- 480 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Zaman Da Olgunlaştıramıyor
Zaman Da Olgunlaştıramıyor
Her gün sayısız insanla karşılaşırız.
Her çeşit düşünen, düşündüğünü sanan, sevgi ve hoşgörü saçanların yansıra, çokça düşmanlık yapan, şeref yoksunlarına da rastlarız.
Kendini mükemmel gören, ama aslında hiçbir halt olmayan…
Eleştiriden hoşlanmayan, empati nedir bilmeyen…
Kin, nefret, öfke, kıskançlık ve utanç içerisinde yüzen, kindar, dindar geçinen, maddeye tapan, narsist, megaloman beyin hasarlı, psikolojik vakalar…
Biz ’den uzak ben’lik içerisinde kaybolan tiplerle karşılaşmadığını kimse söyleyemez.
Etrafınıza bakacak olursanız, kimlerden bahsettiğimi çok iyi göreceksiniz ve bana hak vereceksiniz.
***
Gelişen ve değişen dünyada, insan yaşantısının gereği olan her şeyi yapıyoruz, başarıyoruz; ancak bir türlü mutlu ve huzurlu olamıyoruz.
Her şey tamam, bir eksik olan mutluluk, iç ve dış huzur.
Savaşlar, terör, cinayetler, ekonomik krizler, doğal afetler, acı çeken aileler, ayrılan eşler, bir başına kalan ve uyuşturucunun pençesine düşen çocuklar…
İnsan dışındaki gelişen hiçbir şeyden ders almıyoruz.
Bir türlü olgunlaşamıyoruz.
***
Karşının ne yaptığı ya da yapacağı önemli değil,
Benim ona ne yaptığım ve yapacağımdır önemli olan.
***
Bazı insanlara gereğinden fazla değer verdiğinizde, sonra da verilen değerin boşa gittiğini gördüğünüzde; üzülürsünüz, hayal kırıklığına uğrarsınız.
Bazen kendinizi sorgularsınız, bazen değer verdiğiniz insanı, “acaba suç hangimizdedir?” diye!
“Niye bu kadar değer verdim!” diyerek, bazen kendinizi suçlarsınız, ama olan olmuştur ve artık bu durumu değiştirmeniz de bir hayli zorlaşmıştır.
Gereğinden fazla değer verdiğiniz insanı, hem hayatınızdan çıkarır, hem de onun hayatından kendinizi soyutlarsınız.
Bu hayatınızın en hüzünlü anı olsa da, en büyük kaybınız harcadığınız zaman olmaktan öteye gitmemiştir.
***
Bütün insanlar mutlu ve huzurlu olmak için uğraşırlar.
Bazıları başarır, bazıları başaramaz.
Çeşitli sebepler engel olur.
Yapılan yanlışlar, verilip tutulmayan sözler, ailevi bir takım tutarsızlıklar ve dengesizlikler, karşılıklı restleşmeler…
Bazı insanlar için mutluluk ve huzur acı gelmektedir ya da bunun için gayret ediyorlar.
Kerim BAYDAK
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.