- 356 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gelen 16 Nisan değil,16 Marttır!
Çok siyasetle meşgul bir toplum olduğumuzdan dolayı,maalesef her olay ve duruma da “siyasi” açıdan bakar olduk.
Oysa hayat daha geniş ve derin bir yelpazedir!
İçinde felsefe de vardır,aşk da,şiir de,edebiyat da ve tarih de.
Bu tarihlerden biri de 16 Marttır.
3 gün sonra ulaşacağımız zaman dilimi ama 16 Nisan bunu da bastırdı gitti denebilir.
Benim hayatımda 16 Mart dört biçimde var: 3 ‘ü olumsuz,biri ise çok çok olumlu.
İlki 16 Mart 1920.
İstanbul’un İngilizler tarafından “resmen “işgali.Ki daha önce fiilen işgal gerçekleşmişti Mondros’un sonunda.Yani 13 Kasım 1918 ‘de.
İkincisi de 16 Mart 1978.
İstanbul Üniversitesindeki öğrenci “katliamı”!
Üçüncüsü Saddam’ın Halepçe’de masum insanları zehirli gazla öldürdüğü 16 Mart.
16 Mart 1988.
Ve mutluluk veren 16 Mart.
İstanbul’da ilk öğretmen okulunun açıldığı gün.16 Mart 1848.
Sonra bunun uzun bir tarihi süreçte Öğretmen Okullarının Kuruluş Günü olarak anılıp /kutlanması.Şimdilerde devam ediyor mu bilmiyorum ama hafızamızı tazelemek açısından bir “gündeme” getirmek istedim.
Kaldı ki bugün “modern” diye sahiplendiğimiz /sahiplenilen birçok okulun da bu zaman diliminde hayat bulduğunu görebiliriz:
1830 Mekteb-i Harbiye,
1839 Mektebi Tıbbiyeyi Şahane,
1847 Ziraat Mektebi,
1859 Mekteb-i Mülkiye (Siyasal Bilgiler Fakültesi),
1859 Cevri Kalfa Rüştiyesi,
1860 Orman Mektebi,
1868 Mekteb-i Sultani,(Galatasaray Lisesi)Kaldı ki önceki adıyla hizmet vermesi de 1481’lere kadar gidiyor.(Kaynakça:İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı,İlber Ortaylı)
1870 İlk Kız Öğretmen Okulu…
Dolayısıyla “modernleşme “sürecimizin hikayesi uzun.
Merak edenlere tabi ki…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.