- 536 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dünya Kadınlar Günü
DÜNYA KADINLAR GÜNÜ
.
Bu gün 8 Mart. Dünya Kadınlar Günü. Tüm kadınlarımızın, bütün dünya kadınlarının gününü kutluyorum.
“Kutluyorum” dedim ya...Bazı aklıevveller “Ne kutlaması yahu? Bu bir anma günü. Anma günü kutlanır mı?” diyebilirler. Peşinen söyleyeyim, 8 Mart hem bir anma, hem de kutlama günüdür.
.
Bilindiği gibi 8 Mart 1857’de ABD New York kentinde bir dokuma fabrikasında kadın işçiler bazı haklar talep ederler. Çalışma koşullarının iyileştirilmesini isterler. Boykot yaparlar. Yaşanan olaylar ve fabrikada çıkan yangında 120 kadın işçi hayatını kaybeder.
.
İşte bunun üzerine tüm dünyada 8 Mart Dünya Kadınlar Günü kabul edilir.
Yine bazıları bu özel günü “Dünya Emekçi Kadınlar Günü” olarak dar kapsamlı değerlendiriyorlar. Bence doğru değil. Çalışan kadınlar emekçi. Evet. Emekleri var olsun.
.
Peki çalışmayan kadın var mı? Ha, “Ev kadınları var.” dediğinizi duyar gibiyim. Çünkü ev kadınları bazılarının indinde “Kaşık düşmanı (!)”dır. Eksik etektir. Onlar çalışmıyor. Onlar emekçi kadın değil “Beleşçi kadın(!)”dır.
.
Bunları yazarken utanıyorum. Ne yazık ki bu zihniyette olan karanlık düşünceliler var. Ev kadınını sadece hamur yoğuran, çocuk doğuran biri gibi algılayan kafalara lanet olsun.
.
Kaldı ki ev kadınları da çalışıyor. Evi çekip çevirmek, ev idaresi, çocukların yetiştirilmesi vb. işten sayılmıyor mu? Bu işler yapılırken emek verilmiyor mu?
.
Bütün dünya kadınlarının Dünya Kadınlar Günü’nü kutluyorum. 8 Mart 1857’de hak uğruna yanarak ölen 120 kadını da rahmetle ve saygıyla anıyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.