- 1079 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
gecenin gözleri..
sen,
kendini tamamlayacak birini istemedin hiç/
itirazın bu!
bir ayna istiyorsun
tümseğinde odanın
düşünen/
sen gibi bakan..
duyan ve gören
birini istiyorsun
uzun uzun bakacağın kendine
ve seyredebileceğin
bir ayna ki
oysa ben…
diğer tarafında aynanın
sim ve mavi
bir renkle
tamamlıyorum seni…
biliyorum,
kimin arkasından yetişmeye çalışsan, damlıyor parmak aralarından..akan bir ırmağı avuçlamak gibi sızmak gibi sızlamak.. an/sızın..zaman/sızın..ağrılar yükleniyorsun sonra..içine çeker gibi bir dumanı dirhem dirhem..zift kadar ağır..nefesindeki şifa yetmiyor hücrelerine sonra hep aynı günaydınlar düşüyor o bilindik yüzlere ki kirleniyor bulutlar..ölü bir balık..sarı bir araba..mavi bir tavus kuşu..ve sen bir su yalnızlığında hiç kimse oluyorsun..çekerek içine herkesin bir adım daha yukarı çıkmak istediği atmosferi..karanlığında kalıyorsun ışıksız gölgelerin…pencerelerin sokağın çıkmazlarına bakıyor ve görünmüyor göğün yüzü ki gökyüzü yoksa derin değildir ve muaftır maviden deniz…bunu gece gözlerimin uyku tutmayan yerlerinden öğrendim..karanlık ışığın altında..ve dahi kuytularında odanın…sahi neyi değiştirmeye yeterdi kelimeler, peki ya o tekerlemeler ki karamsar mıyım/hayır..olası bir yıldız tozu çarpmıştı soluğuma..ağır aksak göz ucuyla seçebildiğim düşlerimin arasından bir bağlaç bulup kurguluyordum hayatımı..seni t-anıyorum.. gidişlerini ve dönüşlerini..ağır aksak çıkışlarını merdiven boşluklarına denk gelen..neden sonranın kader çizgisiyle kesiştiğini düşünmez insan..yol yürümek öğretirken ve yolum senken ki yol ayak tabanlarının dokunmasından mı ibarettir yüzüne yerin..şşş tamam yalnızım ve boş odam..salon..bu evde kimse yok, gözbebeklerimin yalnızlığımla kesiştiği noktalarda düşlerimi bileyliyorum...tırpan ve jilet keskinliğinde.. soluğum yakıyor üst dudağımı..nabzımın sesini duyuyorum..yüreğime hükmü geçmez bir an-ı çalıyor kapımı..mağrur uyanıyorum sonra..perde aralıklarından sızarken ışık..gecenin gözleri düşüyordu sana,sözleri ve özüm düşüyordu sana..güzden bahara sesler..ve nehirler içinden çıkışım/ıslak ki dokunarak iki kürek kemiklerinin arasına..geçip gittin mi?..yoksa dönüyor musun hiç gitmediğin yerlerden..hani avuçlasam incinir miydi varlığın..yüreğimdeki ilk sokaktan sana/sola sapıp sonra aksam sıcak..düş/ermi böyle gözlerine gecenin Kasımdan sızmış ocakların kıvılcımları/kar da belki ama…
(...)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.