- 1386 Okunma
- 10 Yorum
- 2 Beğeni
Pırasa Toprak Haini mi?
Bir karınca kolonisi yaşamak için yeni yerler keşfetmeye çıkmış. Negatif duyguların yoğun olduğu bir bahçeye yolu düşmüş. Bütün bitkiler birbirleriyle çatışma halindeymiş. Üzüntüyle dolaşırlarken aralarında bir baş acı soğana rastlamışlar. Soğan elinde bir pankart bağırıp duruyormuş.
- Pırasadan yana olmayın, o bir toprak hainidir!
Koloninin kraliçesi merakla sormuş;
- Neden?
- Çünkü o benim gibi düşünmüyor, öyleyse haindir.
- Olur mu öyle şey demiş kraliçe, zaman gelip hepiniz bir çorbanın tadı olacaksınız, elbette hepinizin varlığı o çorbaya ayrı lezzet verecek. Sen bir soğansın, başının büyümesini istersin. O pırasadır uzamak isteyecektir. Bundan doğal ne olabilir ki? Bak bu bahçenin renkleri solmaya başlamış, bırakın düşmanlığı da huzur içinde birlikte yaşamaya bakın.
Karıncanın öğüdünü soğan dinler mi bilinmez, bir gün fasulye yemeği ile yenmek için başı ezilmeden yerinin değerini bilip sevgisini dağıtsa fena mı olur?
YORUMLAR
Kraliçeyi sevdim hemşehrim..
Biz insanlarda aynı ağacın dallarıyız,
kökümüz ayrı olsa da aynı toprağın bereketiyiz değil mi..
İhtilaflarımızı deşmek yerine, birlikte paylaşılacak ve birlikte yapılacak şeyler üzerinde hoşgörü ve sevgiyle yaşamak sanırım bu ülkenin huzuru için en temel esastır.
Selam ve sevgilerimle
Yeşil fasülyeyi tek geçerim hepsine
Pırasayı da bu yıl pişirmeye başladım:)))
Bugün okul çıkışı bir arkadaşımla yürüyüş yaparken soğana kırılan yumurtadan bahsetti. İki saatlik yürüyüş sonrası mutfağa geçip hemen yapmaya koyuldum soğanı. Öyle acıkmıştım ki sıcak sıcak yedim. Şimdi de ağrısını çekiyorum iyi mi?
Velhasılı dost olan günü geliyor düşman olabiliyor abla. Bu bakımdan insan özünü sağlam tutmalı. Yoksa nerden sınava tutulacağımız belli olmuyor:)))
Sevgiyle
topraktan yetişen tüm ürünler çok güzel
de
yetiştiği toprağa nankörlük ve hainlik edenler güzel değil işte Hocam
farklı bir açıdan baktım yazınıza
toprağın suyunu ve nimetlerini alıp büyüyeceksin seni toprak yetiştirecek
sonra da toprağa ve toprakta birlikte yetiştiğin tüm nebata hainlik edeceksin
işte buna tahammül edemiyor toprağı seven insan!
saygılarımla...