- 1329 Okunma
- 12 Yorum
- 6 Beğeni
ÜŞÜDÜĞÜM CÜMLELER...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Önce elimde titrek bir serçe,
Gıyabında zevcesi yine hükümlerin,
Hani sayısız kırık name misali…
Belki’siz cümleler kurmak istiyorum ve asla da bir diğer cümlenin belirteci olmayacak.
Nemalandığım duygularım bazen bayat kraker tadında: Acıyla harmanladıkça, azımsadıkça mutluluğu ve körelen isyanlarına rast geldiğim insan izlekleri. Mundar bir külliyet belki de hiciv sanatında bayağı ve kırık duygularla bağdaş kuran nefrete yine duyguların yozlaştığı biz insan ırkının günbegün dibe battığı.
Üşüdüğüm cümlelerle konuşlu olduğum basit bir denklem aslında ansızın peyda olan ve ben zincirinde senlere maruz kalıp hiçselleşen bir durağanlık.
Kanıt topladıkça…
Kayıt altına alındıkça ve dökülen taşları hangi etek ise yırtmacı isyan ve şehvet ben de sessize alıyorum iç sesimi. Merak uyandıran sırdaş bir cümleye rastlamak umuduyla deşifre ediyorum alt yazısı kayıp bir görüntü misali, gölgelere rehin düşen hani manifesto ise, kırağı çalan ucube bir duyguyu da ellerimle öldürme arzuna nail olmanın getirdiği o ucube coşku.
Sefasını sürmek günün belli ki gecenin rahmetinde gizlediğim o boş sayfayı aşkla doldurmak.
Sevdiceğim hangi terennüm ise…
Islak kaygılarda kayıp düşmek kadar da bonkör bir beyanat iken dip acılarına merhem niyetine şiir sürdüğüm ve izafi bir veryansın yine kendimle cebelleştiğim her yeni gün:
Önce dilimde tekbir, yüreğimde sızı ve gözlerim kan çanağı bir gecenin ertesi; kanattığım cümlelere bilfiil kanmak belki de adını henüz koymadığım şu yazı başlığı artık hasbelkader sırdaş bir imgeye düşer de yolum, demekse asla bir maharet değil ki olmamalı da oysaki bu güne değin hangi çizelgeyse içinde adımın geçmediği-ya da mimlendiği- ve hangi rötuş ise karakaşına kara gözüne vurulmadığım o yabancı isyanlarda körelen beşeri farkındalıklarından uzak kime düştüyse yolum.
Sözsüz cümleler üretmek isterdim, gibi bir kaygı iken hâsıl olan ve ben yine saklandığım o bilinmezliğin kovuğunda ve yine peyda olan bir kelama seğirten yürek sesimin aksanlı peltekliği noksan addedilen bir cümleye çakılmışken yüzükoyun. Cenin vazifesi gören tüm sıfatlara sözüm ve baş kaldıran tüm zamirlere üstelik iyelik eki vazifesi gören durağan kifayetsizlikler zincirine ve taammüden öldürdüğüm tüm özneleri boykot ediyorum yazmakla mükellef kıldığım benliğin destursuz gücenmelerini protesto etme istemi iken yüreğimi ferah tutan. Şimdi…
Kayıp bir zaman dilimi oysa saniyeler evveline gömdüğüm.
Yarın…
Henüz adresine ulaşmayan bir mektubun içeriğini nasıl bilebilirim ki?
Belki’siz cümlelere mademki düştü yolum ve yine meylettiğim şüphecilik sendromu iken, üzümünü yiyip bağını sorduğum… önemi var mı sizce yarından bağımsız bir an iken sahip olduğumuz ve yine saniyeler evveline dün kaydı ile geçen?
YORUMLAR
Gülüm Çamlısoy
Ve evet, yetersiz de kalabilmekte çoğu zaman hele ki ağzına kadar doluysa benliğimiz.
Çok çok teşekkür ediyorum.
Yüreğin dert görmesin canım.
Sevgimlesin.
Yüreğine kalemine sağlık değerli şairem güne düşmüş harikika eserini ilgiyle okudum sonsuz saygı ve sevgilerimle kutlar başarılar dilerim
Gülüm Çamlısoy
En içten teşekkürlerimle...
Selamlar, saygılar değerli gönül dostum...
Islak kaygılarda kayıp düşmek kadar da bonkör bir beyanat iken dip acılarına merhem niyetine şiir sürdüğüm ve izafi bir veryansın yine kendimle cebelleştiğim her yeni gün:
Üşüdüğüm Cümleler, her bir satırında yüreğimize derinden dokunan güzellikler...
gönlünüze sağlık,sevgilerimle...
Gülüm Çamlısoy
Yüreğiniz dert görmesin asla.
Tüm sevgimle gönül dostum...
Gülüm Çamlısoy
En içten teşekkür ve şükranlarımı sunuyorum.
Eyvallah her yeni güne ve umuda...
Selam ve saygılarımla efendim...
Sözlü cümleler kifayetsiz kalıyor ya bazen işte ben hep bu yüzden öznesi "sus" olan sözsüz cümleler kuruyorum hep içimden son günlerde... Ne kadar güzeldi çok beğendim yüreğine sağlık Gülüm tebrikler ve sevgilerimle..
Gülüm Çamlısoy
Zaman ve mekandan bağımsızız bazen bu bağlamda susmak belki de kaygıların sona erdiği bir nokta ve kalemle ses oluyoruz söz oluyoruz sessizliğe.
