- 1017 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ROMA' YI KİM YAKTI?
Naçizane kendime olan inancım güven ve hayranlığımın nedenlerini sıkça yaşıyorum.
Hiçbir şeyi boşu boşuna sahiplenip yüceltmem.
Her devrin adamı olup "bana dokunmayan yılan bin yaşasın" sözünü boynuma asıp korkudan sesimi yutmam!
Hele ki yalnızca kendi duygu düşünce ve eylemlerim doğrultusunda körü körüne saplanıp kalmam her şeye.
Ve karşıma çıkan her sorunu dini inançla bağdaştırıp acınası durumlara düşmekten sonsuz imtina ederim.
Yaşadığım sokaktan başlayıp ülke sınırlarını aşıp evrensel bakmaya çalıştım görebildiğim her şeye.
Çünkü dünya hepimizin. Çünkü bu vatan bizim. Çünkü hüküm süren iç yangınları bir çoğumuzun ortak acısı.
Ne demiştim daha önceleri? Tarihte yazılanlara tam olarak güvenmeyin.
İşte Roma’yı NERON’nun yakmadığı yıllar sonra ortaya çıktı. Şimdi diyeceksiniz ki belki (sanmam ya..) Ülke yangın yerine dönmüşken bu Neron da nereden çıktı?
Bu yangın işinde bu iğrenç sapık hasta ve zalim adamın parmağı olmadığını öğrendim.
Bilmem siz biliyormuydunuz?
Neron Roma imparatorluğunda M.S. 54-68 yıllarında hüküm sürmüş zalim bir hükümdar olarak tarihe geçen Roma imparatorudur. Roma imparatorluğuna Neron’un geçmesi büyük oranda annesi Agrippinna sayesinde olmuştur. Annesi, Claudius isimli Roma imparatoru ile evlenince Neron’u evlatlık aldı. Ancak Claudius oğlu Britannic’i tahta geçirmek istiyordu. 54 yılında Agrippina kocasını öldürttükten sonra senato üyelerini kandırdı ve oğlu Neron’u imparator ilan ettirdi.
Neron daha sonra çok geçmeden üvey kardeşi Britannic’i öldürttü. Kendi annesinin öldürülmesine de sebep oldu. Neron en ilginç Roma imparatorlarından birisi, belki de birincisi idi. Tarihe aç gözlü, bencil, şevhet düşkünü, ne derseniz deyin tüm bunlar olumsuz özellikleri vardır. Küçük kardeşinin yanısıra annesi ve hamile olan ilk karısını öldürmüş, daha sonra genç azatlı kölesini hadım ettirip onunla resmen nikah kıydırmıştır.Ancak bu olay kölenin güzelliğinden dolayı değil tıpatıp kendisine benzerliğinden dolayı olduğu söylenir. Buradan Neron’un Narsist bir sapık olduğu anlaşılıyor. Birisi hakkında Neron’un kulağına bir kaç söz fısıldandı mı öldürüveriyordu. Kendi hocası bu nedenle kendini öldürmek zorunda kalmıştır.
Neron’u tarihe geçiren olay acımasızlığı değil Romayı yaktırmasıdır. Roma da çıkan büyük yangını imparatorun çıkarttığı konusunda işin iç yüzü hala bilinmemektedir.
Iddiaya göre Neron yangın tutkusu olan piskopattı. Bu yüzden Roma’yı yakmış, tüm şehir yanarken sarayında ki en yüksek platforma çıkıp balkonda keman çalmıştır şehir yanarken.
Ancak bu konuda tarihçiler fikir ayrılığına düşmektedir. Neron pek iyi biri olmasa da akıllı icraatları da mevcuttur. Ekonomik kriz sırasında evsiz barksız kalan garibanlara barınak inşa ettirilmiş, buğday fiyatlarını düşürmüş, taşradan Roma’ya gıda maddeleri getirerek şehirde açlık olmasını önlemiştir.
Aslında Yangının çıktığı vakit Neron bırakın sarayda keman çalmayı, Roma şehrinden tam 30 kilometre uzakta doğduğu yerdeki villasında keyif çatıyordu denmektedir. Yangın haberininArdından Neron’un derhal Roma’ya döndüğü ve söndürme çalışmalarına da katıldığı söylenmektedir. İmparatorun yangından zarar gören vatandaşları kamuya ait binalara ve sonra da kendi bahçesine yerleştirdiği söylenmektedir.
