donald trump açıklamaları üzerine 9 maddelik analiz
1- güvenlik önceliklerini amerika karşıtlı ülkelere (iran ve kuzey kore) karşı göstermesi, dünyada ki savaşı daha geniş alana yayabilir. bu çok tehlikeli bir durum.
2- nato’nun gereksiz bir kurum olduğunu söylemesi, nato’nun dağılabileceği anlamına gelebilir ve bundan türkiye kesinlikle zararlı çıkabilir. (nato üyesi olma taraftarı değilim)
3- dolar gereksiz değerli diyerek, dünyada bir ekonomik kriz yaratabilir.
4- çin’den üretimini çekeceğini dile getirdi, bu durumun ekonomik krize yol açması içten bile değil. dikkatli olmak lazım.
5- tamamiyle izolasyonist politika izleyerek, kendi kabuğuna çekilecek olan amerika -, yeni büyük güçlerin oluşmasına neden olabilir. bu da bize 3. dünya savaşı tehlikesini meydana çıkarır.
6- abd dünya güvenliği için çok para harcıyor diyerek artık dünyaya karışmayacak ve rusya ön plana çıkacak gibi görünüyor.
7- bu sıraladıklarım meydanagelirse türkiye hem iyi hem de kötü yönde etkilenecek. savaş olması durumunda “denge politikası” izlemediğimiz takdirde bir savaş bizi bekliyor olacak. buna asla izin verilmemeli. devlet kesinlikle iyi yönetilmelidir.
8- tpp’den (trans-pasifik ortaklığı) ayrılan ve nafta (kuzey amerika serbest ticaret anlaşması) için yeniden müzakere isteyen trump ülkeyi tamamiyle yapılandırmak istiyor. amerikanın içerden gelişmesinin önüne açan bu icraatler ülkeyi ekonomik olarak büyük güç yapmak için uygulanacak gibi görünüyor.
9- ayrıca meksika duvarı için meksika başbakanıyla görüşen ve duvar için gerekli işlemlere başlayan trump, verdiği tüm sözleri teker teker yerine getirmeye başlıyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.