- 367 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KAPLUMBAĞA AĞACA ÇIKAR MI?
KAPLUMBAĞA AĞACA ÇIKAR MI?
Işığı önüne al, yürü. Gölgen arkandan ister gelsin,. İster gelmesin.!
Arif Nihat ASYA
Baba oğluna timsahla kaplumbağanın öyküsünü anlatıyormuş.
Demiş ki:
“Bir timsah kaplumbağayı yutmak istemiş; peşine düşüp kovalamaya başlamış. Tam yakalayıp yutacağı sırada kaplumbağa kenara sıçramış ve bir ağaca tırmanmış!..”
Öykünün tam burasında çocuk hayretle sormuş:
“Babaa, hiç kaplumbağa ağaca çıkar mı?..”
Babası bir an duraklayıp cevap vermiş:
“Çıkması lâzımdı oğlum! Çıkması lâzımdı. Kurtulması için çıkması lâzımdı.”(1)
Hayatta hiçbir şeye ucunda ölüm varmış gibi hırslı bir şekilde asılmamak lazım. Hırs şeytandandır. Önemli olan gücünün son damlasına kadar, alnından akacak ter kalmasıya kadar mücadeleyle gayret edip yolunda bulunmaktır. Tabi bu arada dua etmeyi unutmuyoruz. Dua müminin silahıdır. Rabbim isterse onun izni ile her şey olur. Kaplumbağa da ağaca çıkar, Mısır’a da sultan olursun rabbimiz isterse. Yolunda bulunurken testiyi suyolunda da kırmamak lazım gelir. Mesela benim geçmişte okuduğum dershanede Türkiye derecesi yapan kardeşlerim vardı. Ölçüyü kaçırdılar ve kayışı kopardılar maalesef. Netice Manisa akıl hastanesi. Sen eşeğini sağlam kazığa bağla ki, ondan sonra takdiri Mevla’ya bırak. İşte o zaman kaplumbağan ağaca tırmanmasa da hiç pişmanlık duymazsın. Yolunda bulundum ama nasip değilmiş deyip hedef yoluna başka ağacı koyar, yoluna yine devam edersin.
KAYNAK
(1) www.zaferdergisi.com.tr/post/agaca-cikan-kaplumbaga#sthash.HMrPJy0E.dpuf
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.