı için, anlatıma duygusal değil de simgesel bakar, husumet ve kırgınlık nedeni bile sayabilir.
Çünkü onun alınganlıkla beslenen yaralı duygular stoğu vardır ve kendine göre tatminkar iyi bir fırsat yakalamıştır adeta. Sorsanız da neyi hatırladığını söylemez, kendisini mutsuz, sizi moralsiz yapar.
Fikirdaş olup da duygudaş olamamaktan, aynı şeye bakıp, farklı şeyler görmekten kaynaklanan bir durumdur bu. İletişim ve etkileşim sorunu aynı zamanda.
Hele hele toplum olarak kalıcı değerlere imza atabilmek için sadece vatandaşlık bağı yeterli olamıyor malesef.İlişkilerin insanları iyileştirip kaynaştırdığına inanıyorsak, diğer "daş" larımızla neyi ne kadar paylaştığımız bu süreci anlamlı kılacaktır. Aksi durumda ilişkilerde çarpıklık, çatışma, ayrışma ve kopukluk kaçınılmaz olur. " daş" lar " taş" a dönüverir farkında olmadan.
Ve dost gibi görünenler birbirlerine adeta toplum polisi ve ahlâk zabıtası gibi davranmaya başlarlar. Birbirine güvenmeyen bir toplumun temeli atılmış olur böylece.
25.03.2017
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
www.arm.web.tr
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.