Ayrıca çok ilginç bir nokta Neron’un o zaman bir kemanı olamaz zira keman müzik aleti, o tarihten tam 1500 yıl sonra yani 16 ncı yüzyılda icat edilmiştir.
Bu teze göre Neron bu yangının vukubulduğu 64 yılında bir ara gerçekten de Romanın bazı mahallelerini yaktırdığı söylenir. Nedeni Roma’nın çerden çöpten yapılmış sefalet mahallelerini arındırmak, bir nevi kentsel dönüşüm yapmak istediğinden dolayı o mahalleleri yaktırdığı bilinmektedir.
Her ne kadar Roma yangını içyüzü da açıklanmasa ve bilinmese de yangınların arkasından salgınlarda gelince memleket, içten içe kaynamaya başlamıştı.İspanya’da isyan çıkmıştır. Komutan Galba imparator ilan edilmişti.
Neron’un yaptırdığı saraya altın ev adı verilir. Burada ki sarayda rezalet seviyesine çıkan çılgınca zevk ve sefa çılgın partileri halkı daha da kudurtunca komutan Galba imparator ilan edilir. Ardından Senato, Neron’u vatan haini ilan etti. Neron öldürüleceğinden korkup uzağa kaçmaya çalışmış, yakalanacağını anlayınca kendisini öldürmüş yada yakalanıp öldürülmüştür.Tam ölümü, fikir ayrılıklarına sebep olmaktadır. 9 haziran 68 de öldüğü tahmin edilmektedir.
YORUMLAR
İnsanın adı çıkacağına canı çıksın denir ya Neron'un durumu da öyle aslında. En azından bizim ülkemizde öyle.
Evet..Neron kötü bir insandı. Pek çok sapıklıları da vardı. Ama kendisinden iki önceki hükümdar olan Caligula ile kıyaslandığında Neron'un yaptıkları pek masum kalıyordu.
Caligula tam bir dehşetti ama nedense bizler zalimlik deyince aklımıza Neron gelir ilk önce.
İşin bir başka tarafı da her ikisinin de Agrippina'nın oğlu olmasıdır.
Yani Neron her ne kadar zalimlik öğrenmiş ise ağabeyinden öğrenmiştir.
Ve bir not daha: Çaligula'nın sonu da her diktatör gibi kötü olmuş, kendi subayları tarafından öldürülmüştür.
Kısacası bir Türk Atasözünde de belirtildiği gibi '' Kurt ulu'sundan gördüğünü işler.''
Selam ve saygılar.
DEVRİM DENİZERİ
İyi ki varsınız.
Sağ olun var olun.
Benden de sevgi ve selamlar.
Her diktatörün sonu ne yazık ki hak ettiği bir ölümle sonuçlanmış,
isimleri dünya tarihine kara bir leke olarak geçmiştir.
Bu da gösteriyor ki, halkı hiçe sayan,
kendini Tanrı gibi yücelten,
siyasi erk üstünlüğünü hak, hukuk tanımadan çıkarları ve zevki için kullanan hainlerin sonu felaket olmuştur.
Halkın söz hakkı yoksa özgürlük sadece sözlükte kalır.
Tanrı NERON gibi TİRAN lardan dünyayı korusun... Kıssadan hisse mükemmel bir yazıydı sevgili Devrim..
Kutluyor ,kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum
DEVRİM DENİZERİ
Ebedi Sevgilerimle...
Dilek USTA
Kimi aşk uğruna Romayı yakar
Kimi şaşalı yaşam taht-ı paye saltanat için vatanı yakar
Kimileri suya,sabuna dokunmadan yaşar
Kimileri bana değmeyen yılan bin yaşasın mantığı ile hayata bakar
Kimileri rabbena,hep bana,rabbena yalnız bana der
Kimileri özgürlüğe,insan haklarına,demokrasiye,halk iradesine,sanata edebiyata
Tarihe medeniyete kör bakar
Yazınız çok manidardı
Asil,bilge yüreğinize
Gönülden saygılar
* * * * * * * * * *
DEVRİM DENİZERİ
Ömrün uzun yaşamın tasasız ve sen hep varol...