- 579 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Rejim Değil, Sistem Değişikliği.
Demokrasi,
Belli bir hedefe ulaşabilmek için uzlaşmayı, iyi geçinmeyi amaçlayan, İnsanların yaşayabilmek için üretme, ürettiklerini bölüşme biçimlerinin ve bu faaliyetlerden doğan ilişkilerin bütünü, dini, kültürel, budunsal, dinin ve kamu vicdanının doğru bulduğu konularda öne çıkan bir anlayış biçimidir. Yasal eşitlik, özgürlük ayrıca hukukun üstünlüğü demokrasinin en önemli unsurlarındandır.
Makale ve yazı dizilerinde, makaleyi kaleme alan yazarlar önümüzdeki süreçte hem güneydoğudaki olaylar hem de 15 Temmuz sürecinden sonra ülkemizin bir erken seçime gidilmesi gerektirdiğini belirterek kamuoyu oluşturma çabalarına girdiklerini gözlemliyorum.
Buna ilaveten, 15 Temmuz kalkışması da erken seçim olayını getirmemiştir. Tam tersi olarak Anayasasının değişmesi gerektirdiğinin ortaya çıkarttığı ihtiyacı alenen göz önüne sermiştir. Siyaset bilimi falcılık ve müneccimlik değildir. Bir ilme geniş açıdan bakılması olayıdır.
15 Temmuz kalkışması sonrasında Milliyetçi Hareket Partisi Genel başkanı Sayın Devlet Bahçelinin gündeme tekrar getirdiği yeni anayasa değişikliği ile ilgili tavrından sonra ortaya çıkan sürecin iyi değerlendirilmesi ve üzerinde uzlaşılan 18 maddelik yeni anayasa değişikliğinin ülkemize ve milletimize neleri kazandıracağını iyi anlatmamız ve iyi anlamamız gerekmektedir.
Bilsinler ki! 2019 yılından önce seçim olmayacak.
“MİLLET NE DERSE SAYGI DUYARIZ” …
AKP-MHP iş birliği anayasa değişikliğinin güçlü "Evet" cephesini oluştururken, CHP-HDP ikilisi de "Hayır" cephesinin güçlü olamasa da tarafı olmuştur. 15 Temmuz sonrası da Türkiye’de yeni siyasi konumlanmalar, yeni birliktelikler oluşmuştur. 15 Temmuz sonrası Türkiye şartlarını iyi analiz edenler, bugün yaşananları daha iyi anlayacaktır.
1982 Anayasasının yapıcılarından K. Evren’in, “şartlar değiştikçe Anayasa da değiştirilebilir” sözleri bence bu sürecin işlemesinde hafızalarımızı tazelememiz için yeterli olacaktır.
“REJİM DEĞİL SİSTEM DEĞİŞİKLİĞİ”
16 Nisan’da yapılacak olan referandum da oylanacak olan 18 maddelik Anayasa değişikliği kabul edilirse, 2019’da sistemle birlikte siyasal hayat da değişecek. Partiler yakınlaşacak, seçim öncesi ittifaklar kurulacak. Hükumet sistemi değişecektir, Rejim değil. Çeşitli anket firmaları EVET veya HAYIR konusunda kendilerince bir şeyler yazıp çiziyorlar. Gerçi daha zaman var ama işi çok ciddiye almak gerekiyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.