SELAMLAŞMAK
SELAMLAŞMAK
Son yıllar da insanların birbirlerine selam vermeden geçtigini gözlemiş biri olarak,Peygamber efendimiz.(s.v.s)in Selama ve selamlaşmaya ne kadar değer verdigini hatırlatmak isterim.
Hani bizler müslümanız ya camiler den çıkmadığımızı ve hoşgörü ve selamlaşmanın önenmini anlatan hocalarımızın arkasında namaz kılarken,davranışlarımız tezat oluşturmuyor mu?
Şimdiler de kime sorarsanız sosyal medya yı bahane edip ,bir sürü saçmalıklarla selamlaşmanın ve insanlığın yozlaştırıldığın dan dem vuracaktır eminim.
EY İNSANOĞLU :Sen çocuklarını selamlaşmanın keyfe keder bir ortama hazırlar ve uygularken,selamlaşmayan insanlar uzay dan gelen uzaylılar mı acaba?
Mangalda köl bırakmayanlar kendilerine sığınacak liman ararken ,kendi iç dünyasında ne kadar sıradan ne kadar basitleştiginin farkındalar mı?Eminim farkındalar.
Çünkü;Camilerde nutuk çekip ,müslümanlık taslayıp ,kardeşine arkadaşına ,komşusuna bir hiç uğruna selam vermeyen insanlar tanıyorum ben;Ne yazık ki,bu insanların ruh halleri sadece fıtratına değil ,peygamber efendimiz HZ.MUHAMMED(s.v.s)de ters düşmektedir.
Zira Peygamberimiz(selamlaşmayı etrafınızda yayınız) buyurmuştur.
Etrafınızda güzel insanlar olsun dileğiyle....
ZEHRA YÜCEL
YORUMLAR
Malesef gunumuzde selam verdiginiz zaman karsida ki tanidik biri degilse hemen ben seni nerden taniyorum veya bu benden ne istiyecek edasini takiniyor, zaman kotu herkes kendince hakli bir seyde diyemiyorum. Elini veren kolunu kaptirabiliyor.
Guzel yazi tebrikler
ZEHRA
Evet ama bu hiç selam vermeyelim anlamına gelmiyor.Buna dair bir anımı hemen kısa anlatayım:
Pazardan geliyorum 45 bilemedin 48 yaşların da bir bey ,aynı istikamette ve aynı mahallede oturduğumuz muhtemel bana hayırlı günler hanfendi _saygılar deyince,dedim galiba bu adam çatlak,yadırgadım hemde telaşla hızla yürüdüm.Aynı olay farklı zamanlarda yine tekrarlanınca bu sefer ben o beyfendiye selam verdim.O kadar mutlu oldu ki,ve (ben tanımasamda insanlara selam veriyorum.Çünkü geçmişte tanımadan selam verdiğim bir bey benim hayatımı kurtardı)deyince tabi ben selamı esirgeyen insanlara bir yazı yazmayı uygun buldum selamlar .......Tekar teşekürler.