- 499 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cumartesi Söyleşileri
CUMARTESİ SÖYLEŞİLERİ
Biz her cumartesi toplanırız Mersin Şairler ve Yazarlar Derneği’nde. MEŞYAD’da. Öğleden sonra saat 13.30 sularında başlar toplantımız. Şiir konuşuruz. Tartışırız. Muhabbet ederiz. Üyelerimizin yanı sıra konuklarımız da gelir. Bizi deyip gelene lokalimizin kapısı açık, gönül kapılarımız da...
.
Bu hafta itibariyle yeni bir çalışma başlattık. Nafiz Nayır öğretmenimizin önerisiyle her hafta bir şairi tanıtacağız. Öneri sahibi Nafiz Nayır, Yahya Kemal Beyatlı’yı anlattı bu gün (28 Ocak). Şairliği, yazarlığı ve şiirleriyle Yahya Kemal Beyatlı’yı dinledik öğretmenimizden. Yahya Kemal Beyatlı’yı yakından tanıma fırsatı bulduk.
.
Nafiz Nayır, sunumuna başlarken Yahya Kemal Beyatlı’nın Nazar şiirini okumasını istedi Mustafa Doğan’dan. O da güzel yorumladı Nazar’ı. Nafiz Hoca anlattı anlattı Yahya Kemal Beyatlı’yı. Mükemmliyetçiliğine vurgu yaptı. Parnasyenler gibi şekilde kusursuzluğa önem verdiğini söyledi Yahya Kemal Beyatlı’nın. Mükemmeliyetçiliğine “Mısra benim namusumdur.” sözünü kanıt gösterdi. “Geçmişine bağlı, geleceğe dönük bir şairdir.” dedi Yahya Kemal Beyatlı’ya. Bu düşüncesini de şairin:
“Ne harâbîyim, ne harabâtîyim,
Kökü mâzide olan âtîyim” dizeleriyle açıkladı.
Hiç sıkılmadık. Can kulağıyla dinledik Nafiz Hoca’yı. Konuşmasını Yahya Kemal Beyatlı’nın bir gazeliyle noktaladı Nafiz Bey.
.
Münir Nurettin Selçuk’un Yahya Kemal Beyatlı’nın bazı şiirlerini bestelediğini biliyoruz. Keşke bu eserlerden Rindlerin Akşamı’nı dinleyebilseydik. Süleyman Erguner’in bestelediği uşşak şarkı “Ömrün Şu Biten Neşvesi Tam Olsun Erenler”i duyabilseydik... Ne güzel olurdu.
Nafiz Nayır öğretmenimize çok teşekkür ediyorum.
Haftaya cumartesi (4 Şubat) sıra bende. Ben de Behçet Necatigil’i anlatacağım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.