- 1245 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
TOPLUMSAL BİR PARANOYA YAŞIYORUZ GALİBA.... ALLAH, SONUMUZU HAYIR ETSİN İNŞALLAH. AMİNNN
Eve doğru yürüyorum, hemen evin arka çaprazına düşen binanın önüne gelmişken önümde bir bayan yürüyor. Karşıdan,11-12 yaşlarında tombiş, sevimli bir erkek çocuk koşar adımlarla kadına doğru gelip sarılıyor. Kadın bir şeyler söylüyor ama, ne söylediği anlaşılmıyor. Sadece çocuğun gülen gözlerinden kadını çok sevdiği, özlemiş olduğu ve gördüğüne sevindiği duygusuna kapılıyorum. Kadın ve çocuğa yaklaşınca şu sözler çalınıyor kulağıma; " Dur, eşşek sıpası dur diyorum sana.."
Çocuk, gülerek sarılmaya devam ediyor ve kadın da sözüne;"Dur, eşşek çocuk dur, abdestim bozulacak diyorum sana..."
Çocuk, ne denmek istendiğini belki anlamıyor, belki ne dendiğini bile duymuyor, sarılmaya devam ediyor. Kadın, sonunda pes ediyor ve çocuğa sıkıca sarılıp yanaklarından öpüyor. Ve ben, bu manzarayı görünce resmen soğuk duş etkisi yaşıyorum..
Kendinden habersiz, sapık ruhlu, (aslında kendi psikolojileri bozuk) tiyniyetsizler, bu toplumun psikolojisi ile kedi fare oyunu oynuyorlar. Çoluğumuz-çocuğumuz diye baktığımız yavrularımızı bile bir günah unsuru oluşturabilecek konuma sokup insanların arasına haset-fesat-şer duygularını sokuyorlar! Müslümanlık bunun neresinde Allah aşkına neresinde...
Ömrümde ilk defa sokakta böyle bir şeyi gördüm ya ... Hâlâ hayretler içindeyim.. Oysa ki; güzel dinimiz, sevgi dinidir, birbirimize saygı, sevgi, iyi niyet, anlayış, olgunluk, samimiyet çerçevesinde yaklaşmamızı teşvik eder... Allah, fikri-zikri bozuk piskopatları nasıl biliyorsa öyle yapsın inşallah!
Ve milletimiz, silkinip bir kendine gelsin, bu manyakların elinde oyuncak olmaktan bir an önce kurtulsun artık inşallah, Aminn.
Perihan METİN
YORUMLAR
Güzel dinimiz sevgi dinidir dediğiniz İSLAM hakkında pek bilgi sahibi olmadığınız;Şahidi olduğunuz olayı aktarırken anlatım tarzınızdan ve anlamadan hüküm vermenizden anlaşılıyor.
İSLAM evrensel bir din olup tün İnsanlığa indirildiği için dünya üzerinde tüm coğrafyalarda daha rahat eda edilebilmesi için İştahat imamları tarafından İslamın daha kolay yaşanması babında ayetler ve sünnetler esas alınarak bazı kolaylıklar getirmişlerdir.
Bu iştahat İmamalarının getirdikleri kolaylıklara ve onların yaptıkları uygulamaları takip etmeye mezhep denir.
Ehli sünnet ve cemaat denilen dört esas mezhep söz konusu olup bunlar Haifi,şafii,Hambeli ve maliki olarak adlandırılmışladIr.
Gelelim şahidi olup anlattığınız olaya
Anladığım kadarıyla abdestim bozulacak diyen hanım İmam Muhammed Şafii mezhebine tabi bir hanım ve burada sözü edilen abdest gusül abdesti değil namaz abdestidir yani konunun herhangi bir sapıklıkla alakası yoktur.
Şafii mezhebi diğer üç mezhebe göre daha serttir bir kadının veya bir erkeğin nikahının haram olmadığı herhangi birine cismi teması namaz abdestini bozar.
Yedi yaşını geçmiş bir erkek çocuğu Şafii mezhebine göre bir kadının namaz abdestini bozar.
Kardır kıştır kadın namaz abdesti alıp sokağa çıkmıştır belki gittiği yerde abdest alıma imkanı yoktur namaz saatinde sıkıntı çekmesin diye sakınmıştır çocuktan.
İslamı en rahat hangi mezhepte yaşayabiliyorsa kişi o mezhebe geçebilir mezheplerde bağlayıcılık yoktur.
Türkiye de ülkenin batısı Hanifi mezhebine tabii dir doğusunda ise Şafii mezhebini yaşayanlar daha fazladır.
Şahidi olduğunuz olayı sapık olarak görmektense sevgi dini dediğiniz dinimizi mezhepleri ve mezheplerin çıkış nedenlerini araştırırsanız inanıyorum ki konuya bakış açınız değişecektir
Hayırlı geceler