Selam ve sevgilerimle değerli şairem...
Gülüm Çamlısoy
Varlığınız ve yorumunuzla o kadar mutlu oldum ki.
Sizlerin arasında olmak ve yine pay etmek duygu ve düşüncelerimi hem de sevgiyi ve umudu katık yaptığım bu güzel yolculuğun mimarı iken siz değerli gönül dostlarım...
Varlığınıza, varlıklarınıza duacıyım.
Sevgilerimle gönül dolusu ve en derin saygı ve selamlarımla kıymetli hocam...
çoğu zaman sözsüz cümleler kurarım. Bazen kendi sesine bile yabancılaşıyor insan.
gecenin hayrına ve bereketine deyip ardı ardına yanan sigaralara cay yarenliğinde dün ile yarın arasinda gitgellerimiz çoktur. Dünden yarına eklenirken kederi azık yaptığımızda
en dibe vurmanın en guzel tarafı yukarı çıkmaktan başka yolun olmayışıdır. Tam da bu anlarda deli gibi yazıyor.
....
ne zaman sizi okusam mutlaka tanıdık birşeylere rastliyorum
guzel yureginize sevgi ve selam ile.
Gülüm Çamlısoy
Bu da hayatın bir sunumu değil mi dostum?
Sizlerin yüreğine dokunmak ve yine yüreğimde saklı tuttuklarımı sadece sizlerle paylaşmak: Allah'ım sen ne büyüksün.
Çok çok teşekkür ediyorum, o kadar mutlu kıldınız ki hele son zamanlarda en ihtiyaç duyduğum anlarda sizlerin bana eşlik etmeniz kesinlikle Rabbimin bir armağanı ve inanılmaz şükrettiğim.
Her şey ama her şey gönlünüzce olsun.
Tüm sevgimle değerli gönül dostum.
Bu kadar güçlü tamlamalarla yazının sonuna kadar gidebilmek oldukça emek isteyen bir çalışmadır. Çıtayı hiç düşürmemek edebiyata verilen önem ve yaptığı işi ciddiye almaktır. Saygı duyuyorum ve sevgiler bırakıyorum sayfaya...
Gülüm Çamlısoy
Ne çok kayıp bir ömür ve işte sığındığım liman...Bu bir coşku ve bıkmadan dinlediğim bir şarkı ama her seferinde farklı ve yüklü duygularla yüreğim seyrinde yüreğime de iyi gelen hatta belki de tek iyi gelen.
Çok çok teşekkür ediyorum.
Sizlere layık olmak hele ki dostluğun ve edebiyatın kesişme noktasında yine bu güzel dünyanın ufacık bir parçası olmak tarifsiz bir duygu.
Var olun.
Yürek dolusu selam ve saygılarımla ve en içten...
ellerimde bir yaralı serçe sesi
ve düştüğüm her yol bir güvercin gücenmesi
demiştim bir şiirimde
insan olmanın ve insan kalabilmenin gayreti
insanın tüm sermayesi gönlüne doldurduğu sevgisi
ve kendi ile olan muhasebesi
gönlünüze sağlık güzel kelimeleriniz adedince
saygımla değerli Yazar...
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ediyorum değerli şahsınıza ve biliniz ki içten duygularımla hele ki ömür boyu içtenliği ve dostluğu baş tacı yapmışken-ve ne yazık ki gerçek dünyada sayısız yanılmışlığım.
İnsan olmak ve kalmak zaten Hakkın gözünde var olmak adına O'na layık bir kul olmak adına da tüm gücümle çok şeye rest çekmişken.
Var olun değerli yazarım.
Sonsuz selam ve saygılarımı gönderiyorum: Lütfen kabul buyurunuz.
Hüzün'lü ve anlamlı mükemmel bir eser
yüreğinize sağlık Gülüm hanım daha nicelerine inşAllah
kutlarım saygılar.
Gülüm Çamlısoy
Yüreğiniz dert görmesin.
Selam ve saygılarımla her daim...
Sefasını sürmek günün belli ki gecenin rahmetinde gizlediğim o boş sayfayı aşkla doldurmak.
işte ben burada durdum ve gecenin karanlığında aşkla yapılan her şey ama her şey bu bir beste,bu bir şiir ,bu bir eser hep aşkı anlatsın.Hep bize mutluluğu yaşatsın ve hep bize iyiliği güzelliği ve manevi hazzı tatdırsın. İçenler sarhoş olurmuş ya biz de içmeden sarhoş olalım...ve biz vecd ile Rab'be varalım.Çünkü ister direk isterse dolaylı yoldan tüm güzellikler bana O'nu anlatıyor.Güzel kalem sahibi ,ince yürekli arkadaşım sen hep anlat...Kelimeler dans etsin hep sayfalarında ve sen sonsuzlukta hoş geldin denenlerden ol inşallah...Kutladım yine elbette...şiirini de sonra yorumlarım izninle canım ...saygılar,sevgiler ,selamlar...
Gülüm Çamlısoy
Ömrünüz çok olsun sevgili gönül dostum.
Çok çok mutlu oldum içten yorumunuz ve varlığınızla.
Sevmekten kim usanır hele ki tüm iyi niyetimizle ve varlığımızla bir ses olmaya çalışırken hayat denen şarkıda bir de öncemizde onca hazan yaşanmış iken...
Hüzün hep bir yanımız.
Tüm sevgimle sevgili dostum...