- 1305 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mavi Düşler Şiirleri Üzerine
Avangard sanat yani öncü sanat eski yaşam tarzlarını normlarını paramparça etmek için yola çıkmış bir sanat akımıydı. Aslında sanat eylemliliğinin askeri terimle ifade edilmesi gibi gelse de avangard sanat her zaman yeni düşler, tutkular, fantazyalar yaratmayı önüne koymuştu. Eski toplumun içinden gelecek toplumun düşleri tutkuları fantazyaları yaratılmalıydı. Bunu yapma görevini avangard sanat üstüne almıştı. Gürel Sürücü’nün şiirine buradan bakmak lazım. Sürücü’nün şiiri daha çok geleceğe gidilecek yolda tutkuları, düşleri, aşkı yeniden yaratmanın derdinde olan bir şiir diyebiliriz.
Gürel Sürücü’nün şiiri günün boğucu havasını parçalayıp azda olsa geleceğe dair bir ışık taşır. Bir çeşit promete ateşi diyebiliriz. Şiirinin netliği ileriye doğru yönelişi o ateşin kendisidir. Kapitalizmin bunalttığı insanların umutsuzluğu Sürücü’nün şiiriyle aşılır. Bunun yanında sorgulanmış bir aşk anlayışı Gürel Sürücü’nün şiirinde net bir şekilde önümüzde durur. Bu aşk bir anlamda geleceğin aşkı devrimin devrimcinin aşkı diyebiliriz. Kimindi şu söz; “sorgulanmamış hayat yaşanmamıştır” Adorno’nun mu, ya sorgulanmamış şiir nasıl var olur. Günümüzde sorgulanmamış yaşamların yazdıkları şiirler moda. Gürel Sürücü’nün şiiri sorgulanmış şiirler. Güçlü bir dil imgeyle birlikte.
İsmet ALICI
Şair
Şiir sevdası böyle bir şeydir. Bazen bozkırlarda sözcüklere çiçek açtırır bazen alıp başını gider en derin yalnızlıklara. Şiirle örter üstünü, şiirle umutlanır, şiirle acı çeker. Gürel Sürücü “şiiri” sevdası yapan şairlerden. İnsan acılarına duyarlı, insanı var eden olguları estetik bir dille yedirir şiirine. Önce “Günah/sız Sözcükler”le tanıdık Gürel Sürücü’yü. Şimdi “Mavi Düşler”le yolculuğunu sürdürüyor şiir okyanusunda. Aragon der ki “şiir sanatı eksiklikleri güzelliklere çeviren bir simya bilimidir.” Biz de diyelim ki güzelliklerin gök kuşaklarıyla bezensin Gürel Sürücü. Mavi Düşler’in yolu açık olsun…
Suna ARAS
Şair/Yazar
Hayat akarken, elbette ki karanlığın karşısında aydınlık yol alacaktır aralıksız. Bu yolda yürüyen sevgili can yoldaşım şairin, mavi düşlerinde, yüreğinden dökülen her bir hikâyenin içine mühürlenmiş şiirlerini, yaşama duyarlı yüreğinin sessiz çığlıkları arkasındaki devin¬imi ve içindeki her şeyin nasıl düş ile başladığı, sevda ile yol aldığı ve umut ile devam ettiğini, anlaşılmanın da yarının değil bugünün so¬runu olduğunda sözcüklerin nasıl anlam kazanarak paylaşımların çoğalacağını göreceksiniz.
Hatice ÖZÇELİK
Editör
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.